Posttraumatische Stressstoornis (PTSS) wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:30

Klinkt goed Toekie! Mayniac_val, succes dan morgen!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:40

mayniac_val schreef:
Ik heb morgen een afspraak bij mijn HA, voor een doorverwijzing.

Sterkte en succes morgen!

mayniac_val

Re: Posttraumatische Stressstoornis (PTSS) wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:47

Ik vind het wel lastig hoor, ik kom altijd voor dingetjes bij mijn HA die vrij onbelangrijk zijn, zoals mijn oren uit laten spuiten.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 03:38

*meldt zich*
Ook ik heb een aantal EMDR-sessies gehad, maar dan bleek niks voor mij te zijn. Het kan best aan de therapeute gelegen hebben, dat zij misschien niet de juiste persoon was om mij te helpen, dat laat ik even in het midden.

Daarna eigenlijk nooit meer op zoek (durven) gegaan naar een andere therapeute, heb het gewoon gelaten voor wat het was. Ik zit nog steeds met de gevolgen ervan, maar alles liever dan opnieuw in het therapie-wereldje terecht te komen.

Ik heb de (misschien foutieve) indruk opgedaan dat ik als minderwaardig word beschouwd, en dat ze mij niet in staat achten bepaalde dingen te begrijpen. Als er iets is waar ik niet tegenkan is het dat. Het is niet omdat ik even wat problemen heb, dat mijn denkvermogen is aangetast. Ik word graag als een intelligent wezen beschouwd, óók door mijn therapeut.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 01:48

Hoe is het gegaan mayniac_val?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 01:54

HA had een beetje zijn twijfels, maar heeft mij wel doorverwezen. Voelde me niet reuze op mijn gemak, hij vroeg hoe het nu thuis is en ik vertelde dat het slecht gaat tussen mij en mijn vader en dat het vaak resulteert in een wekenlang gezwijg. HA leek daar een beetje sceptisch over te zijn, alsof hij het niet serieus nam.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 02:00

Cayenne schreef:
phormicola schreef:
Ik heb er jarenlang last van gehad en m'n man nog steeds. We zijn er allebei niet voor behandeld.

Overigens heb ik precies hetzelfde als Lalidan mbt overgeven, vreemd...

Heb je geen behoefte aan behandeling of durf je de stap nog niet te zetten?
Ik ben echt zo blij dat ik het uiteindelijk wel gedaan heb. Er ging opeens een wereld voor me open en na jaren hoorde ik opeens letterlijk de vogels buiten weer fluiten. Heb toen echt ontroerd staan luisteren en besefte dat het voor mij een positief keerpunt was.

Ik heb twee jaar lang in groepstherapie gezeten, al was dat niet speciaal voor dit. Ik heb echt geen behoefte aan verdere therapie :n
De PTSS is lang niet zo erg meer als een paar jaar geleden, ik kan de gevolgen goed overzien en ik zie waar het de kop opsteekt. Ik heb nog wel paniekaanvallen, maar lang niet meer zo veel als vroeger.
Sporadisch krijg ik nog flashbacks, eens in de 2 jaar ofzo, die zijn dan wel heel intens, maar eens in de twee jaar vind ik te weinig om intens weer in therapie te gaan, daar heb ik echt een beetje genoeg van :)

Ik hoor de vogels bijna altijd fluiten :D Alleen vandaag even niet, ben vandaag gevangen in mezelf.