Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:16

Ffortuna dat is idd precies het grote nadeel dat ik ondervind aan mijn verwisselbare glazen :P vandaar ook mijn desnoods, want zelf vind ik het ook niet heel erg praktisch.. Maargoed, we doen het er nog maar even mee :P

Ohja, en nog een hele goeie, als je flink gaat fietsen, een camelbak of soortgelijke waterzak-voor-op-de-rug :j vind ik zelf een uitkomst, water blijft op de een of andere manier koeler dan in een bidon, en je moet wel flink hard door de modder gaan om je mondstuk goor te krijgen :P En dat vind ik dus het grote nadeel van een bidon :P

belinnies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:20

Leuk een MTB topic.
Sinds een maand of 2 fiets ik 1 keer in de week op de MTB......en vind het super.

Manlief en kind zijn al langer dan een aantal jaren actief op de fiets maar ik vond mezelf te oud om te beginnen.
Nu heb ik zoiets van "muts ,dat had je eerder moeten doen
We wonen vlak bij Zoetermeer en gaan dan ook iedere zo ochtend met een man of 7 naar het MTB parcours waar vorig jaar ook de EK werd gehouden.
Helemaal leuk.
Gister voor het eerst met spd 's gereden.....en ja ook gevallen,heel banketstaaf voor een stoplicht :o :D
Maar je merkt toch echt wel heel veel verschil.
Ik ga ook zeker niet zonder helm de weg op en qua kleding heb ik een mix van Lidll ,Agu enz.
Soms nieuw en soms via E-bay of marktplaats.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:36

Leuk,zoveel aan de mountainbike of racefiets. Ik heb van de winter ook niet veel gefietst, t was vaak gewoon te koud, dan kun je aantrekken wat je wilt, maar dat helpt niet. Ben maar gaan hardlopen af en toe.
Als t qua budget ooit mogelijk is,koop ik er een racefiets bij, hoeft geen topmerk te zijn, gewoon voor af en toe. Vandaag ( ivm te mooi weer) weer lekker op pad geweest, een km of 20,en dat ging best. Dat was mijn reden om te gaan mb´en, vind het altijd zo leuk,al die verschillende paden en wegen, bosweggetjes, velden..
Maar echt ruig mb´en op van die smalle paden met rechte afdalingen doe ik niet, hoor..

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 21:55

Zijn er best nog veel op bokt :+

Maar over dat broekje, hebben jullie een broekje tot je middel of zo'n een met bretels? Ik ben namelijk bang dat zo'n broekje gaat klemmen om mijn middel, daar heb ik vrij snel last van. Je ziet ze ook wel eens met zo'n trekkoord. Of heb je totaal geen last van dat elastiek?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:56

Heb er zelf eentje tot aan mijn middel, maar heb geen last van knellingen :)
Het is een behoorlijk brede band en het zit mijn in ieder geval niet in de weg...

belinnies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:03

Mijn mannetje had er een met bretels maar vond dat niks en dus heb ik hem afgeknipt. Hij vond het achteraf niet lekker zitten en nu heb ik hem dus aan.
Omdat ik nog zeker 10 kilo kwijt moet , heb ik mezelf bij het streef gewicht een met "bretels" beloofd.
Mijn dochter heeft met en wil niet zonder.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 01:45

Ik heb er ook eentje tot op mn middel.. Is een behoorlijk flexibel broekje van ultima (heel soepel en smal elastiek én een koord erdoorheen) en ik heb eigenlijk nog niet gehad dat het ging klemmen, terwijl ik daar normaal heel gauw last van heb. Moet wel zeggen dat ik inmiddels helaas van de winter een paar kilootjes erbij heb gepakt, dus de tijd zal leren hoe het ding nu zit :=

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 06:57

Telt downhill ook? Beetje extremer, maar het is ook fietsen :P

Ik heb het vorige zomer een behoorlijk aantal keren gedaan. Een groep vrienden van me is er heel intensief mee bezig, en aangezien ik zo ongeveer de hele zomer met hen heb rondgehangen, moest ik er ook aan geloven.

Ik vind het erg leuk, en kan niet wachten tot ik mijn eigen DH fiets kan betalen (helaas zijn dat wel héél erg dure dingen).

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:34

Wat is dat precies, dat downhill?
Heb verschillende broeken,met en zonder bretels. Die met bretels heb ik gekregen, anders hoeft het van mij niet perse. Heb nooit last van klemmende broekranden.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:52

guanacotje schreef:
Telt downhill ook? Beetje extremer, maar het is ook fietsen :P

Ik heb het vorige zomer een behoorlijk aantal keren gedaan. Een groep vrienden van me is er heel intensief mee bezig, en aangezien ik zo ongeveer de hele zomer met hen heb rondgehangen, moest ik er ook aan geloven.

Ik vind het erg leuk, en kan niet wachten tot ik mijn eigen DH fiets kan betalen (helaas zijn dat wel héél erg dure dingen).

Tuurlijk telt dat :):)
Ik heb het ook redelijk veel gedaan!
Ik had een DH fiets (Kona Stinky) maar die is verkocht omdat k er eigenlijk maar 2 keer per jaar op fietste..

Waar ben je wezen fietsen dan? :D

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:24

Stinky's zijn cool :+
En ik ben niet op veel plaatsen geweest hoor, hier in de buurt heb je de edegemse bergjes. Dat is eerder een dirt-parcoursje (aangezien er niet veel hoogteverschil in zit), maar heel goed om de beginselen aan te leren. Ben een paar keer mee naar de ardennen geweest, maar verder niks, das voor deze zomer :P

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:26

Leuk topic :D
Ik zit voornamelijk op de racefiets en af en toe eens op de mountainbike (broer heeft er 2 staan waar ik op pas dus zonder investering makkelijk afwisselen :D ).
Fietskleding bestel ik vaak bij http://cyclewear.eu/ *D Hebben agu spul heel goedkoop en dat voldoet prima 8-) Heb ook wel eens shirtjes van aldi of lidl ofzo maar broekjes alleen van agu, die zeem zit veel beter dan de goedkopere merken.
Racefiets altijd met klikschoentjes, zou echt niet zonder willen dat schiet niet op :P Mtb wel met gewone pedalen, geen zin om geld in die fiets te stoppen aangezien ik het niet vaak doe :+
Hoeveel kilometer fietsen jullie gemiddeld, met welke snelheid?

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:45

Toen ik redelijk fanatiek 2x per week op de mtb stapte, fietste ik een route van 25 km in 75 minuten inclusief een pauze.
Door dit topic heb ik weer helemaal de kriebels gekregen en daarom stap ik vanavond voor het eerst sinds lange tijd maar weer eens op de mtb. :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:25

Heb zo'n computertje, moet m er alleen eens aan hangen, dan weet ik meer,haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:45

Orchid schreef:
Hoeveel kilometer fietsen jullie gemiddeld, met welke snelheid?

Ong. 30 per uur (racefiets). Dus al te snel, niet heel langzaam maar gewoon lekker :)

Over de broekjes: ik vind die bretels dus vreselijk zitten! Je hebt trouwens speciale vrouwenbroekjes, dan zit de bretels anders (als je een mannenbroek aan zou doen zouden de bretels precies over je borsten heen zitten), maar van mij hoeft dat niet zo. Ik heb 'gewoon' een broekje tot mijn middel.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:32

Ik fiets door de polders hier met mijn mtb ook gemiddeld 25 tot 30 kmph :P Maar offroad verschilt het nogal, durf niet te zeggen wat daar mijn gemiddelde snelheid is eigenlijk :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:35

Goh, ik schiet af en toe niet op met al die heuvels hier ^)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:39

Hahaha ja, maar mijn 30kmph is op vlakke weg he, langs de kinderdijk :P Ik heb van de zomer een (kleine) berg opgefietst, over grindpad, daar was mijn gemiddelde snelheid ongeveer 10 tot 15 kmph :+

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 21:06

Nou ik heb de schoenen binnen gekregen van Diadora, afgeprijsd tot 30 euro, dus dat was wel fijn. Die spd dingen erbij en nu moet ik er echt aan geloven! Morgen komt de helm, ben helemaal in mijn nopjes :D Binnenkort maar even om een broekje met vriendlief. Die wil ik wel het liefst passen, nu heb ik ook een goede bestemming voor mijn Rocks vijfjes van super de boer. Die kun je namelijk bij Bever zwerfsport inleveren. :)

Ik heb helemaal zin om op mijn fiets te springen, helaas staat ie bij mijn ouders. Ik kan echt niet wachten om in het weekend wat rond te gaan crossen. Voor het eerst met spd, dus ik ga wel even alleen op stap. Ik zie mijn vriend al met een brede glimlach staan als ik omval :P Ik heb hem namelijk ook uitgelachen..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:13

Ik meld me :D
Ik heb voorgaande 2 jaren in mijn eentje gefietst, gewoon omdat ik het lekker vond. Sinds september heb ik me bij de wielerstudentenvereniging aangesloten en ga vanaf dit seizoen lekker met de rest mee trainen. Zo kom ik net van een tijdrit af :+

Qua kleding is kleding van de Aldi etc prima en mocht je fanatieker gaan fietsen kun je altijd nog overstappen en is Agu inderdaad een fijn merk. :j
Ik heb gewoon een broekje zonder bretels, vind ik prima zitten, ik heb er geen last van.

Zonder klikpedalen zou ik niet meer willen trouwens.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:14

SplashIsLief schreef:
Zonder klikpedalen zou ik niet meer willen trouwens.

Ik ook niet :j
Het was erg wennen, maar ik zweer er nu bij ;)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:32

Ik doe sinds kort ook aan wielrennen en vind het echt super leuk. Ik probeer minimaal 5 keer per week een uur te fietsen. Langer houdt ik nog niet echt vol.
Maandag ga ik naar de Decathlon wat spulletjes kopen, iig een dameszadel en een helm en even kijken voor die pedalen en schoenen.

Broek heb ik van de Lidl, die hadden ze laatst in de aanbieding.

Na de zomer ga ik serieus aan de gang met trainen en dan wil ik volgend seizoen wat wedstrijdjes proberen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:06

Woohoo, vriendlief heeft groenlicht van de fysio om te gaan fietsen *\o/* Letterlijke woorden van de fysio waren *ga lekker fietsen! Das goed voor je!* dus dat komt helemaal goed uit :D Nog beter is, dat ik nu een goed excuus heb om een lange fietsbroek te gaan kopen :P Want hoe lekker het weer ook is, het is imo nog net ff te koud voor een korte broek :P

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:14

T wordt binnenkort wel kortenbroekenweer, let maar op! Maar nu is het wel zo fijn om een lange broek aan te kunnen trekken. En goed nieuws dat je vriend weer aan de slag mag.
Hoi Lenneke, alles goed?

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:46

Ik meld me ook!
Ik heb een Giant XTC. Ik ben verwend omdat ik op fiets afstand woon van het mountainbike parcours in Schoorl :D . Ik probeer zomers minimaal 1x het parcour te fietsen en nog lekker wat op de weg.

Ik heb afgelopen zomervakantie gedownhill mountainbiked op de ski pistes in Whistler Canada. In een woord geweldig. Dit jaar hoop ik dat te kunnen doen in Italie.