Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mick75 schreef:De laatste keer dat ik bij mijn zus was zat haar oudste (5) daar even de hele boel te commanderen. Die uk bepaalde wie waar moest gaan zitten en zorgde er wel voor dat zij het middelpunt van alle aandacht was. Volgens mijn zus is het zo'n lief en sociaal meisje, volgens mij is het een klein, manipulatief kreng die vroeg door heeft hoe ze de boel naar haar hand moet zetten en daar geenszins in geremd word en haar zusje (2) gewoon slaat wanneer die iets niet doet zoals madam het wil...
Er zullen best leuke kinderen zijn, alleen voor mij is het niet weggelegd. Ik heb er echt het geduld niet voor en wil dat zeker niet uitproberen. Die oudste van mijn zus had ik waarschijnlijk met een stuk duct-tape over haar mond aan een hondenriem in de gang gelegd als die van mij was...
Hinke schreef:Even een nieuwe impuls geven: vinden jullie dat mensen die geen kinderen willen egoistisch zijn? Die indruk krijg ik nogal eens (van mensen mét kinderen). Of voor degenen die ook geen kinderen willen: horen jullie dat van mensen om je heen vaak? En wat vind je daar zelf van?
Karin schreef:Ja hoor, ik heb het wel eens naar mijn hoofd gekregen dat ik egoïstisch was. Ik zou mijn eigen leven veel belangrijker vinden dan dat van een kind.
Of zoals iemand hier op Bokt in een vorige discussie als argument gaf om wél aan kinderen te beginnen: 'op een gegeven moment word je het toch wel zat dat alles maar om jezelf draait?'
Anyway... Wie vindt dat ik mijn eigen leven belangrijker vind dan dat van een kind heeft gelijk. Ik vind mijn leven dat er al is veel belangrijker dan dat van een kind dat niet eens bestaat en er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nooit zal komen.
De enige reden waarom er bij mij een kind zou komen is als ik te laat ben om er wat aan te laten doen. Hopelijk komt het niet zover.
En nogmaals: elke keuze die een mens maakt om zijn leven te verrijken is IMO egoïstisch. En daar is IMO ook helemaal niets mis mee.
kamsel schreef:Inderdaad, hoor regelmatig dat het egoïstisch is om geen kinderen te willen.
Ben het ook helemaal met Karin eens.
Waar ik me aan kan storen is het men zegt dat het egoïstisch is om geen kinderen te willen gevolgd door het argument dat kinderen zo leuk zijn omdat je dan iets van jezelf hebt (of hebt doorgegeven)....
Anya schreef:Ik heb dat argument meerdere keren naar mijn hoofd gekregen.. Of een kind 'nemen' niet egoistisch is.
Karin schreef:Of zoals iemand hier op Bokt in een vorige discussie als argument gaf om wél aan kinderen te beginnen: 'op een gegeven moment word je het toch wel zat dat alles maar om jezelf draait?'