ligt het aan mij of roken er steeds meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:11

ik was ook 16 toen ik begonnen was :j ik heb een hele tijd echt 1 pakje per dag gedaan, walgelijk. Ik vind het nu ook niet altijd lekker hoor, daarom rook ik ook echt veel minder. ik doe nu met 1 pakje ca 6 dagen. Ik ben nu 20. Ik zie alleen nog steeds vriendinnen van mij echt kettingroken, vind het eigenlijk wel erg := ik heb het dan weer wel goed onder controlle... Het is ook dat ik pakjes uit egypte heb, ofwel 1 euro per pakje, dus ik geef er ook geen duiten aan uit. Als ik de volle hap zou moeten betallen kap ik :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:12

irise456 schreef:
Dat is wel goeie vraag..

ligt idd aan je leeftijd.
Op oudere leeftijd willen sommige mensen wel stoppen.
Volgens mij rookt er wel meer dan vroeger?
Zelf rook ik niet

er rookt veel minder ;)

Vroeger mocht je zelfs nog in winkels en treinen roken! en op je werk. Nou dat was toch een heftige stinkzooi hoor... nu is iedereen veel bewuster geworden

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:15

ja dat is zo. vroeger mocht dat wel maar nu niet meer :P

Nies_

Re: ligt het aan mij of roken er steeds meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:23

Mijn vader vertelde eens dat hij vroeger een leraar had die 2 keer per dag een leerling naar de winkel stuurde voor een nieuw pakje, was mijn vader een jaar of 12 :))

Die vent zat dan ook in de les gewoon non-stop te paffen :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:33

ik ben veel meer gaan roken sinds ik op kamers woon, waar ik gewoon binnen kan en mag roken; bij mijn ouders thuis wordt verder niet gerookt binnen. Ik rook denk ik nu toch wel een paar jaar een groot pakje per dag.

Het werd me echt te duur; sinds een half jaar draai ik ze zelf met zo'n apparaatje; prima te roken, heb binnen 10 min. een heel pakje vol gedraaid en het scheelt me (hebben we laatst uitgerekend) zo'n €70,= tot €90,= per maand.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:55

Dat komt gewoon omdat je vrienden wat ouder aan het worden zijn :)
Ik rook al jaren en ik zie juist dat steeds minder mensen roken en dat je steeds meer als een vreemde snuiter wordt gezien als je wel rookt.

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:01

Toen ik 14 was, was het wel stoer om te roken.
toen deed ik ook mee, ben nu 17 en nu bijna een jaar gestopt.
Maar als ik dan weer naar mijn nichtjes kijk (12&14) die moeten er niks van hebben. Maar van de week was ik naar me paard en toen zag ik echt 2 gassies van een jaar of 12 roken, en ook echt inhaleren.
Dus ik weet het niet, ligt eraan welke school ze misschien zitten.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:02

Dacht dat roken juist uit was.. nou ja.. wellicht pas bij 20+?
Nog even en je bent dus helemaal hot ;) .
Goed dat je je niet laat verleiden! Het is vaak toch meeloop-gedrag naar mijn idee (wie vindt zijn of haar eerste sigaret nou lekker :P ), dus goed dat je daar niet in mee gaat.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:45

Steeds meer rokers? Nee echt niet...
Daar waar het eerder super druk was in de pauzes in het rokershok.. Is er nu geen kip te bekennen :\
Eerder zat er altijd wel iemand, dus als je geen aansteker had.. dan kon je dat altijd wel vragen.
Maar nu.... Nobody!
Helemaal dood en uitgestorven.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:48

MissToseland schreef:
ik heb juist het idee dat er veel minder mensen om mij heen roken...

ja, heb ik ook zo'n idee van in mijn omgeving.
:7

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:34

Ik ben in september begonnen met roken en ik ben nu net begonnen met stoppen. Nja, ik doe m'n best gewoon en ik zie wel wat er van komt. Ik vind roken best lekker, maar het gaat te veel kosten omdat ik steeds meer ga roken en dat is mijn bedoeling niet helemaal. Bovendien heb ik enorm leuk contact met iemand die niet rookt en het vies vindt, dus ik stop gewoon :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:36

Lanita schreef:
MissToseland schreef:
ik heb juist het idee dat er veel minder mensen om mij heen roken...

ja, heb ik ook zo'n idee van in mijn omgeving.
:7

Klopt hoor, rokers zijn een uitstervend ras.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:37

Dat er steeds minder mensen roken klopt wel. Ik zie het op m'n werk ook, op school niet trouwens.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:38

volwassen gaan steeds meer stopppen maar jongeren beginnen inderdaad steeds meer,

vandaag vroeg een jongen van 11 een sigaret aan mij _-:(

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:38

Volgens mij is het meer dat je het nu hoort en minder een taboe is, het lijkt alsof het meer is. Maar volgens mij worden het er ook juist minder.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:40

Inderdaad wat ik zie is volwassen gaan meer stoppen en jongeren beginnen.. Ik ben de enige in mijn vrienden groep die NIET rookt :\ ik vind het zo vreselijk smerig en ik stink daarna altijd zoooooo erg. Ik ben echt anti ;)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:41

Hmm, ik vind eerder dat mensen stoppen dan dat er meer gaan roken. Zelfs mijn moeder beweerde te gaan stoppen (al komt dit er toch nooit van -n- ).

Ik beweerde vroeger al 'ik ga nooit roken'. En nu (16) nog steeds. Ik vermijd het juist nog meer als vroeger. Mijn ouders (en broer) roken gewoon in huis (alleen boven mag niet..) maar goed. Ik zit dus grootste gedeelte dát ik thuis ben boven. Ik vond (en vínd) het onzettend vies :P.

Daarnaast zou ik het zonde vinden van mijn geld :o. Heb 'expres' geen scooter gekocht omdat ik oa. fietsend naar mijn school/paard/werk kan. (Scooter ben ik er alleen sneller..) maar goed, dat geld wat ik daarmee bespaar kan ik weer mooi in mijn hobby (paard) stoppen :D.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:42

Volgens mij wordt het alleen minder. Toen ik nog rookte, rookten er hartstikke veel mensen om me heen. Inmiddels bijna niemand meer en zie ik het op straat en bv collega's steeds minder doen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:03

Pletje123 schreef:
Het valt mij dat er ook weer op meer plekken gerookt wordt. Hoeveel mensen er in mijn omgeving roken, dat hou ik niet echt bij. Maar ik vind het zeer storend als je op een wedstrijd komt, naar de kantine gaat en vervolgens in een ruimte belandt waar het werkelijk blauw ziet van de rook.

De wet om niet te roken op sportaccommodaties is niet voor niets ingevoerd. Ik vind het altijd zeer asociaal als mensen toch gewoon lekker gaan zitten paffen. Pffff!!

Dan moet je dus als niet-roker "gezellig" mee gaan zitten roken of buiten staan blauwbekken. Deze winter was het niet bepaald lekker weer :Y)

Ik vind het prima hoor, als mensen zo onverstandig zijn om te roken (er zit geen enkel voordeel aan vast!), maar laat de niet-rokers alsjeblieft niet gedwongen die vieze en vooral ongezonde lucht inademen.

Wat dacht je dan in cafés, word nog net zo hard gerookt als toen het nog niet verboden was :\

In het algemeen vind ik wel dat er minder gerookt word, nu nog tijdens het stappen :Y)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:10

Het ligt niet echt aan het niveau hoor.. Bij ons roken alle niveaus. Zelfs VWO rookt nog aardig.
Zelf was ik gestopt, maar ben langzaam weer aan het beginnen. Wil het liefst ook stoppen, maar moet gewoon iets in mn hand hebben, vindt het gewoon lekker. Bij mij is het trouwens zeker niet om stoer te doen, kan zo prima erbij staan/zitten zonder te roken terwijl al mn vrienden & vriendinnen wel gewoon roken.

Maar het is vooral een fase. Merk op bij mij op school dat ze vooral steeds vróeger beginnen te roken, dus zelfs al in de brugklas! Ik denk vooral dat het een fase is en dat het uiteindelijk gewoon weer over gaat.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:12

Ik denk dat het vooral aan de leeftijd zit waarin je zit (weet niet of dit al gezegt is heb alleen je openingspost gelezen ;) ), toen ik in de 2e zat ben ik, samen met velen anderen, ook begonnen met roken, gelukkig ben ik er alweer mee gestopt.

Bij mijn zusje ging t tzelfde, ook bij mijn nichtjes en meiden van paardrijden die ik ken gebeurd het.

Toch, vanaf de leeftijd 11-12 begint de experimentele fase bij jeugdigen (ontwikkelingspsychopathologie O:) ), met geaccepteerde middelen zoals nicotine, cafeine en alcohol. Sommige mensen gaan ermee door, sommige niet.

Gelukkig zie ik in mijn omgeving de meeste mensen juist stoppen, wat ik super vind. :D