Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ze heeft je in vertrouwen genomen, beschaam dat niet. Voorkom dat ze volledig dicht klapt. Want als de enige de ze vertrouwd haar ook nog verraad, dan mag je met alle psychologen van de wereld aan komen, als een mens besluit helemaal niets meer te zeggen dan houd het op.
En dan is ze helemaal alleen met de gebeurtenis.... Maar wel blijven aanmoedigen, dat het geen schande is, dat haar ouders haar zullen begrijpen en kunnen helpen of desnoods dat ze naar een professioneel iemand gaat om er over te praten. Desnoods begint ze met een anonieme mail naar een jeugdcentrum (ik weet niet of jullie Jongeren informatie/advies centrums hebben in Nederland?) en als ze merkt dat niemand haar uitlacht enz, durft ze misschien wel de stap te zetten om hulp te zoeken waarbij er echt gepraat wordt met haar. Er zijn een hoop wegen naar Rome en als de drempel om het aan de ouders te vertellen te hoog is, dan kan ze beginnen door het "veilig" anoniem tegen iemand te vertellen. Kan me nl wel een paar dingen indenken waarom ze er niet mee naar de politie wilt en als ze haar ouders in licht is de kans relatief groot dat die haar gaan dwingen om toch er heen te gaan. (denk ik even aan dat ze misschien bedreigd is door de dader?) 
Zulke dingen doen mensen vaak om het kwijt te kunnen maar toch te voorkomen dat iemand echt "verder" zou gaan zoeken ... Want hoeveel mensen zouden dieper gaan kijken dan "tegen mij zegt ze a, tegen jou b, ze liegt vast!"? Ayasha schreef:Inderdaad, net omdat haar verhalen al verschillen heb ik het idee dat er meer aan de hand is.Zulke dingen doen mensen vaak om het kwijt te kunnen maar toch te voorkomen dat iemand echt "verder" zou gaan zoeken ... Want hoeveel mensen zouden dieper gaan kijken dan "tegen mij zegt ze a, tegen jou b, ze liegt vast!"?
Daarom zou ik echt twijfelen om naar de ouders te gaan voor dat je het "hele" verhaal hebt. Het is niet altijd beter om snel te gaan....

snissje schreef:Nog heel erg bedankt jolliegirl!! Ze heeft tegen mij gezegt dat ze het echt gaat doen en ik ga met haar mee!!