En vriendin van mij zegt dat ze ....... is?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

snissje

Re: En vriendin van mij zegt dat ze ....... is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 13:43

Je hebt helemaal gelijk Alane!! Ik red me wel hoor.. Ik vind het natuurlijk heel erg voor haar en het heeft impazct op mij heel veel zelfs maar ik hou er niks aan over.. ZIJ WEL!! En ik ga er voor zorgen met andere mensen (dokter enz) Dat dat niet gebeurd!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:57

Als jij zorgt dat zij optijd hulp heeft, hou jij er niets aan over, maar als dit allemaal op jouw schouders blijft ligge, dan hou jij er zeker wel wat aan over.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:00

Ik zou je vriending confronteren met de twee verhalen en dan vragen wat er nu echt gebeurd is.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 23:17

Ze is overgehaald om een soa test te laten doen dus dat gaat ook gebeuren.. En maar hopen dat ze n iks heeft..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:21

Ik kijk in ditsoort twijfelgevallen eigenlijk naar het mens zelf, liegt de persoon vaker over rare/vreemde dingen?
Dan nog heb je geen uitsluitsel natuurlijk, maar je kunt wel wat beter inschatten of het een verhaal naar waarheid is.

Ik ga er vanuit dat iemand niet liegt over ditsoort zaken (alhoewel ik door recente nieuwsberichten een beetje sceptisch ben), en wens jou en je vriendin veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:23

Ik zou toch naar haar ouders gaan. Ja dan zal ze boos op je zijn maar haar ouders gaan haar dan wel helpen. Aangifte, SOA test dat zijn allemaal belangrijke dingen en zeker ook slachtofferhulp. Daar help je haar meer mee dan als je het niet aan haar ouders verteld.

Ookal blijkt de verkrachting later gelogen te zijn dan nog krijgt ze echte hulp van mensen die er verstand van hebben.

Eigenlijk een win-win situatie, dit is niet iets wat ze zelf en met jou hulp kan verwerken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:43

Ik zou ook niet zelf naar haar ouders gaan maar wel blijven aanmoedigen om het te vertellen :-) Ze heeft je in vertrouwen genomen, beschaam dat niet. Voorkom dat ze volledig dicht klapt. Want als de enige de ze vertrouwd haar ook nog verraad, dan mag je met alle psychologen van de wereld aan komen, als een mens besluit helemaal niets meer te zeggen dan houd het op. :) En dan is ze helemaal alleen met de gebeurtenis.... Maar wel blijven aanmoedigen, dat het geen schande is, dat haar ouders haar zullen begrijpen en kunnen helpen of desnoods dat ze naar een professioneel iemand gaat om er over te praten. Desnoods begint ze met een anonieme mail naar een jeugdcentrum (ik weet niet of jullie Jongeren informatie/advies centrums hebben in Nederland?) en als ze merkt dat niemand haar uitlacht enz, durft ze misschien wel de stap te zetten om hulp te zoeken waarbij er echt gepraat wordt met haar. Er zijn een hoop wegen naar Rome en als de drempel om het aan de ouders te vertellen te hoog is, dan kan ze beginnen door het "veilig" anoniem tegen iemand te vertellen. Kan me nl wel een paar dingen indenken waarom ze er niet mee naar de politie wilt en als ze haar ouders in licht is de kans relatief groot dat die haar gaan dwingen om toch er heen te gaan. (denk ik even aan dat ze misschien bedreigd is door de dader?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:45

Het kan idd zijn dat ze bedreigt is ja. Maar niet vergeten dat het heel belangrijk is om zsm de politie in te schakelen. Deze man heeft nu haar verkracht en zal dit waarschijnlijk weer doen bij een ander.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:51

Dat snap ik maar dit meiske moet eerst vertrouwen krijgen in mensen voor ze die stap kan maken, Ze is zo ontzettend vernederd en heeft zich zo vreselijk machteloos gevoeld tov de dader... Hij heeft haar al kunnen verkrachten dus waarom zou al de rest wat hij beweerd dan niet uitvoerbaar kunnen zijn? (let wel, ik probeer nu enkel duidelijk te maken hoe ik denk dat zij misschien redeneert). Vandaar dat het misschien een idee is om haar eerst op een anonieme manier met professionele hulpverleners in contact te brengen. En als ze zo genoeg vertrouwen krijgt de volgende stap. :)

Ik kan me voorstellen dat het haar even "niets kan schelen" of die heer het bij nog anderen probeert. En dan heb je nog eens de kans dat hij niet haar maar bv haar ouders, broers, zussen oid bedreigd heeft... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:57

Daar heb je ook gelijk in, aan de ene kant geef ik jou volkomen gelijk maar aan de andere kant denk ik weer van vertel het aan haar ouders dat meisje heeft proffesionele hulp nodig..

Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de verkrachter haar vader/broer/opa/buurman is natuurlijk.

Vroeger had ik een meisje in klas en die zei dat ze was verkracht, elke keer verandere haar verhaal weer en dan was het een zwarte man en dan weer een blanke tot het moment dat we haar niet meer geloofden. Het bleek haar eigen opa te zijn die haar verkrachtte van toen ze 9 was tot haar 15de. DNA onderzoek had alles uitgewezen. Met dit soort dingen ben ik altijd wel voorzichtig want niemand behalve zij en de verkrachter weten hoe het zit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:58

Inderdaad, net omdat haar verhalen al verschillen heb ik het idee dat er meer aan de hand is. :) Zulke dingen doen mensen vaak om het kwijt te kunnen maar toch te voorkomen dat iemand echt "verder" zou gaan zoeken ... Want hoeveel mensen zouden dieper gaan kijken dan "tegen mij zegt ze a, tegen jou b, ze liegt vast!"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:01

Ayasha schreef:
Inderdaad, net omdat haar verhalen al verschillen heb ik het idee dat er meer aan de hand is. :) Zulke dingen doen mensen vaak om het kwijt te kunnen maar toch te voorkomen dat iemand echt "verder" zou gaan zoeken ... Want hoeveel mensen zouden dieper gaan kijken dan "tegen mij zegt ze a, tegen jou b, ze liegt vast!"?

Dat denk ik ook. Ik geloofde dat meisje uit mijn klas toen echt niet meer maar ze bleek wel de waarheid over haar verkrachtingen te vertellen. Ik denk dat ze het doet om toch haar verhaal kwijt te kunnen en dat het verhaal steeds wisseld zodat mensen toch gaan proberen door te vragen ( ik denk niet dat dit meisje dit bewust doet) maar dat ze onbewust toch iemand zoekt die tegen haar zegt: Je verhaal verschilt elke keer is er mischien meer aan de hand?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:02

Inderdaad :j Daarom zou ik echt twijfelen om naar de ouders te gaan voor dat je het "hele" verhaal hebt. Het is niet altijd beter om snel te gaan.... :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:38

Ik heb inmiddels het betreffende meisje gesproken.
En haar informatie gegeven wat betrefd zwangerschapstesten en soa testen.
Er is hier heel hard geroepen over een MA pil. Maar deze werkt na 48 uur minder, nog maar voor 58%, de kans op een zwangerschap is dan 4%.

De soa zal ze moeten gaan laten doen, 10 dagen na het voorval. Dit heb ik haar allemaal uitgelegd + adresgegevens e.d van de kliniek.

Hopelijk zet ze door, en gaat ze er ook daadwerkelijk heen :)

De SOA test en zwangerschapstest is nu het belangrijkste.
Het vertellen aan haar ouders, dat komt later wel.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 13:07

Nog heel erg bedankt jolliegirl!! Ze heeft tegen mij gezegt dat ze het echt gaat doen en ik ga met haar mee!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:26

Mag ik trouwens even zeggen dat jij een ontzettend goede vriendin bent?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:26

snissje schreef:
Nog heel erg bedankt jolliegirl!! Ze heeft tegen mij gezegt dat ze het echt gaat doen en ik ga met haar mee!!

Heel goed van je, die steun kan ze wel gebruiken! :)
Ze zal nog wel 10x van gedachten veranderen, maar het is gewoon belangrijk.

En het vertellen aan de ouders, komt allemaal later wel. :)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 13:32

Ayasha schreef:

Dank je wel :o

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:34

Wat ben jij een lieve en verantwoordelijke vriendin zeg, echt super hoe jij hiermee om gaat. :j

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 13:35

:o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:54

Ayasha schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens! :)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:26

Hihi ik doe erg me best! zij is dat ook altijd voor mij geweest.. dank je wel!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:59

Toppie TS +:)+

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:19

Hey,

Allereerst wens ik jou alle steun toe die nodig is om haar te steunen. Daarnaast wens ik haar alle steun toe die nodig is om dit te gaan verwerken.

Probeer haar zo ver te krijgen dat ze zo snel mogelijk aangifte gaat doen. Ik zelf heb het wel gedaan maar veel te laat, gebrek aan bewijs is wat je dan te horen krijg en daarmee wordt de zaak gesloten. Als ze wil dat hij gestraft wordt moet ze toch echt aangifte gaan doen.
Hierbij hoeven haar ouders het nog niet te weten, mag wel.

De aangifte op zich is niet eens zo erg, het is meer dat je er over moet praten wat het moeilijk maakt. Maar ze zijn heel vriendelijk en nemen alle tijd die je nodig hebt om je verhaal te vertellen.

Ik zou toch eens met je vriendin overleggen om het aan dr ouders te vertellen. Als ze het niet recht in hun gezicht durft te zeggen, kan ze ook (eventueel met jouw hulp) een brief schijven aan haar ouders, zodat die het op hun gemak kunnen lezen. Dat is wat ik zelf ook gedaan heb, ook omdat ik mij schaamde en bang was voor de reactie van mijn ouders. Mijn ouders hebben de brief rustig gelezen, eerst samen zitten praten en een uur of twee later mij pas erbij gehaald.

Mocht zij of jij er iets aan hebben wil ik jullie best helpen. Pb maar als je meer wilt weten of tips wilt.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:25

ze kan trouwens ook altijd eerst melding ervan maken om er daarna nog aangifte van te doen. Wel wil ik je er nogmaals op wijzen, hoe eerder je aangifte doet, hoe meer kans er is dat hij gestraft wordt.

en nogmaals, als ik jullie ergens mee kan helpen of steunen, pb maar ;)