tandarts rekent 150 euro voor niet nagekomen afspraak...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:43

Ik zou never nooit betalen, zo veel geld, echt niet!

BeeMed

Re: tandarts rekent 150 euro voor niet nagekomen afspraak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:52

de tandarts mag de te verwachten kosten in rekening brengen.
Het ging om een gaatje vullen he? Dan is 150 euro denk ik een logisch bedrag. Ik ben bang dat hij niet onder betaling uitkomt. Onlangs had iemand het voor de rechter gebracht omdat hij zo'n rekening niet wilde betalen. tandarts werd in het gelijk gesteld.
Het is erg zuur voor hem, maar ik snap dat tandartsen (en ziekenhuizen enz, enz) op een gegeven moment over gaan tot zulke maatregelen want mensen die niet op komen dagen zijn voor hen ook heel erg vervelend.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:05

Ik weet niet of het landelijk of regionaal is, maar waar ik woon en plekken waar ik heb gewoont, betaal je 75-100 voor een vergeten afspraak. Ik vind het sowieso een beetje belachelijk, alsof die tandartsen nooit overboekt zitten en alles gegarandeerd 20 minuten later gebeurd dan gepland :?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:09

vraagje, misschien overheen gelezen maar hoeveel minuten was je vriend te laat of was hij helemaal niet gekomen? Ik ben ook wel eens te laat geweest bij de TA om prive redenen maar toen werd er niks in rekening gebracht...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:21

Arianna1983 schreef:
Het is ontzettend moeilijk om een nieuwe tandarts te nemen, vandaar dat je niet zomaar over kan stappen. Toen ik verhuisde was het al een crime...

Een TA is makkelijk in je directe omgeving, maar niet verplicht. Een nieuwe TA nemen zou ik persoonlijk dus alleen maar doen als het echt niet anders kan, zeker als je over een bepaalde TA tevreden bent.

Evengoed balen van die enorme smak geld! Volgende afspraken maar niet meer vergeten dus :wow:

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:30

Een herinnering aan een afspraak heeft mijns inziens niks met betutteling te maken. Ik vind het handig en de TA heeft veel minder last van afspraken die vergeten worden, dan is iedereen geholpen toch? Ik vind het een fijn systeem.

phormicola: goed punt! Als ik bij de tandarts stipt om half 9 aanwezig ben voor mijn afspraak, zouden ze MIJ eigenlijk moeten betalen voor elke minuut dat zij te laat zijn :D Want afspraak is afspraak. Ook mijn tijd kost geld :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:33

Wij krijgen inderdaad een mailtje een week van te voren ofzo, was bij mn oude tandarts ook niet zo hoor. En bij t maken van de afspraak krijg je zo'n soort sticker mee om in je agenda te plakken :)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 14:36

Haha ja. Als ik een half uur te lang in de wachtkamer zit te wachten, kost dat mijn baas ook geld omdat hij vervanging voor mij moet regelen!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:56

Arianna1983 schreef:
Haha ja. Als ik een half uur te lang in de wachtkamer zit te wachten, kost dat mijn baas ook geld omdat hij vervanging voor mij moet regelen!

Idd, en het wordt nog banketstaaf als je (gedeeltelijk) eigen baas bent, dan kost het je je eigen geld.