Bokkers met ADHD?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:25

Ja, dan word je juist meer gestrest, sneller geiriteerd en het werkt niet echt motiverend als je super graag wilt.. Maar het lukt gewoon weg niet..

Menino: Op dit moment ben ik er hard mee bezig.. Ik ga dus lessen waarbij k het niet kan opbrengen.. Omdat bijv. de klas de druk is, of ik zelf gek word door de 'herrie' in me hoofd dan kan ik bij mijn mentor gaan zitten werken. Ook word er steeds meer rekening gehouden. En zijn er verschillende docenten zich daar wel wat meer in aan het verdiepen zijn.

Over die school, zoiets hebben wij hier ook in de buurt.. Maar zie dat niet zitten omdat daar EN geen havo word gegeven.. EN dan laat ik eigelijk alles achter wat ik op deze school heb opgebouwd, ik heb een vertrouwde leeromgeving wat meestal erg lang bij me duurt om daar aan te wennen.. En een hele goede band met mijn mentor.

Moon schreef:
Al blijf ik me er soms wel over verbazen hoe weinig sommige andere mensen weten
Heeel herkenbaar :))

edit: Erg fijn zo'n topic om met andere hier over te praten :=
Laatst bijgewerkt door Change_ op 20-04-10 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt

hyppolyte

Re: Bokkers met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:30

Er zijn al aardig wat topics geweest voor bokkers met adhd.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:38

Klopt, maar die zijn allemaal stil gevallen ;)

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:40

OP GANG HOUDEN DUS! weetje, ik vind het gewoon fijn om m'n ei kwijt te kunnen, en dan dat het ook door iemand herkend wordt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:42

klopt, maar die lopen allemaal weer dood.

Change_ ben je wel eens van school veranderd? Ik dacht namelijk hetzelfde als jou - dat je je mentor vertrouwt is wel echt heel fijn btw, dat had ik dan weer niet zo - maar zit inmiddels op school nummero 3, en merk nu pas wat voor een slechte school mijn eerste school was, en wat dat met me gedaan heeft := (ja, 't zit echt heel diep :') ) ... toen ik er op zat was het alleen maar 'ja ik ben vast moeilijk en dom, en ik heb hier mijn vrienden dus ik blijf hier maar' maarja, in mijn geval besloten hun dat het geen zin meer had om er te blijven...

Ter compensatie van mijn rotdag vandaag die ik overigens net dat ik morgen maar 2 uurtjes school heb. Wauw :D ! En dan ook echt van tien voor half 12 tot 1 uur :P ...

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:45

Heb ik ook :j In mijn omgeving zijn er niet echt mensen waar ik het daar over kan hebben.. Erg fijn om hier gewoon een topic te hebben om je idd je ei kwijt te kunnen :j

Vind het ook wel grappig om dingen hier te lezen waarvan je denkt Oooo dat heb ik ook, hoord dat ook bij adhd? :') Voornamelijk positieve dingen, zoals creatief, humor enal..
Heb ook wel wat gelezen over ADHD dan alleen op internet, dat ADHD'ers meestal toch gezien worden als mensen die erg vrolijk en uit veel dingen het positieve halen.
Al zit ik er zelf zo helemaal niet in.. Wel zeggen veel mensen alsof het lijkt ofdat het me allemaal niet boeit.. Terwijl ik voor alles enorm mijn best doe..

Menino schreef:
Change_ ben je wel eens van school veranderd? Ik dacht namelijk hetzelfde als jou - dat je je mentor vertrouwt is wel echt heel fijn btw, dat had ik dan weer niet zo - maar zit inmiddels op school nummero 3, en merk nu pas wat voor een slechte school mijn eerste school was, en wat dat met me gedaan heeft := (ja, 't zit echt heel diep ) .

Ik zag ook een stukje van jou in het andere topic, bedoel je hier dan pesten mee?
Ik ben zelf op mijn basisschool ook gepest, en dat zit idd heel diep. Je geeft je zelf altijd te schuld net zoals het pesten, van ja dan zal ik het wel verdient hebben, dan zal ik wel dom en lelijk zijn..

haha lekker dagje rustig aan doen, zover dat kan natuurlijk haha :))
Morgen moet ik met het met de docent uit gaan praten waarbij ik van de week super erg ben tegen uitgevallen, voel me echt zwaar klóte eronder :+
Laatst bijgewerkt door Change_ op 20-04-10 21:49, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:55

hihi, ja ik dat vorige topic had ik ook echt van die oooooh momentjes...

bv. dat ik heerlijk kan slapen als ik een liter red bull op heb :D Sterker nog, als ik niet kon slapen liep ik altijd even naar beneden, en pakte altijd onbewust een blikje red bull (bij mijn vader dan, thuis drink ik dat spul amper) . Iedereen verklaarde me voor gek, maar in dat topic was het heel normaal, omdat cafeine een gunstige invloed schijnt te hebben op ADD'ers. Of dat ik nooit iemand versta in rumoerige ruimtes terwijl er niets mis is met mijn gehoor :D ...

Hebben jullie ook, dat jullie altijd op zoek zijn naar een 'kick' , dus veel dingen kopen om je goed te voelen (dat heb ik namelijk vrij erg :') Ik ben echt altijd bezig met dingen kopen, gewoon om dan weer iets gekocht te hebben :o Overigens wel vaak stomme hele goedkope dingetjes zodat mn bankrekening het aankan. Het is niet onverantwoord zegmaar :P ) en jezelf heel (te) hard pushen tot bepaalde dingen, enzo, gewoon om er een 'kick' uit te kunnen halen. Zegmaar dingen waar je dopamine van aanmaakt :Y) Als ik dat niet doe heb ik echt binnen no-time een sleur gevoel... :P Volgens mij ben ik om die reden ook echt potentieel drugsverslaafde nummero 1. Dus daar moet ik echt niet aan beginnen :')

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:57

Dat is nou bij uitstek iets wat met adhd te maken heeft he, dus het zit er dik in dat dit topic ook weer stil gaat vallen ;).

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:58

@ menino: hahahaha dat heb ik dus ook, ik slaap het lekkerst op liters koffie of red bull inderdaad, heel raar maar goed ;) en dat kopen! o vreselijk, heb net weer salaris gehad! en jaja ik heb het al één dag volgehouden om niks uit te geven! ik ben trots op mezelf. Alleen vind ik m'n nieuwe huis leeg dus denk erover om morgen naar de dierenwinkel te gaan en een parkiet te kopen ;) haha, hoe ik daar op kom? er was net op animal planet een stukje over grasparkieten.. t is toch vreselijk :P

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:59

Jaaa, heel erg Menino. Maar aan de ene kant ook heerlijk. Zodat je uitdingen die goed gaan die je graag wilt bereiken je een ongelovelijk kick krijgt. En met redbull heb ik ook, word altijd super moe :') Blijf er dus ook vanaf haha.. Nu echt weer zo'n typisch OOO moment :')

ingeb0rg schreef:
@ menino: hahahaha dat heb ik dus ook, ik slaap het lekkerst op liters koffie of red bull inderdaad, heel raar maar goed ;) en dat kopen! o vreselijk, heb net weer salaris gehad! en jaja ik heb het al één dag volgehouden om niks uit te geven! ik ben trots op mezelf. Alleen vind ik m'n nieuwe huis leeg dus denk erover om morgen naar de dierenwinkel te gaan en een parkiet te kopen ;) haha, hoe ik daar op kom? er was net op animal planet een stukje over grasparkieten.. t is toch vreselijk :P

Doe het niet :') Ik heb hier een valkparkiet.. Heerlijk beest, maar echt vreselijk als je tv aan het kijken bent of aan het computeren.. Al een paar keer tegen hem gedreigd dat ik zijn nek om zou draaien, blijft gelukkig bij drijgen hahahaha :))

Iemand ook bekend met het ik-ben-helemaal-gek-van-muziek-en-luister-het-de-hele-dag-door symtoom?
Laatst bijgewerkt door Change_ op 20-04-10 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:06

Change_ schreef:
Heb ik ook :j In mijn omgeving zijn er niet echt mensen waar ik het daar over kan hebben.. Erg fijn om hier gewoon een topic te hebben om je idd je ei kwijt te kunnen :j

Vind het ook wel grappig om dingen hier te lezen waarvan je denkt Oooo dat heb ik ook, hoord dat ook bij adhd? :') Voornamelijk positieve dingen, zoals creatief, humor enal..
Heb ook wel wat gelezen over ADHD dan alleen op internet, dat ADHD'ers meestal toch gezien worden als mensen die erg vrolijk en uit veel dingen het positieve halen.
Al zit ik er zelf zo helemaal niet in.. Wel zeggen veel mensen alsof het lijkt ofdat het me allemaal niet boeit.. Terwijl ik voor alles enorm mijn best doe..

Menino schreef:
Change_ ben je wel eens van school veranderd? Ik dacht namelijk hetzelfde als jou - dat je je mentor vertrouwt is wel echt heel fijn btw, dat had ik dan weer niet zo - maar zit inmiddels op school nummero 3, en merk nu pas wat voor een slechte school mijn eerste school was, en wat dat met me gedaan heeft := (ja, 't zit echt heel diep ) .

Ik zag ook een stukje van jou in het andere topic, bedoel je hier dan pesten mee?
Ik ben zelf op mijn basisschool ook gepest, en dat zit idd heel diep. Je geeft je zelf altijd te schuld net zoals het pesten, van ja dan zal ik het wel verdient hebben, dan zal ik wel dom en lelijk zijn..

haha lekker dagje rustig aan doen, zover dat kan natuurlijk haha :))
Morgen moet ik met het met de docent uit gaan praten waarbij ik van de week super erg ben tegen uitgevallen, voel me echt zwaar klóte eronder :+

komt goed morgen joh bij die docent :(:) Meestal als je het gewoon rustig uitpraat hebben ze daar echt wel respect voor.
Nee dat pesten was op de basisschool, en heb ik me wel overheen kunnen zetten. Het heeft wel invloed op me natuurlijk, meer dan me lief is. Maar heb het wel verwerkt.

Op mijn vorige school is alles qua docenten en leren echt fouter dan fout gegaan, ze hadden totaal geen begrip voor mijn situatie en vooral het laatste jaar was voornamelijk stamp-renske-de-grond-zover-mogelijk-in, ben toen van gymnasium naar MBO gegaan, in 3 atheneum dus van die school 'getrapt'... Kwam redelijk vaak te laat bv. maar deed echt mn best om op tijd te komen. En dan kwam ik vaak net een halve minuut (of niet eens!) te laat, en dan bingo. Na 14 ( :o ) keer werd ik onterecht beschuldigd van te laat komen, heb heel rustig uitgelegd dat het niet klopte en het gevolg was 2 dagen externe schorsing, proces verbaal en een geldboete van 150 euro. Echt te absurd voor woorden gewoon (in mijn ogen), en ik was echt belachelijk vervelende/moeilijke leerling ofzo. Ik durf wel van mezelf te zeggen dat ik meestal heel rustig en netjes blijf. Ben er bv. ook nooit uitgestuurd, dat dan weer niet :P (terwijl ze ook niet zuinig waren met de groene papiertjes. :P) . Op mijn huidige school merken ze 't niet eens als je een halve minuut te laat bent, en ondanks dat ze niet zó streng zijn zijn de lessen echt 10x leerzamer dan op mijn vorige school. Maargoed, op mijn vorige school zijn ze op een gegeven moment echt op een punt gekomen dat ik niet meer naar school durfde, en toch wist ik mezelf wijs te maken dat het aan mij lag, en dat ik echt niet op zoek hoefde naar een andere school... :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-04-10 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 22:07

ik zal even heel eerlijk vertellen dat ik verslaafd ben geweest. En er zelf ook weer afgekomen ben.. vreselijke tijd.. vreselijke vrienden.. maar ik heb ze aangegeven... :) en omdat het klasgenoten waren en mijn aangifte uitgelekt was een vreselijk examenjaar gehad. Maar achteraf ben ik heel erg trots op mezelf :D

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:09

Kun je ook trots op zijn :j Hele overwinning diep respect voor!

- had mijn stukje even weg gehaalt.. Is eigelijk nog te persoonlijk om zo even op een openbare site te zetten -

menino, vreselijk is dat he.. Dat je zoiets over je zelf kan denken. En dan achteraf ben jij niet de gene die helemaal fout zat. Maar de school. Ik ben zelf nog aan het worstelen met mijn zelfbeeld wat vooral komt door het pest gedrag op de basisschool..

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 22:14

ja hier ook nog eentje die vreselijk gepest is op de basisschool! totdat ik naar groep acht ging.. we waren toen nog maar met zijn 8en en dat was een heel hecht clubje! goeie herinneringen aan ;) ik was ook inderdaad wil een mikpunt, vrij mollig, warrig haar geen make-up kleding die mams nog uitzocht.. tsjah ;) ben laat in ontwikkeling gekomen.. had laatst en reunie, en iedereen gaapte me aan van METAMORFOSE hahaha, vreselijk om gelachen ;) heb nu totaal geen moeite meer met mijn uiterlijk!

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:18

Met idd, make-up kleding (jongens :')) Ben ook ook erg laat.. Ik eigelijk behalve kleding ben ik daar nog niet mee bezig. Terwijl ik toch al bijna 16 jaar word. Wel ben ik in vergelijking met andere leeftijd genootjes wel veel volwassener met inlevingsvermogen. En aan de lichaamstaal wanneer iemand zich rot voelt.. Ik zelf ben daar ook erg veel opgericht, vind het eigelijk ook wel mooi om dat te kunnen zien.. En ik ben er zelf ook veel mee bezig.. Alleen het handelen daarop is soms nog lastig

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 22:20

en weer een positief pluspunt van het ADHD schap ;) we zijn inderdaad veel sneller volwassen, en vinden heel vaak haast geen aansluiting bij leeftijdsgenoten.. en dat is ook niet leuk.. dus meestal passen wij ons aan aan de mensen om ons heen (denk klasgenoten) ach..

Ik denk dat deze stuiterbal d'r bed maar eens op gaat zoeken ;) en het idee van de parkiet uit d'r hoofd gaat zetten. ARGH ik wil hem zo graag ;)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:22

Idd, zeker een voordeel.. Maar ook een nadeel.
Ik kom bij leeftijdsgenoten juist een stuk 'kinderlijker' over kwa gedrag, terwijl dit eigelijk gewoon in feiten een masker is die je opzet.

Hahaha, ik ga ook maar eens naar bed. Was van plan om een beetje optijd naar bed te gaan. Moet ook nog gaan douche dus dat word een uur of 12 dat ik in bed lig..
Shít, ik heb weer wat gevonden hahaha :')

Wens me succes voor morgen haha, ik heb het nodig :')

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 22:24

Succes jij! ;) en anders je hebt morgenochtend toch nog tijd zat? en als het niet gaat. Beargumenteer je dan bij je leraren dat wij je allemaal snappen! ;)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:26

Ik zal het wel eens kijken ofdat ik morgen vroeg tijd heb. Zit er denk ik niet in.. Kom altijd op het laatste moment me bed uit :').. Kijken ofdat ik tijdens school er nog tijd voor heb.

Ik laat morgen weten hoe het is gegaan! Voor jou weltrusten..
En bedankt :)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:28

Hier iemand die morgen getest gaat worden :)
Ouders lopen er al jaren op aan te dringen om het toch maar te gaan doen en nu ik samen woon met vriendlief en die ook begon te ''zeuren'' dat ik maar eens moest aanmelden toch maar gedaan :)
Zelf heb ik er niet zo gek veel last van, mensen in mijn omgeving hebben vooral last van mijn gewiebel :=

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:48

:wave:
Nog een ADHD'er

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:34

Haallooo, Gezellig nieuwe mensen :D
Nuggie, ik heb ongeveer in een soort gelijke sitiuatie gehad, maar is het gelukkig nooit zo ver gekomen..

vandaag was ik naar de die docent gegaan. Een goed gesprek gehad. Hij was niet boos, maar hij moest op dat moment gewoon voor de klas kiezen. En omdat ik ook niet aan te spreken was was het het beste om me er der uit te zetten. Hij noemde het een woede aanval.. :=
Naja goed gesprek gehad, gezegd dat ik het gewoon zwaar lúllig vond dat ik hem had uitgescholden. Maar hij legde het probleem niet bij mij. Hij zei dat iedereen om me heen en ik zelf er verantwoordelijk voor zijn. En vooral de docenten op deze school en op mijn vorige school. naja goed positief dus eigelijk.

Ook heb een nog een gesprek gehad met mijn mentor.. Ook erg fijn en positief :j

Ik weer blij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:27

Change_ schreef:
Met idd, make-up kleding (jongens :')) Ben ook ook erg laat.. Ik eigelijk behalve kleding ben ik daar nog niet mee bezig. Terwijl ik toch al bijna 16 jaar word. Wel ben ik in vergelijking met andere leeftijd genootjes wel veel volwassener met inlevingsvermogen. En aan de lichaamstaal wanneer iemand zich rot voelt.. Ik zelf ben daar ook erg veel opgericht, vind het eigelijk ook wel mooi om dat te kunnen zien.. En ik ben er zelf ook veel mee bezig.. Alleen het handelen daarop is soms nog lastig

haha dit is wel een beetje bizar hoor, heb je mijn post uit het autisme topic toevallig gelezen :D ?
Citaat:
Daarnaast heb ik ook wel moeite met het herkennen van emoties bij andere mensen aan bv. gezichtsuitdrukking. Enerzijds ben ik dus wel heel gevoelig voor mensen hun stemming, ik ben altijd heel erg bezig met 'anderen' en hun gedrag, en heb het dus ook snel door als er een verandering plaatsvindt. Aan de andere kant, kende ik vroeger bv. ook een jongetje, en altijd als hij ging huilen dacht ik dat die begon te lachen... Het is heel moeilijk om precies de vinger op het verschil te leggen. Maar er zit wel ergens een storinkje. Zelf denk ik, dat ik om het gebrek om ' natuurlijk ' en ' gevoelsmatig ' emoties te interpreteren te compenseren, juist heel erg overdreven (en op een veel concretere manier) andermans gedrag ben gaan analyseren, om het te begrijpen. De informatie komt dus bij mij ook wel binnen (en mss ook wel beter dan bij anderen omdat ik zoveel prikkels binnenkrijg!), maar ik verwerk het op een heel andere manier. Toch zit er wel ook een gebrek achter. Wat ik wel heel duidelijk merk is dat ik veel minder in staat ben om te reageren op andermans emoties.. Maar in feite denk ik wel dat ik een beter beeld heb van andermans emoties ed. dan gemiddeld persoon . Beeutje vaag verhaal, het blijft ook maar een beetje gissen. Menselijk brein is een ingewikkeld iets (wel heel boeiend...!)

maar ik heb ook heel veel 'inlevingsvermogen' en psychologisch inzicht, heel grappig eigenlijk.. :)

change, wel prettig dat dat gesprek gewoon goed ging...! En fijn dat je school er zoveel rekening meehoudt, volgens mij weten niet eens op mijn school dat ik het heb, haha.

ingeborg, dat had ik dus ook op de basisschool, mn moeder kleedde me... Maar die had er zegmaar, niet echt gevoel voor, en dat icm mijn impulsiviteit enzo... Ik was maar een 'rare' en ik droeg ook nog eens rare kleding etc. groep 8 was dan wel weer een mooi jaar, toen was ik een beetje van mijn moeder afgestapt en toen had ik ineens erg veel 'vrienden'... :P

nijn, veel succe morgen :j

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:38

Menino, heb jij ook een vorm van autisme?
De nadelen die ik hem met adhd vind ik heel vervelend, maar de voordelen die ik er mee heb zijn wil ik voor geen goud kwijt. En vind dat dat hoger staat dan me 'problemen' :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:57

niet zover bekend, maar herken me in sommige dingen wel sterk...

En m'n verbale en performale IQ liggen wel ver uit elkaar, en dat zou kunnen wijzen op NLD, en gezien mijn rare schoolverleden etc. Zou dat veel verklaren... NLD schijnt dan weer nauw verwant te zijn aan Asperger, en in sommige opzichten past dat ook 'iets' beter, maar ach. Op het moment hecht ik niet heel veel waarde aan een officiele diagnose. Ik weet van mezelf precies waar m'n eigenaardigheden en beperkingen liggen, en mochten dingen echt weer fout gaan (zoals school) gooi ik het op mn ADD. Dat is voor mij wel even genoeg :j

wat jij zegt, heb ik ook... Ben geboren met een hoop 'unieke' vaardigheden en talenten, en dat is mss het resultaat van bepaalde beperkingen, maar daar heb ik mee leren omgaan... Ben er ook van overtuigd dat ik veel verder kan komen dan gemiddelde mens. Nu komt even een arrogante opsomming, maar ik ben best slim (wat ik al zei, m'n IQ is niet onwijs hoog... Maar doordat ik zoveel prikkels opneem heb ik een hoop inzicht in dingen!), ben creatief, kan goed tekenen, fotograferen en photoshoppen en dat soort dingen, en push mezelf altijd om het uiterste uit m'n zelf te halen. Wil ook weer VWO gaan doen, en als ik dan kan zeggen dat ik van MBO weer ben opgeklommen naar 't VWO, dan ben ik echt oprecht héél trots op mezelf, en dat is me ook veel meer waard dan alles wat niet goed is gelukt :) !