Allergisch voor.... water?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:21

Probeer het eens met de eucerin douche olie echt heel fijn . Je vet je huid tijdens het douchen. En ik zou zeker niet te lang douchen..........

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:34

Hanneke84 schreef:
sjaantje schreef:
Ik vind het gewoon grappig dat je echt denkt dat je allergisch bent voor water..

Wat een misselijke opmerking

Gut gut, wat zijn we weer snel op de teentjes getrapt zeg!! Misschien moet niet iedereen zichzelf zo serieus nemen.

nouks schreef:
sjaantje schreef:
Ik vind het gewoon grappig dat je echt denkt dat je allergisch bent voor water..

Dat denk ik helemaal niet, het lijkt me heel sterk maar ik zie zo snel geen andere mogelijkheid dan dat het wordt veroorzaakt door het water. Als je bijdehand wil doen, doe dat dan alsjeblieft ergens anders, hier heb ik niks aan.

Pardon? Ik geef in mijn eerste post een hele uitleg en tips, die jij allemaal wegwuift, omdat je het niet nodig vindt of niet handig vindt (ja, wel één keer iets kouder gedoucht)..

- Invetten, ja zeker na elke keer dat je doucht. Warm water zorgt ervoor dat je huid gigantisch uitdroogt.
- Niet zo vaak (2x per dag??) douchen.
- Niet zo heet douchen en als ik jou was zou ik gewoon even 2/3 dagen NIET douchen, zodat je huid even tot rust kan komen. Het wordt duidelijk steeds gigantisch geprikkeld door het water. Maar goed, dat is blijkbaar ook niet haalbaar.
- Verder is er ook een goedje (via allergoloog/HA verkrijgbaar) waarmee je je kunt wassen tijdens het douchen. Dat is heel vet en heel goed voor de gevoelige huid. Mocht dat het probleem zijn, is dat een optie.

Ik word er altijd een beetje moe van dat iedereen meteen denkt dat ie iets vreselijk zeldzaams heeft. En dan ook opmerkingen over dat je maar direct naar de huisarts moet gaan, kom op zeg, je kunt best zelf even wat dingen proberen (dat is dan niet voor jou bedoeld). Natuurlijk zou je een eventuele allergie kunnen hebben voor kalium/natrium/enz., maar dan zou je die uitslag ook van andere dingen moeten krijgen, want die stoffen zitten wel in meer dingen. En de kans is gewoon niet zo heel groot. Zoek het eerst simpel, zou ik zeggen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:03

Ik heb hetzelfde gehad toen ik wat jonger was. Rode, branderige plekken op mijn lichaam als ik had gedouched (en ik douchte niet te heet.) Bij ons zit dat in de familie, mijn moeder vertelde dat mijn oma vroeger na het douchen op de koude gang heen en weer huppelde om zo van de jeuk af te raken. (tja :o ) dus je bent niet de enige.

Tegenwoordig heb ik er niet echt last meer van, waar dat door komt weet ik niet, misschien erover heen geraakt ofzo..

Anoniem

Re: Allergisch voor.... water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:16

Sjaantje, ik geef alleen een tussentijdse statusupdate. Als ik die niet had gegeven zou me weer verweten worden eerst tips te vragen en er vervolgens niks mee te doen. Ik denk helemaal niet dat ik iets vreselijk zeldzaams heb, dat maak jij er van.

Houd je er verder maar liever buiten als mijn manier van reageren je niet aanstaat. Ik ben hier op zoek naar bruikbare tips en ervaringen en wat ik kan gebruiken neem ik mee. Aan jouw stemmingmakerij heb ik helemaal niks.

Dwaallicht: ondanks dat je niet echt tips hebt wel bedankt voor je reactie, goed om te weten dat meer mensen vergelijkbare klachten hebben.

Pizza: die olie, waar vind ik die?

petitparis: het zijn klachten van de laatste tijd, en ik moet eerlijk zeggen dat het lang geleden is dat ik m'n handen lang in het water heb gehouden... Zou het eens kunnen proberen binnenkort.

Iemand hier nog een goeie reactie op?
"Wat betreft dagelijks of zelfs 2x daags insmeren, is dat getut niet juist slecht voor de huid? Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat je juist zo min mogelijk moet smeren omdat anders de huid helemaal niks meer zelf doet..."

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:54

Droogt je huid ook uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:06

Hmmm lastig te zeggen, mijn huid was in het verleden altijd veel droger en was afgelopen winter ook droger dan nu. Toen had ik deze uitslag nog niet. Nu is mijn huid voor mijn doen/naar mijn idee niet droog nee.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:09

hmm.. dan kan ik je denk ik niet helpen. Alhoewel, misschien als er chloor in het water zit, daar zou je vn kunnen uitdrogen of uitslag krijgen, heb ik zelf. Nouja iig veel succes met een oplossing zoeken. :)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:10

Dat ziet eruit als een reactie van een ontzettend droge huid. En die droogt nog meer uit als je in bad gaat. Dus vandaar die plekjes. Er is een zalfje voor: heb ik ooit van de huidarts gekregen maar ik weet niet meer hoe het heet. Hielp wel heel goed. Dus gewoon even ophalen bij een huisarts. Die weet vast hoe het heet.

I.i.g. ik had precies dezelfde plekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:12

Anya schreef:
Dat ziet eruit als een reactie van een ontzettend droge huid. En die droogt nog meer uit als je in bad gaat. Dus vandaar die plekjes. Er is een zalfje voor: heb ik ooit van de huidarts gekregen maar ik weet niet meer hoe het heet. Hielp wel heel goed. Dus gewoon even ophalen bij een huisarts. Die weet vast hoe het heet.

I.i.g. ik had precies dezelfde plekken.

Zal eerst nog even wat experimenteren met temperatuur, lengte, frequentie van m'n douchebeurten, mocht ik geen verbetering opmerken maar eens langs de huisarts :) Thanks!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:18

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:44

-Heb niet het hele topic doorgelezen-

Ik heb nog nooit van een allergie voor water gehoord, maar je huid kan er wel op reageren.

Als je een droge / gevoelige huid hebt, kan water dit nog weer extra droog maken of irriteren. Niet te vaak, lang en heet douchen + goed smeren met een vochtinbrengende crème (ik heb een hele lekkere van La roche porsay geloof ik).

Daarnaast kan je huid wel reageren op het kalk dat in water zit.
Dat heb ik zelf wel. Na het douchen heb ik grote vuurrode plekken op mijn huid en ook rode ogen. Dit is met periodes erger of juist heel rustig.
Er is niet veel aan te doen helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 03:30

Vervelend dat je last hebt na het douchen...
Maar wel erg herkenbaar.
Ik reaeer ook heftig op water,of het nou douchen,baden,zwemmen of mijn gezicht reinigen is.
Binnen de kortste keren(voornamelijk in de winter)zit ik vol met schrale rode plekken.
Wat mij helpt is zeer neutrale douchecremes(Eucrin,Dermolin,enz)en na het douchen lekker insmeren met olie van Weleda.
Een fijne creme kan ook,is maar net wat je prettig vindt in gebruik.
Ik ben er eens mee naar de dokter geweest en ze schreef me een hormoonzalf voor,die normaal vaak voorgeschreven wordt bij exceem. Ik heb deze 2x gebruikt maar vond het geen prettig idee.

Niet te heet douchen,niet te lang. Niet afwrijven,maar een grote handdoek omje heen slaan en jezelf lekker laten opdrogen en net voordat je helemaal droog bent,gaan insmeren.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 03:35

Nouks schreef:
Hoi!

Ik ben altijd al vrij gevoelig geweest voor bepaalde goedjes, heb een aantal allergieën en heb vroeger bijvoorbeeld ook last gehad van eczeem. Dit gaat allemaal heel goed, ik weet ook grotendeels wat ik wel en niet verdraag.

Sinds een tijdje heb ik echter last van rode uitslag op met name mijn armen, borst, schouders, buik en rug, het ergst wanneer ik onder de douche uit kom. Gedurende de uren na een douche trekt het wel weer weg. Meest simpele verklaring zou zijn: overgevoelig voor shampoo of douche gel. Echter... thuis gebruik ik andere shampoo en douchegel dan bij mijn vriend. Zou wel heel sterk zijn dat ik zo reageer op vier verschillende producten (die ik alle vier altijd goed heb kunnen verdragen).

Ik douche niet bijzonder lang (sta er meestal 5-10 minuutjes onder).

Oftewel, enige conclusie die ik persoonlijk zou kunnen trekken is dat het water de boosdoener zou kunnen zijn... Maar kan dat überhaupt?

Een paar foto's van mijn armen (niks schokkends hoor):

http://www.twitpic.com/1cfvz2
http://www.twitpic.com/1cfvxu
http://www.twitpic.com/1cfvu4
http://www.twitpic.com/1cfvnt

Edit: oh ja, ik vergeet even te melden dat 't ook jeukt...

Ik heb hier zelf ook last van... Bij komt het van het water zelf.
Hard water wordt het wel genoemd..
Hier reageren sommige erg extreem op. Ik dacht altijd dat ik raar was, dat ik 'allegisch' was voor water... gelukig ben ik niet de enige

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:26

Nouks schreef:
Iemand hier nog een goeie reactie op?
"Wat betreft dagelijks of zelfs 2x daags insmeren, is dat getut niet juist slecht voor de huid? Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat je juist zo min mogelijk moet smeren omdat anders de huid helemaal niks meer zelf doet..."

Ik heb zelf ook een vrij gevoelige huid en in bepaalde periodes kan dat erg vervelend zijn. Ik probeer dan in elk geval ietsje minder te douchen en met iets vets (én neutraals) te smeren. Tot het over is, dan bouw je het af en dan gaat het meestal wel goed.

Altijd smeren is in mijn ogen inderdaad niet zo goed, je huid heeft z'n eigen balans. Alleen moet je soms toch even helpen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:31

Ik heb het ook TS.

Niet te lang douche
Niet te warm douche
Probeer om de dag te douche
Ik gebruik zelf Dove voor de rijpere huid en vervolgens niveau douche olie.

Tevens heb ik sinds kort het floaten ontdekt en ben bijna eczeem vrij *D

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:32

Ik kan ook niet tegen het water, of na tegen de kalk of wat er in het water zit.
Op de ene plek in het land of in de wereld :+ is het erger dan op de andere. Het is erg lastig, nu rade de dokter mij aan om cardiflor te gebruiken. Geen duur spul en bij mij werkt het ideaal. Is tegen eczeem en jeukende huidirritatie's.

Nu is dat niet wat ik heb, het is geen eczeem of iets bij mij. Het voelt alsof ik heel erg vebrand ben en is weinig van te zien, ja een paar rode vlekjes.

Alleen thuis heb ik er weinig last van, mn huid is waarschijnelijk gewent aan deze douche, maar indd doe ik ook kort douchen en als ik een keer zin heb om lang te douchen niet te warm. Dan doe ik eerder een beetje kouder.

Mischien helpt dit spul wel?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:36

ik heb ook wintereczeem.
Doet zeer en jeukt dat het barst.Als ik in de zon zit een paar dagen dan is het weer weg.
Maar nu heb ik iets anders gedaan(niet lachen hoor)ik geef mn pony nu een poos drainage compositum van groene os.Het is een eczeem pony en sinds ze dat krijgt heeft ze niet een x meer geschuurd!!!
Dus ik dacht,wat goed is voor mn paard is ook voor mij goed.Dus ik heb es 30drups in een beetje water gedaan en opgedronken.(paar dagen achter elkaar)
Eczeem kalmeerde en is nu bijna weg getrokken bij mij!Paardje jeukt ook nog steeds niet!
Dus misschien een optie om es te proberen voor de mensen met eczeem?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:45

Is helemaal geen rare tip hoor.
Ik heb zelf ook reinigingsdruppels gebruikt die goed hielp :j
Alleen zou ik dan wel mensen spul adviseren ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:11

ik heb het opgezocht en het schijnt dat groene os zowel voor dier als voor mens kan.
Mij helpt het goed in ieder geval :D