Vreselijke huiduitslag.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:15

Het kan ook een toxische reactie zijn.
Dat lijkt veel op een allergische reactie, maar het hoeft helemaal niet te komen door een plotselinge verandering in bijv. je eetpatroon, of was gel, of schoonmaakmiddel enz.
Het komt juist vaak voor als je al een lange tijd iets gebruikt (kan koffie zijn, kan chocola zijn, maar kan ook bijv. anti biotica zijn.. of nog heel iets anders) en dan gebruik je het zo lang dat je er een overschot van binnen hebt gekregen, waardoor het lichaam het niet meer aan kan, en erop reageert alsof het een gif is. (vandaar de naam toxische reactie. Toxic=giftig)

xTamara

Re: Vreselijke huiduitslag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 22:16

Hm Jaimyliefje, hier heb ik nog niet aan gedacht.
Moet het dan ook niet zijn dat ik dat dagelijks vaak gebruik? En dan nu blijkbaar meer omdat het zo uitgebreid is?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:17

Ha excuses, dat was iemand anders. Was dit topic aan t volgen voor m'n zusje omdat die soortgelijke klachten heeft, maar dan over d'r hele lichaam. Na een test bleek dat ze allergisch is voor het conserveermiddel wat in bijna alle shampoos etc. wordt gebruikt. Heb je al een allergie test gedaan?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 22:18

Haha ik dacht al :P

Nee nog niet. Het is mij wel vertelt dat ik dat beter wel kan aanvragen als ik naar de dermatoloog ga.
Dit moet bij de dermatoloog gedaan worden toch? Of vergis ik me nu flink?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:19

Zusje heeft 't wel daar laten doen inderdaad. Was niet tof; stickertjes op d'r rug en een x aantal dagen niet mogen zweten en dan jeuk op de plekken waar de stickers zitten met stoffen waar je allergisch voor bent, maar heeft haar wel veel geholpen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 22:28

Klinkt inderdaad vervelend. Maarja als daardoor duidelijk wordt wat ik zou hebben dan zou ik dit ook zeker doen.
Ik vind het alleen een beetje raar dat ze daar dan niet mag zweten, want dat kan je niet tegenhouden toch?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:25

Weet de reden erachter niet precies, maar je moet wel alle inspanning vermijden (niet sporten, etc.). Dingen als traplopen kun je niet omheen natuurlijk.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:38

Ik heb je topic net doorgelezen, heel vervelend dat je er zo'n last van hebt. Ik heb een link waarvan ik denk dat het het wel eens zou kunnen zijn, maar je moet maar even zelf kijken:
http://www.huidinfo.nl/seborecz.html . Op de site van huidinfo staat trouwens nog veel meer informatie over huidaandoeningen.
Heb je er trouwens ook gele schilfertjes bij? En heb je last van een soort roos in je haren?
Ik hoop voor je dat de dermatoloog je goed kan helpen, sterkte ermee!

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 09:49

Die foto's lijken er niet heel erg op.. Ik heb namelijk veel meer schilfers en ook wonden van het bartsen van de huid.
Ook heb ik geen last van roos.. Gele schilfers heb ik ook niet dus ik denk niet dat dit het is.
Maar toch bedankt!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:01

Is je huid niet heel dun geworden door de hydrocortison-zalf? Hoe vaak gebruik je het en hoe lang achter elkaar? Als je huid daar dun van wordt, kan het scheuren daar vandaan komen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 10:19

Hm dat zou een optie zijn jet.
Nou de afgelopen paar dagen heb ik het niet meer gebruikt omdat de jeuk van die zalf erger werd.
Eerst gebruikte ik het, als ik er tenminste last van had, 1 tot 2 keer per dag.. Maar ik had er toen maximaal 4 dagen last van en dan weer een poosje niet.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 22:47

Nou, ik had mazzel.
Mijn moeder had afgelopen dinsdag naar de dermatoloog gebeld en ik kon vanochtend terecht.

Nou het is waarschijnlijk constitutioneel eczeem, ook wel atopisch eczeem genoemd.
Dit komt vaak voor bij jongere kinderen maar in een enkele geval krijgen volwassenen het ook.
Dit is ook stress gevoelig en heeft ook met allergiën te maken.
Ik heb een folder meegekregen en alles wat ik lees kan ik op mezelf betrekken.

Nu heb ik een creme meegekregen en een andere zalf.
Die andere zalf mag 1-2 keer per dag gebruiken en die creme mag ik gebruiken wanneer ik wil.
Die creme heb ik al gebruikt en ik zou zweren dat het werkt haha.

Die andere zalf zal waarschijnlijk branden en als dat naar een paar dagen niet over is moeten we bellen en dan krijg ik wel hormoon zalf. Ze wil het eerst zonder proberen omdat dat beter is voor mjn huid.

Over 3 weken krijg ik ook een allergietest met plakkertjes.
Ook hebben ze vandaag bloed afgenomen en dat gaan ze ook testen op allergiën.

Het ziet er naar uit dat deze dermatoloog mijn klacht sirieus genomen heeft en er alles aan gaat doen om het te verbeteren. Ze schrok ook wel een beetje toen ze me zag, dus dat is mooi.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:31

Ik heb niet hele topic gelezen, maar ik ken je probleem TS.
Sinds vorige maand is hier een float bank, dit is drijven op zout water :9 ik zeg je na 1 behandeling waren direct al mijn wonden dicht en droog :j ik heb de uitslag vanaf onderbenen tot aan nek zitten :( dusdanig erg dat ik me er zelfs voor schaamde ten op zichte van mijn vriend..... ik ben nu 4 keer geweest en er is alleen nog litekenweefsel zichtbaar :j oke de 1ste keer was het geen pretje in dat zoute water, dat in alle wonden bijt, maar ik heb er een verbijsterend resultaat bij wat misschien leidt tot het feit dat ik straks ook in een korte broek durf te lopen bij warm weer, dat ik schaamteloos in een bikini op het strand durf te liggen, dus misschien iets voor je om ernaast te proberen ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:39

DRink je veel melk?
Lactose allergie kan ook tot zulke huidproblemen leiden.

Je zou de melk eens een tijdje door geiten melk, of nog beter , paardenmelk moeten vervangen.
Paardenmelk is een wondermiddel voor je huid!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:51

hoe was je je gezicht?
Ik heb dit ook eens gehad toen ik net in frankrijk kwam wonen...bij mij was het een reactie op hard en kalkrijk water waardoor ik ook dit soort plekken kreeg!

Probeer eens niet je gezicht te wassen met water maar met een ongeparfumeerde lotion ofzo?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 14:04

Nou het middel wat ik nu gekregen heb werkt gigantisch goed.
Het is nu zo goed als weg.
Nog een paar wondjes maar daar heb ik mijn eigen zalfje voor en die zijn zo weg.
Ik ga natuurlijk nog steeds die allergietest doen, wie weet hoe ver mij dat gaat helpen!