13wkn zwanger, wat een ellende!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:05

Ik weet er alles van. 1e zwangerschap ben ik 6.5 mnd ziek geweest. Ik leefde in het kleinste kamertje van het huis.
2e keer ging iets beter heb zelfs met moeite tot 23 wk kunnen rijden. Maar toen hield ook echt alles op. Nu ben ik 20 wk zwanger en het is nog steeds geen hobby hoor. Rijden heb ik nu helemaal niet gedaan.
Maakt me ook woest het onbegrip van mensen dat ik geen roze wolken zie zelfs mensen die ook zwanger zijn geweest. Ik doe maar een masker op en lach want de mensen willen niet weten dat je niet lekker bent eigenlijk er gewoon ziek van bent.
Ik had een weekendje london maar dat heb ik maar afgeblazen. Zie het niet zitten.

Ik snap hoe je je voelt! Alle controle ben je kwijt zo voelt het voor mij in ieder geval. Het niets meer kunnen....
Zo fijn dat ik niet de enige ben. Gelukkig veel beweging in me buik dat geeft me een glimlach!

Heb trouwens ook emesafeme gehad maar werd daar zo stoned van als een garnaal, niet echt handig als je nog twee kids hebt lopen. Haha

Gelukkig TS ben je wel weer uit het ZKH!

Whisper79

Re: 13wkn zwanger, wat een ellende!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:05

He jose wat ontzettend vervelend voor je.
Ik hoop dat het snel beter gaat!
Sterkte

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 22:53

6.5 maand ziek!! Wat een vooruitzicht :n Maar toch nog een tweede en een derde? Wat is je kijk daarop dan precies?

Ik ben gewoon niet gemaakt voor een zwangerschap.. Vrijdag, zaterdag en zondag ging het erg goed, ik hoopte zelfs deze week weer te kunnen werken. Maar vanaf maandag ging het weer slecht, met vandaag als toppunt. Ik heb weer veel geslapen, 4 keer over moeten geven en heb alleen wat rijst binnen kunnen krijgen. Ik word er echt niet goed van |o

Ik ga vriendlief eens naar de kruidvat sturen voor die polsbandjes. Wie weet helpt het.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:24

Hee Jose,
Wat vreselijk naar voor je zeg..hoe is het vandaag met je?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:27

Meid, ik leef met je mee. Ik heb drie kinderen en ben drie keer de eerste 3 maanden 24 uur per dag doodziek geweest. Ik lag de hele dag in bed en was zó verschrikkelijk misselijk....als ik eraan terugdenk, word ik spontaan weer ziek. Ik viel ook alleen maar af, totdat ik op de drie maanden zat, toen was het opeens over en voelde ik me de rest van de zwangerschap super.

Ik wens je heel veel sterkte.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:38

Hoi,

verschrikkelijk zeg dat je je al zo lang ziek voelt. Ik ben nu 8,5 weken zwanger van de tweede en voel me ook zo futloos, moe en misselijk. Ook ik krijg gewoon geen eten naar binnen. Heb gewoon een afkeer van dingen die ik normaal juist lekker vond. Echt overgeven doe ik dan gelukkig weer niet.
Mijn vorige zwangerschap was perfect en ik had echt nergens last van. Sterker nog ik was al ruim 12 weken toen ik er achter kwam.

Sterkte en ik duim voor je dat je je snel veel fitter zal voelen!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:54

Het klinkt raar, maar ik heb gemerkt dat een deze kwalen ook psychisch kunnen zijn.

Mij eerste zwangerschap was een hel! Ik lag in bed en op mijn knietjes voor de wc en dat bijna 6 maanden lang.

Tweede zwangerschap heb ik in het begin misselijk geweest, maar toen veranderde er iets in mijn relatie waardoor ik accuut op straat stond met een kind van 2,5 jaar in mjn hand en een uk van 7 weken in mijn buik.
Geen tijd meer om ziek te zijn, ik moest onderdak hebben en geld om eten te kopen.
Geen last meer van misselijk gehad die periode!

Derde zwangerschap ging redelijk van een leien dakje, was eerder actief dan zwangerschaps perikelen.

Nu vierde zwangerschap zijn we ook met de overname van een bedrijf bezig en heb ik gewoon geen tijd om misselijk te zijn.
Wel heb ik de eerste 3 maanden soms op bed gelegen omdat ik wat moe was.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 18:06

Oh ja, het psychische aspect heb ik ook allang uitgeprobeerd. Ik heb bij het GGZ gewerkt en weet er zodoende vrij veel vanaf. Helaas heeft dat niet gewerkt :n

Vandaag gaat redelijk. Vanmorgen kwam mijn bananenkwark er spontaan weer uit, maar ik heb net redelijk normaal kunnen eten. Heb wel weer veel geslapen :Z

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:17

[quote="Jose22"]6.5 maand ziek!! Wat een vooruitzicht :n Maar toch nog een tweede en een derde? Wat is je kijk daarop dan precies?

Tja mijn kijk erop? Ik moet eerder zeggen het gevoel dat het nog niet klaar is en dan heb je het ervoor over of niet. Bij de derde wel twijfels of het zwanger zijn zelf nou we3l zo'n goed idee was. Maar toen ik een baby van een vriendin in mijn armen had kon ik mijn tranen niet meer inhouden. Bevestigde dat ik het er toch wel weer voor over had. De eertste twee was ik 1e poging direct zwanger de derde ging wel 3 jaar overheen dan wordt de wens ook sterker. Ik voel me veel beter als bij de 1e maar het is geen hobby. Gelukkig zei de verloskundge dat ik een zwangerschap heb van een 18 jarige. Maar ja zo voel ik me niet en bedoelde ze ook vast voor de baby. Roze wolken zie ik waarschijnlijk alleen met een bril maar dan nog het gevoel.
2owk echo gehad en dan weet ik echt wel waar ik het voor doe. Maar als deze is geboren ben ik echt wel klaar, oergevoel is nu wel weg.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:20

Jose heb je al eens een waterijsje geprobeerd als je misselijk bent? deed het bij mij erg goed! Iemand van school was ook in het zkh opgenomen en kreeg dat als ontbijt.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 01:15

Haha, oergevoel :)) Ik kan me er iets bij voorstellen.
Ikzelf hou het heel graag bij 1.. Ik word er gewoon depressief van ;( Mijn hele leven ligt stil, terwijl ik altijd wel een doener ben geweest. Vanaf mijn 12e zit ik vrijwel dagelijks bij de paarden, zelfs verjaardagen liet ik regelmatig schieten. Ik wou gewoon buiten en bezig zijn. Nu kan ik al 8 weken NIKS.. Ik heb vandaag voor het eerst sinds 4 weken zelfstandig kunnen douchen zonder om de seconde te moeten gaan zitten. Dat is toch belachelijk? En ik baal er ook van dat ik mijn baas, waarmee ik een hele goede band heb, een beetje in de steek laat. Hij heeft niet voor die zwangerschap gekozen :\

Vandaag heb ik gelukkig wel een 'goede' dag gehad. Ik ben met mijn vriend meegeweest naar de paarden en heb zelfs kunnen helpen binnen zetten. Ik ben ook meegeweest naar de AH, hoewel dat iets teveel van het goede was :r TV kijken, boekje lezen, ik kan het allemaal weer met mate. Maar ja, vorige week heb ik ook 3 goede dagen gehad en daarna 3 slechte dagen. Of dit nu een opbouwende lijn volgt? Of wisselt het elkaar gewoon weer af zometeen?
Waterijsjes hebben bij mij geen specifiek effect. Ik heb ook nog steeds geen tik 8)7 Maar ik merk wel dat als ik misselijk word op een goede dag, iets eten helpt. Jus d'Orange valt ook erg goed. En voor de rest gewoon even rustig doen. Op een slechte dag is dat moeilijker in te schatten allemaal.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 01:21

Mja en hoe moeilijk ook niet teveel negatief te denken. Droge dingen eten of eten waar je zin in hebt.

Grappige is dat je op een mooi moment weer broeds wordt en dan trap je er toch weer in :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 03:44

En als de misselijkheid over is krijg je weer last van andere kwalen :roll: Ik ben ook niet goed in zwanger zijn, niet aan mij besteed.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 07:52

Eindelijk kan ik weer vrij reageren in topics :D :D

Jose jouw gevoel is mij geheel bekend. Ik lig inmiddels ook een week of 8 zo goed als stil, krabbel wat overeind en lig weer stil. Enige voordeel wat ik heb is dat ik nog een beetje kan putten uit mijn eigen vakkennis als dietist.
Drinken lukt voor geen meter, dan maar voedingsmiddelen zoeken met een hoog vocht gehalte. Ik probeer zoveel mogelijk te mijden wat zuur veroorzaakt, warm eten is maar zelden aan de orde. Van de week nog wel ontzettend kunnen lachen met een klant met een kinderwens. Heb haar even mijn tasje eten laten zien _O-
1 grote meloen, tig stroopwafels en een overdosis flesjes multivruchten en een stapel bouillonblokjes.

Afgelopen week bij de ha aan de bel getrokken. Ik heb cyclizine voorgeschreven gekregen en dat helpt behoorlijk. Ipv 5 x pd :r is het nu gebleven bij 3x pw en heb ik iig kunnen eten.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:37

Valt niet mee hoor om positief te blijven als je je kl... voelt, zeker met het vooruitzicht dat je nog effe door moet.

Ik eet inderdaad ook heel veel watermeloen, die rode. Die vult haast niet dus ik had ook niet dat volle gevoel. Veel eten doe ik niet ik moet juist opletten dat ik niet te kort kom.

Misselijkheid is nu redelijk weg maar inderdaad zat andere kwalen komen eroor in de plaats. Als ik buk of trap afloop, ja inderdaad niet eens op -> harde buik en dan doe ik ook niets want mijn maag speelt direct mee.
Spataderen op plaatsen die je echt niet wil weten! Haha Heerlijk effe zeuren!! Haha

Rijden heb ik maar opgegeven, komt wel goed uit want ben al een poos aan het revalideren met mijn vos. Misschien is het wel beter om dat in de herfst weer op te pakken.
Gelukkig staan ze aan huis en heb ik een lekker tuinstoel staan dus tussen het voeren door zit ik daar heerlijk.
Trouwens ook al stoelen klaar staan bij het weiland. Daar gaan ze morgen voor het eerst in.
Laat die koperen circel maar gaan schijnen!! Wat Jullie?!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:16

Ik eet ook weinig en lust ook weinig. Voor de zwangerschap was ik echt een allesetende veelvraat :+
Erg apart om mee te maken hoe snel het veranderd en hoe weinig je er tegen kan doen.

Stoel bij het weiland hebben wij idd ook. Vooral ook omdat ik na die paar honderd meter lopen echt moet bij komen. Wordt nog wat als er zich echt een buik gaat vormen.

Maar van mij mag de zon ook lekker zijn best blijven doen. Lekker met de beentjes in de zon ipv weggestopt onder een dekbed.