bestaat het dat..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:44

Ik mag ook geen kraanwater, zelfs niet gekookt!
Omdat ik een antibioticakuur volg die zich bind met chloride, en dat zit in kraanwater.

Ik kan een allergische reactie krijgen als ik wel gewoon kraanwater zou drinken.

Liselot

Re: bestaat het dat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:50

maar dan mag je ook geen bronwater, daar zit ook chloride in ;)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:58

Velen bronwater niet, wel spa blauw, maar bijvoorbeeld geen Bar le duc, want daar zit het wel weer in.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:59

en hoe doe je dat met eten dan? in haast alle pruducten zit tegenwoordig zout... zout is natriumchrolide

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:00

Kraanwater in Zuid holland bevat 51 chloride, en spa blauw 5 (dat is nogal een verschil).
Helemaal vrij van chloride is er niks vrees ik, maar zo beperk ik wel mijn allergie.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:01

Ik volg een speciaal dieet, geen zout, niks in potten, zakjes en kant en klaar.
Ik mag wel hymalayazout uit de reformzaak.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:01

jeetje, dat lijkt me wel heel erg lastig!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:05

Ja dat valt niet mee, ik mag ook geen graanproducten en melkproducten, dus ben de hele dag met eten bezig :D Aan de andere kant is dit de manier voor mij om beter te worden, dus dan wil je wel. Hopelijk mag ik over een jaar van dit strenge dieet af ;)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:37

Het verhaal van Issy lijkt me dan ook wel een rede om iemand die zegt allergisch te zijn niet te gaan testen door wel gewoon kraanwater te geven.

Daarnaast moet ik zeggen, dat als ik ergens niet tegen zou kunnen, ik het niet prettig zou vinden als de medewerker van de horeca gelegenheid me ging vragen waarom niet en hoe ik me dan douche....

Klant lijkt mij koning, dus als die thee willen, gezet van bronwater, dan reken je extra kosten en geef je ze dat. Ik vind het zo raar dat een aantal hier dat wantrouwen en de proef op de som willen nemen of zo'n mensje uithoren.
Als ik zou willen praten over een allergie ging ik wel naar de dokter/dermatoloog en niet naar de kroeg (oid)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:21

Zo is het Hedwig, geloof iemand op zijn of haar woord, bedien en reken gewoon af. Meer van je dienstverlening word niet verwacht.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 00:46

vraagt ze dan ook als ze een bord soep besteld of het kan gemaakt worden met spa blauw...

ik geloof ECHT niet dat zo'n allergie bestaat!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 07:24

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 08:26

Yellomofoon schreef:
vraagt ze dan ook als ze een bord soep besteld of het kan gemaakt worden met spa blauw...

ik geloof ECHT niet dat zo'n allergie bestaat!

Wat dacht je van geen soep bestellen!

het heet geen water allergie, het gaat erom dat je reageert op bestanddelen die in het water zitten. De 1 reageert op natrium, de ander op fluor, weer een ander op chloride.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 08:54

Sorry dat ik het zeg maar ik vind het echt belachelijk dat hier uberhaupt discussie over ontstaat. Die mevrouw is je toch verdorie geen verklaring schuldig?! Al zou ze graag thee van bronwater willen omdat ze de flesjes zo mooi vindt, als die mevrouw dat besteld dat geef je haar dat gewoon, ongeacht de reden die ze er al dan niet voor op geeft. Dat je daar dan meer voor rekent is natuurlijk niet meer dan normaal.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:02

Maar volgensmij is het enigen verschil tussen bron en kraanwater dat bronwater bij het oppompen meteen geflest moet worden.

Kraanwater daar in tegen mag gewoon vervoerd worden.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:51

Hier zie je het verschil met kraanwater in verschillende gebieden in vergelijking met spa blauw. Er zit wel degelijk verschil tussen kraan water en flessenwater.
http://www.lenntech.nl/samenstelling.htm

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 10:52

Citaat:
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het echt belachelijk dat hier uberhaupt discussie over ontstaat. Die mevrouw is je toch verdorie geen verklaring schuldig?! Al zou ze graag thee van bronwater willen omdat ze de flesjes zo mooi vindt, als die mevrouw dat besteld dat geef je haar dat gewoon, ongeacht de reden die ze er al dan niet voor op geeft. Dat je daar dan meer voor rekent is natuurlijk niet meer dan normaal.

Waar maak je je druk om? Ze heeft het gewoon gekregen..en dus ook extra betaald. Maar ik vroeg me gewoon
af of het bestond of dat die mevrouw kieskeurig was. Omdat ze in de keuken zeiden dat het niet bestond.En in spitsuur is het voor de keuken gewoon vervelend dat ik kom "zeuren" voor het verwarmen van spa blauw terwijl ze druk bezig zijn met eten..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:58

Over het algemeen heeft personeel in een restaurant geen geneeskunde gestudeerd... Net zoals de meeste bokkers die het hier toch beter weten.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:00

Misschien een verwend vrouwtje?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:04

Eigenlijk vind ik op zich wel dat je het kunt vragen. Maar dan wel op een nette manier. Gewoon zoiets als: Goh, wat bijzonder, lijkt me erg lastig. En dan verder vragen. Iemand met een speciaal dieet die ik ken, had (al een paar jaar terug) ook iets speciaals besteld. Toen vroeg het personeel ook heel beleefd en geinteresseerd hoe ze dat nou in het dagelijkse leven deed. ;)
Zij vond het geen probleem dat ze dat vroegen, maar meer dan normaal, omdat het ook appart was.

Maar ik kan ook begrijpen dat deze mevrouw, ook omdat ze al iets ouder is, het niet zo op prijs stelt. :)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:05

Issy schreef:
Omdat ik een antibioticakuur volg die zich bind met chloride, en dat zit in kraanwater.

Ik kan een allergische reactie krijgen als ik wel gewoon kraanwater zou drinken.

Je hoeft geen antwoord te geven, maar ik ben wel benieuwd waartegen je die antibioticakuur slikt?
Sterkte/succes ermee in ieder geval, het klinkt niet eenvoudig!

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:06

randie schreef:
Citaat:

Waar maak je je druk om? Ze heeft het gewoon gekregen..en dus ook extra betaald. Maar ik vroeg me gewoon
af of het bestond of dat die mevrouw kieskeurig was. Omdat ze in de keuken zeiden dat het niet bestond.En in spitsuur is het voor de keuken gewoon vervelend dat ik kom "zeuren" voor het verwarmen van spa blauw terwijl ze druk bezig zijn met eten..

Als ik even voor mezelf spreek, want ik poste iets hoger ongeveer hetzelfde, ik heb minder moeite met jou als sommige anderen in dit topic, die gewoon maar kraanwater zouden geven.
Dat jij vraagt bestaat het is niet erg, daar heb je een aantal keer netjes antwoord op gekregen, maar ook het willen gaan uithoren van een klant, zoals ik al zei, wil je over zulke dingen praten ga je wel naar een arts toe en niet naar de kroeg...
Vervelend voorde keuken, kan ik me prima voorstellen, maar ik heb ook in de horeca gewerkt en ons bedienend/bar personeel kon prima een pannetje water op zetten of in de magnetron stoppen. Misschien is het daar bij jullie te vol voor, maar ook voor de keuken is klant koning, die klant is er om hun salaris compleet te maken, lijkt mij prettig.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:09

_Hedwig_ schreef:
Misschien is het daar bij jullie te vol voor, maar ook voor de keuken is klant koning, die klant is er om hun salaris compleet te maken, lijkt mij prettig.

Tegenwoordig lijkt er helaas meer het idee te heersen dat 'de klant blij moet zijn dat wij er zijn, anders zouden ze niet naar het restuarant kunnen', dat kwam ook al naar voren in een of ander topic over supermarkten.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:11

Misser schreef:
Issy schreef:

Je hoeft geen antwoord te geven, maar ik ben wel benieuwd waartegen je die antibioticakuur slikt?
Sterkte/succes ermee in ieder geval, het klinkt niet eenvoudig!

Ik heb de ziekte van Lyme, (chronische lyme) loop er waarschijnlijk al een jaar of tien mee rond, dus moet een zeer lange periode antibiotica slikken, zit nu al in de 5e maand, en vrees dat ik tot eind van het jaar er aan moet.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 15:45

Citaat:
Vervelend voorde keuken, kan ik me prima voorstellen, maar ik heb ook in de horeca gewerkt en ons bedienend/bar personeel kon prima een pannetje water op zetten of in de magnetron stoppen. Misschien is het daar bij jullie te vol voor, maar ook voor de keuken is klant koning, die klant is er om hun salaris compleet te maken, lijkt mij prettig.

Ik denk dat ze het niet zouden waarderen als ik de keuken in wandel, me tussen hen inwurm, en even op mijn gemak
daar water op ga zetten :Y) . Ze doen het liever zelf, alleen duurt het daardoor ietsjes langer. Wat ik ook meteen uitgelegd heb aan mevrouw :) en dat begreep ze ook wel..

maar het blijkt nu dus inderdaad te zijn dat je om verschillende redenen geen kraanwater mag of kan verdragen.
En misschien dat wanneer ik er interesse in toon zoals hierboven aangegeven staat, dat ik de reden nog wel kom
te weten. Al met al maar goed dat ik toch wel echt spa blauw heb gepakt ;)