Ondergewicht..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:28

Hallo,
Hier even een tip van (ook) iemand met een megaverbranding.
Als ik periodes heb dat ik het heel druk heb, en veel lichamelijk bezig ben, dan zjoeven bij mij de kilo's eraf. Ik kreeg ooit de tip om te zorgen dat ik genoeg koolhydraten binnen kreeg.
Hou je van Milkshakes?? :9
Bij de apotheek kan je Protifar kopen.
Als je zorgt dat je een mixer en ijs en vruchtensap in huis hebt dan heb ik hier een heerlijk recept voor je:

Ijs in een mixkom
Appelsap erbij doen (of andere vruchtensap)
Schep Protifar erbij doen
Eventueel wat vers fruit
Goed mixen en je hebt een heerlijke shake.

Je kan dit ook doen met chocolademelk en gewone melk.
In het begin zal je mega-vol zitten na zo'n shake, maar je maag gaat er vanzelf aan wennen.

Dit is lekker én het helpt om op gewicht te blijven.

Ik vind dat je niet veel eet. Je zou je maag kunnen trainen met eten, en dan zoveel dat je eigenlijk net wat teveel op hebt. Je maag is een spier en die rekt zich op, dus je zal merken als je dit een tijdje vol houdt, dat je vanzelf meer eten kan verdragen zonder dat je meteen vol zit.
Wens je veel succes!

lailapri

Re: Ondergewicht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:30

wat is protifar?

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 21:33

Gooya schreef:
Hallo,
Hier even een tip van (ook) iemand met een megaverbranding.
Als ik periodes heb dat ik het heel druk heb, en veel lichamelijk bezig ben, dan zjoeven bij mij de kilo's eraf. Ik kreeg ooit de tip om te zorgen dat ik genoeg koolhydraten binnen kreeg.
Hou je van Milkshakes?? :9
Bij de apotheek kan je Protifar kopen.
Als je zorgt dat je een mixer en ijs en vruchtensap in huis hebt dan heb ik hier een heerlijk recept voor je:

Ijs in een mixkom
Appelsap erbij doen (of andere vruchtensap)
Schep Protifar erbij doen
Eventueel wat vers fruit
Goed mixen en je hebt een heerlijke shake.

Je kan dit ook doen met chocolademelk en gewone melk.
In het begin zal je mega-vol zitten na zo'n shake, maar je maag gaat er vanzelf aan wennen.

Dit is lekker én het helpt om op gewicht te blijven.

Ik vind dat je niet veel eet. Je zou je maag kunnen trainen met eten, en dan zoveel dat je eigenlijk net wat teveel op hebt. Je maag is een spier en die rekt zich op, dus je zal merken als je dit een tijdje vol houdt, dat je vanzelf meer eten kan verdragen zonder dat je meteen vol zit.
Wens je veel succes!

hmm, ik hou heel erg van milkshakes! <3
En dit receptje klinkt best lekker, alleen protifar? ik ga het even googlen =)

Ja nu jullie het zeggen.. ik eet idd echt te weinig! =O
Ik zal proberen nu alles wat op te bouwen, zodat ik uiteindelijk ook gewoon wat meer kan eten zonder gelijk propvol te zitten :D
Bedankt!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:33

is er wel eens naar de werking van je schildklier gekeken en je B12 getest?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:33

Protifar is een proteïne poeder.
Proteïne is een eiwit. Als je aan wilt komen, dan is dit een heel goed hulpmiddel.
Protifar smaakt nergens naar, dus je kan het ook in de yochurt of een beker melk, of vruchtensap bv doen.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 21:34

lailapri schreef:
wat is protifar?

Ik wist het ook niet, net even snel op google gesnuffeld:

''Protifar plus is een eiwitrijke dieetvoeding in poedervorm.
Wanneer uw dagelijkse voeding niet voldoende eiwit biedt, of wanneer u een verhoogde behoefte aan eiwit heeft, bijvoorbeeld omdat u een operatie heeft ondergaan, dan kunt u de voeding met Protifar plus verrijken.

Protifar plus is een aanvullende eiwitbron in poedervorm voor iedereen die extra eiwit nodig heeft.''

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 21:34

funnyhorses schreef:
is er wel eens naar de werking van je schildklier gekeken en je B12 getest?

Schildklier werkt prima, ik wordt nu voglens mji ook op B12 getest :)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:35

ow aha, had het nog nooit in de supermarkt gezien dus vroeg me af wat voor soort vrucht het was maar dit had ik niet verwacht.

Ik heb zelf idd ook paar dagen geleden over b12 gehoord.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:36

kan best zijn dat het daar aan scheelt!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:57

Raar, ik vind je er helemaal niet mager uitzien in je profiel! :)

Ik denk dat mensen gewoon hun eigen goede gewicht hebben, als ze eten waar ze zich prettig bij voelen (dus niet dat ze zich altijd vol voelen), lijkt mij dat prima. Als je niet constant omvalt en minder eet dan je lichaam om vraagt, lijkt het mij eigenlijk niet zo'n probleem, maar ja, wie ben ik? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:17

Je verbrand waarschijnlijk meer dan je binnen krijgt, dus dat moet je proberen te veranderen als je wat aan wilt komen. Gewoon meer eten dus.

Astronautenvoeding krijg je trouwens niet zo maar, het is namelijk erg duur en wordt niet zo maar vergoed. Je moet testen doen in het ziekenhuis om te kijken of je er voor in aanmerking komt. Zelfs als je behoorlijk ziek bent is het niet vanzelfsprekend.

Ik ben 1.72 en woog op een gegeven moment 46 kilo was zeer vermoeid en ik kon nergens fatsoenlijk op zitten, zelfs liggen op mijn zij deed zeer aan mijn knieen. Nu 7 jaar later heb ik eindelijk een normaal gewicht 57 a 58 kilo.
Ik at echt veel.
Op een dag at ik ongeveer 12 plakken brood, 2 koeken, 2 borden warm eten (veel pasta en rijst, want aardappels ben ik niet zo dol op) en tussendoortjes, wel gezond, want ik ben niet iemand die van zoet houdt. Gewoon een kwestie van meer eten.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 08:43

Mindim schreef:
Je verbrand waarschijnlijk meer dan je binnen krijgt, dus dat moet je proberen te veranderen als je wat aan wilt komen. Gewoon meer eten dus.

Astronautenvoeding krijg je trouwens niet zo maar, het is namelijk erg duur en wordt niet zo maar vergoed. Je moet testen doen in het ziekenhuis om te kijken of je er voor in aanmerking komt. Zelfs als je behoorlijk ziek bent is het niet vanzelfsprekend.

Ik ben 1.72 en woog op een gegeven moment 46 kilo was zeer vermoeid en ik kon nergens fatsoenlijk op zitten, zelfs liggen op mijn zij deed zeer aan mijn knieen. Nu 7 jaar later heb ik eindelijk een normaal gewicht 57 a 58 kilo.
Ik at echt veel.
Op een dag at ik ongeveer 12 plakken brood, 2 koeken, 2 borden warm eten (veel pasta en rijst, want aardappels ben ik niet zo dol op) en tussendoortjes, wel gezond, want ik ben niet iemand die van zoet houdt. Gewoon een kwestie van meer eten.

Ja dat gewoon meer eten, daar ga ik nu ook aan werken :)
Astronautenvoer is ook helemaal niet nodig hoor.

Ja ik heb dat nu ook, omdat ik zowat geen vet heb op mijn kont, is een tijdje zitten op harde stoelen ook echt geen pretje -.-''
Wow dit is idd wel erg veel, 12 plakken brood krijg ik nu echt nog niet weg..
Ik probeer het nu rustig op te bouwen, en dan hopen dat dat resultaat geeft :)

phormicola schreef:
Raar, ik vind je er helemaal niet mager uitzien in je profiel! :)

Ik denk dat mensen gewoon hun eigen goede gewicht hebben, als ze eten waar ze zich prettig bij voelen (dus niet dat ze zich altijd vol voelen), lijkt mij dat prima. Als je niet constant omvalt en minder eet dan je lichaam om vraagt, lijkt het mij eigenlijk niet zo'n probleem, maar ja, wie ben ik? :P

Nouja. ik heb mijn profiel ookal een tijd niet aangepast, ghehe :o
Dit zijn ongeveer foto's van vorig jaar, maarja.. ik vond zelf ook niet te mager was, ik vond het eigenlijk wel prima hoe ik was.
Maarja nu zie ik toch echt wel in dat 5 kilo extra wel fijn zou zijn :)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:55

moonfish13 schreef:
Yessy schreef:
Je eet ook niet heel veel... ik heb ook moeite met aankomen, en op jouw leeftijd at ik letterlijk evenveel als m'n ouders bij elkaar. Dus 8 boterhammen per dag, voldoende tussendoortjes en een flink bord avondeten.

Mijn moeder heeft tot haar 25e dagelijks een stuk chocola gegeten, puur om op gewicht te blijven...

Zelf ben ik getest op schildklierproblemen en wat andere dingen, maar er is niets mis, dus we houden het maar gewoon op een snelle stofwisseling ofzo... en het enige wat je daartegen kan doen is meer eten (liefst nog wel een beetje gezond).

8 boterhammen op een dag!!! Zelf red ik de 4 vaak niet eens. :+
Nee, er is imo iets niet helemaal in orde, of je hebt inderdaad een snelle stofwisseling.

@TS : Je eet in mijn ogen wel wat weinig op een dag. Probeer je eetpatroon met wat kleine beetjes uit te breiden je maag is ook gewend aan wat je nu eet. Dus als je inderdaad wat meer eet zit je snel vol. Succes en hopelijk komt er wat uit je onderzoeken!

8 boterhammen valt wel mee. Ik eet 8 boterhammen per dag, 8 a 10 volkoren crackers, 2 pakjes liga, 2 stuks fruit, mijn warme eten en wat ik misschien allemaal nog wel vergeten ben. Ik heb de hele dag honger (klinkt stom) en weeg 51 kilo ben 1,65 lang. :+
Ik heb ook vele onderzoeken gehad, niks aan de hand. Alleen sinds kort ondekt dat ik een auto-imuum ziekte heb. Alleen dat heeft er naar mijn weten niks mee te maken.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 12:59

[quote="2misty2@TS : Je eet in mijn ogen wel wat weinig op een dag. Probeer je eetpatroon met wat kleine beetjes uit te breiden je maag is ook gewend aan wat je nu eet. Dus als je inderdaad wat meer eet zit je snel vol. Succes en hopelijk komt er wat uit je onderzoeken!

8 boterhammen valt wel mee. Ik eet 8 boterhammen per dag, 8 a 10 volkoren crackers, 2 pakjes liga, 2 stuks fruit, mijn warme eten en wat ik misschien allemaal nog wel vergeten ben. Ik heb de hele dag honger (klinkt stom) en weeg 51 kilo ben 1,65 lang. :+
Ik heb ook vele onderzoeken gehad, niks aan de hand. Alleen sinds kort ondekt dat ik een auto-imuum ziekte heb. Alleen dat heeft er naar mijn weten niks mee te maken.[/quote]

Jaa ik at idd wel weinig..
Tot nu toe heb ik dit op:
10:00 = 2 bruine boterhammen met kaas + een vitalu ontbijtcracker met chocopasta + glas melk
11:30 = 3 paaseitjes + 2 bisquitjes + thee met suiker
13:30 = Aardbeienvla met cruseli + een wit bolletje met pindakaas en hagelslag
En net even wat gesnoept van het cakebeslag

Ik ga strakjes weer naar stal en ga dan ook springen, redelijk intensief dus..
Denk dat ik nog een broodje neem + een pakje liga ofzo?

Vanavond eten we patatjes :9

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:03

Tja meid ik zou dan weer zeggen maak je niet druk. Ik ben 20 even groot en even 'zwaar' als jou. Heb dit mijn hele leven al. De ene keer is het een kilo meer en de week erna weer 2 kilo minder. Ja, ook ik ben snel moe, maar of dat aan mijn gewicht ligt? Ik kan eten wat ik wil en ik kom nog niet aan.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 13:21

Somebitch schreef:
Tja meid ik zou dan weer zeggen maak je niet druk. Ik ben 20 even groot en even 'zwaar' als jou. Heb dit mijn hele leven al. De ene keer is het een kilo meer en de week erna weer 2 kilo minder. Ja, ook ik ben snel moe, maar of dat aan mijn gewicht ligt? Ik kan eten wat ik wil en ik kom nog niet aan.

Ik maakte me eerst ook niet druk, maar het lijkt nu wel of ik steeds afval ipv aankom/op gewicht blijf.
Opzich vind ik het ook wel prima hoe ik nu ben, maar mijn moeder en huisarts pushen er nu echt op dat ik wat aan ga komen..

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:24

Hier nog zo iemand, ik ben dan wel wat groter en zwaarder als jou (1.80m en 58 kilo) Maar ben wel een wandelend skelet.
Elk botje kan je bij mij zien en ook ik ben altijd moe en heb het vaak koud.
Ik kan eten wat ik wil, maar ik kom niks aan.
Heb me er maar bij neer gelegt in de hoop dat ik op later leeftijd nog wat ga groeien.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:35

Is Famtomalt al genoemd dat is poeder en hebben ze bij het kruidvat, mijn moeder neemt het nu een paar weken is kom goed aan.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 17:04

Pally schreef:
Hier nog zo iemand, ik ben dan wel wat groter en zwaarder als jou (1.80m en 58 kilo) Maar ben wel een wandelend skelet.
Elk botje kan je bij mij zien en ook ik ben altijd moe en heb het vaak koud.
Ik kan eten wat ik wil, maar ik kom niks aan.
Heb me er maar bij neer gelegt in de hoop dat ik op later leeftijd nog wat ga groeien.

Jaa, doordat jij langer bent weeg je ook sowieso wat meer.. dus ik snap precies hoe je je voelt!
Ik weet niet of ik ook echt alles kan eten en niet aankomen, daar ga ik nu achter komen, omdat ik het nu namelijk ga opbouwen.

marleen_usar schreef:
Is Famtomalt al genoemd dat is poeder en hebben ze bij het kruidvat, mijn moeder neemt het nu een paar weken is kom goed aan.

hmm, nog nooit van gehoord =O
ik ga het even googlen :)

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:47

Ik ben echt een enorme zoetekauw :o Maar ik kom echt geen grammetje aan.
Mijn bloed is ook al onderzocht omdat ik steeds zo moe was, maar ze hebben niets kunnen vinden.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 09:05

Pally schreef:
Ik ben echt een enorme zoetekauw :o Maar ik kom echt geen grammetje aan.
Mijn bloed is ook al onderzocht omdat ik steeds zo moe was, maar ze hebben niets kunnen vinden.

Hihi, ja ik denk dan ook dat ik dan zoiets heb.
Want mijn bloed is al eerder onderzocht en daar kwam ook niks uit, dus of er dan nu wat uitkomt?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:13

Ikzelf ben 1.60m en weeg iets van een 49kg, iets meer dan jou dus. Ik krijg ook vaak kritische blikken en opmerkingen, ma heeft me ook eens naar de dokter willen slepen omdat ze dacht dat ik anorexia had. Ik eet ook de hele dag door, maar net als jou niet bepaald veel elke keer.

Een vriendin van me is ook erg mager. Ook zonder dat ze het wil. Haar spijsvertering gaat gewoon enorm snel, ze neemt er pilletjes voor, misschien heb jij ook zo iets?

Als je wilt bij komen, hoef je niet perse méér te eten.. Je kunt misschien gewoon 'ongezonder' eten, dingen die meer vetpercentage hebben. Tuurlijk heb je het koud en voel je je moe, je lichaam heeft niet genoeg aan voeding binnen. Misschien is het handig om druivensuiker op zak te hebben, dat geeft je een opkikker wanneer je je erg slap voelt. Maar vooral: bijkomen! Hoe, dat weet ik niet goed, ik persoonlijk zou wat ongezonder gaan eten, je maag heeft nu waarschijnlijk 10cm diameter, als je plots erg veel gaat eten, ga je je maag uitrekken, en wanneer je dan op gewicht bent, ga je even veel blijven eten en blijven bij komen. Ook kun je proberen om vlak voor je gaat slapen iets te eten, dat verteerd niet meer zo goed doordat je gaat slapen ipv actief bezig te zijn.

Veel succes!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:26

NIET ongezonder gaan eten. Het is niet zo dat je maar blijf ten blijft aankomen als je meer gaat eten. Dan meot je namelijk ook steeds meer en meer en meer gaan eten ;) En als je weer minder gaat eten, zou je maag weer krimpen...

Wat je graag wil in dit geval, is spierweefsel erbij krijgen en geen vet, lijkt mij? Dus idd, gewoon gezond eten met veel eiwitten. Als ze veel suikers en vetten gaat eten, gaat je bloedsuikerspiegel heel erg omhoog en omlaag steeds, en dat is helemaal niet gezond. Ook word die energie dan opgeslagen in vet, en als jonge meid wil je dat natuurlijk nie.

Dus: gewoon meer eten. Meer brood, meer vlees, meer eieren, meer groentes en fruit en meer zuivel. Daarnaast gewoon jezelf blijven, en doen wat je leuk vind qua paardrijden.

Je zult merken dat als je aankomt je veel meer energie krijgt. De kleine dingen als trap lopen, paard uit het land halen of uitmesten gaan makkelijker.

En, als je slap koud en moe bent is er wel degelijk iets mis met zoveel ondergewicht dames ;) Sommige mensen zullen er misschien geen last van hebben, maar ga alsjeblieft niet roepen dat het geen probleem is. Op die manier bevestig je mensen die wél anorexia hebben, en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 09:29

VinAx schreef:
Ikzelf ben 1.60m en weeg iets van een 49kg, iets meer dan jou dus. Ik krijg ook vaak kritische blikken en opmerkingen, ma heeft me ook eens naar de dokter willen slepen omdat ze dacht dat ik anorexia had. Ik eet ook de hele dag door, maar net als jou niet bepaald veel elke keer.

Een vriendin van me is ook erg mager. Ook zonder dat ze het wil. Haar spijsvertering gaat gewoon enorm snel, ze neemt er pilletjes voor, misschien heb jij ook zo iets?

Als je wilt bij komen, hoef je niet perse méér te eten.. Je kunt misschien gewoon 'ongezonder' eten, dingen die meer vetpercentage hebben. Tuurlijk heb je het koud en voel je je moe, je lichaam heeft niet genoeg aan voeding binnen. Misschien is het handig om druivensuiker op zak te hebben, dat geeft je een opkikker wanneer je je erg slap voelt. Maar vooral: bijkomen! Hoe, dat weet ik niet goed, ik persoonlijk zou wat ongezonder gaan eten, je maag heeft nu waarschijnlijk 10cm diameter, als je plots erg veel gaat eten, ga je je maag uitrekken, en wanneer je dan op gewicht bent, ga je even veel blijven eten en blijven bij komen. Ook kun je proberen om vlak voor je gaat slapen iets te eten, dat verteerd niet meer zo goed doordat je gaat slapen ipv actief bezig te zijn.

Veel succes!

Hmm ja die kritische blikken ken ik, pfoeeh..
Ik weet niet of ik aan de pilletjes oid ga, eerst even de uitslag afwachten en dan kijk ik wel weer verder :)

Ik ga wel wat meer 'ongezondere' tussendoortjes eten, maar ik ga er ook niet in overdrijven want dat is ook niet bepaald goed voor m'n lichaam. Volgens mij is het beste gewoon wel wat meer en gezond blijven eten en dan gewoon lekkere tussendoortjes.
Ook denk ik wel dat mijn maag iets mag oprekken hoor, want ik zit nu gewoon erg snel vol terwijl ik niet genoeg voeding binnen gekregen heb. En als ik uiteindelijk wat meer op kan, vind ik dit juist alleen maar fijn :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 09:34

Airborn schreef:
NIET ongezonder gaan eten. Het is niet zo dat je maar blijf ten blijft aankomen als je meer gaat eten. Dan meot je namelijk ook steeds meer en meer en meer gaan eten ;) En als je weer minder gaat eten, zou je maag weer krimpen...

Wat je graag wil in dit geval, is spierweefsel erbij krijgen en geen vet, lijkt mij? Dus idd, gewoon gezond eten met veel eiwitten. Als ze veel suikers en vetten gaat eten, gaat je bloedsuikerspiegel heel erg omhoog en omlaag steeds, en dat is helemaal niet gezond. Ook word die energie dan opgeslagen in vet, en als jonge meid wil je dat natuurlijk nie.

Dus: gewoon meer eten. Meer brood, meer vlees, meer eieren, meer groentes en fruit en meer zuivel. Daarnaast gewoon jezelf blijven, en doen wat je leuk vind qua paardrijden.

Je zult merken dat als je aankomt je veel meer energie krijgt. De kleine dingen als trap lopen, paard uit het land halen of uitmesten gaan makkelijker.

En, als je slap koud en moe bent is er wel degelijk iets mis met zoveel ondergewicht dames ;) Sommige mensen zullen er misschien geen last van hebben, maar ga alsjeblieft niet roepen dat het geen probleem is. Op die manier bevestig je mensen die wél anorexia hebben, en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Oke bedankt voor je berichtje :)

Ja je hebt helemaal gelijk, ik ga gewoon meer eten en dan zal ik idd wel wat meer energie krijgen!
En ja het vaak koud hebben en erg moe zijn is ook best wel vervelend, dus ik ben best wel blij dat ik nu helemaal onderzocht wordt! En als daar écht niks uitkomt, nouja dan weet ik dat ook weer =)