Echte waterproof mascara?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 13:26

Hmmm nee ik ga naar een Centerparcs bad, en met die wildwaterbaan en glijbanen ga je gewoon gegarandeerd onderwater. :D

Zonder mascara voel ik me wel een beetje naakt.. :=

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:27

Over dat wimpers afbreken trouwens...
Bij Blinc mascara wordt er een soort kokertje om je wimpers gevormd. Het verft je wimpers dus niet. En deze kokertjes schuiven in combinatie van warm water EN wrijven van je wimpers af. Je wrijft dus niet zozeer je wimpers schoon van verf, maar meer die kokertjes van je wimpers. Gaat heel gemakkelijk dus geen mogelijkheid om je wimpers te beschadigen of wat dan ook.

Plus, het is dierproefvrije mascara. Een factor die ik ook wel belangrijk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:28

Tja, je zou zelf je wimpers kunnen verven. Heb je ook niet zo'n blote billen gezicht, ik weet wat je bedoelt ;)
Dan heb je in ieder geval nog wel zwarte wimpers, maar wel zonder volume etc.
(kun je halen bij de Etos, is voor wimpers en wenkbrauwen)
Ik doe ze daarmee ook altijd verven :j Handig voor als ik zonder make-up ergens naartoe ga :D

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:28

Was laatst een testje op tv (tussenstukje bij "how to look good naked") om mascara te testen. Ene WP andere niet.
En ze gingen zwemmen. Niet-WP bleef welliswaar iets minder zitten, maar helemaal niet onder je ogen plakken. De WP hing zo'n beetje overal waar je mascara niet wil hebben.
Dus gewoon een goede mascara op en niet te veel onder water!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 13:34

Hmm het probleem is ook dat ik weinig tijd heb. Dacht er gisteravond in bed nog aan om een topic te openen, dus daarom beetje aan de late kant. Morgen kwart over 2 vrij, snel naar de winkel, naar huis en dan word ik om kwart over 3 opgehaald. Ik hoop dat de mascara die ik nu op heb blijft zitten vanavond bij het douchen, anders koop ik denk ik volum express waterproof van maybelline. :)

Wimpers verven? Nooit van gehoord? :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:25

Sandeman schreef:
Focussed schreef:
[
Het is flauwekul dat alleen dure masara's goed zijn.
Etos volume masacara is als beste getest in de consumentengids.
Kost 4 euro en is er ook in WP.
Nadeel van WP is dat het er moelijk af gaat en je haartjes kunnen breken.
Daarom gebruik ik zelf nooit WP en met zwemmen geen mascara op.

Dat is helemaal geen flauwekul :)
Dat wat jij aangeeft, dat het er moeilijk afgaat en je wimpers vervolgens allemaal afbreken, dat heb je niet bij een goede en duurdere mascara ;) .

Je moet er een WP remover voor nemen, ook bij de duurdere. En ik zeg niet dat ze vervolgens allemaal afbreken,alleen dat dat kan. Maar meid...neem lekker een dure.[/quote]

Nee hoor, bij bijna alle goede merken hoef je geen speciale removers te gebruiken. Dat is het voordeel. De samenstelling van de mascara is namelijk anders. Daardoor worden je wimpers ook niet zo hard, wat wel bij veel goedkope WPs is :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:31

Mijn zusje is ook van de peperdure mascara's, maar die gaan er bij ook niet makkelijk af. Zal dan toch ook wel met je eigen wimpers te maken hebben. Ik las net terug dat iemand ook dure heeft en wimpers afbreken.

Ik hou het toch op non-wp :D

Merel___

Re: Echte waterproof mascara?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:35

Al wat gevonden? :D Ik heb Aqua Lash van MaxFactor, echt heel fijn ! :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:38

Sandeman schreef:
Mijn zusje is ook van de peperdure mascara's, maar die gaan er bij ook niet makkelijk af. Zal dan toch ook wel met je eigen wimpers te maken hebben. Ik las net terug dat iemand ook dure heeft en wimpers afbreken.

Heb ik echt nog nooit meegemaakt. En voor sommige mensen is een "dure" mascara een van 15,-. Voor mij is een goede toch echt al rond de €35,-.

Maar goed, ik ben zelf ook van de niet WP. Geen idee waarom, maar ik ga toch nooit zwemmen met make-up op, dus koop tegenwoordig standaard niet WP :+

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:40

Polivy schreef:
Over dat wimpers afbreken trouwens...
Bij Blinc mascara wordt er een soort kokertje om je wimpers gevormd. Het verft je wimpers dus niet. En deze kokertjes schuiven in combinatie van warm water EN wrijven van je wimpers af. Je wrijft dus niet zozeer je wimpers schoon van verf, maar meer die kokertjes van je wimpers. Gaat heel gemakkelijk dus geen mogelijkheid om je wimpers te beschadigen of wat dan ook.

Plus, het is dierproefvrije mascara. Een factor die ik ook wel belangrijk vind.

L'oreal heeft deze: http://www.drogisterij.net/producten/40 ... _Black.jpg

Ook super fijn, onder de douche wrijf je het zo van je wimpers maar een regenbui overleeft het best (ik gebruik dan de niet waterproof versie).

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:40

Mijn zusje heeft cliniq.

Ik vind 15 euro niet duur voor een masacra. Dat geef ik ook uit.
En met zwemmen doe ik ook geen mascara op ;)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 14:52

Nee ik ben er nog niet uit _O-

Of het word de mascara die ik nu op heb als hij blijft zitten onder het douchen
Of het word 'naakt'
Of het word gewoon mijn eigen mascara, wat kan het me ook schelen zeg. :+

Ik kan ook het ook nog aan mijn voetbalteamgenootjes vragen. :')

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:56

De mascara die ik heb kan je echt mee zwemmen, douchen, wat je wil hij blijft erop zitten, ideaal! Ik had eerst de MaxFactor Aqualash, maar ben nu overgestapt op de waterproof versie van MaxFactor False lash effect omdat ik deze er mooier uit vond zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:00

Focussed schreef:
Sandeman schreef:

Heb ik echt nog nooit meegemaakt. En voor sommige mensen is een "dure" mascara een van 15,-. Voor mij is een goede toch echt al rond de €35,-.

Maar goed, ik ben zelf ook van de niet WP. Geen idee waarom, maar ik ga toch nooit zwemmen met make-up op, dus koop tegenwoordig standaard niet WP :+

Mag ik dan vragen welke mascara jij gebruikt?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:09

Op pagina 1 stond dat ik op het moment die van Yves Saint Laurent gebruik.
Deze:
Afbeelding

Deze van Helena Rubinstein is ook zeker een hele fijne die helaas laatst is opgegaan (de linker op het plaatje):
Afbeelding

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:12

Mascara van de etos :D

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:17

StalDuijndam schreef:

Ook heeel goed.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:18

StalDuijndam schreef:

Hm daar ben ik echt niet over te spreken, klontjes en ook heel 'slijmerig' enzo. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:22

@ Focussed, grappig hoe persoonlijk een mascara eigenlijk is, ik vind dit namelijk alle twee prutmascara's :+ Hoop alleen niet dat je hiervoor 35 euro hebt betaald, zo duur zijn deze echt niet ;)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:25

Een mascara is ook erg persoonlijk. Wat de 1 fijn vindt vindt de ander prut. Ik wil altijd een dikke borstel en weer andere een kammetje.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:26

die van essence vind ik heel fijn. :j
van de hema is echt geen aanrader (tenzij je er uit wil zien als spook). :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:27

Nou inderdaad, eigenlijk is het daardoor ook echt niet te doen om iemand advies te geven! Nou vind ik de effet faux cils wel fijn maar hij klontert zo snel! En dan is 30 euro wel ineens heel veel geld!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:27

Liek_ schreef:
@ Focussed, grappig hoe persoonlijk een mascara eigenlijk is, ik vind dit namelijk alle twee prutmascara's :+ Hoop alleen niet dat je hiervoor 35 euro hebt betaald, zo duur zijn deze echt niet ;)

Ik denk dat het idd heel persoonlijk is. Vond deze echt fijn. Nee dit zijn de goedkopere. Destijds was de YSL nog vrij duur (heb er €28,- voor betaald). Hij is nu geloof ik €25,-. De Rubinstein was rond de €30,50 staat me bij. Maar pin me er niet op vast :n

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:28

O de Effet Faux Cils klonterde bij mij juist helemaal niet. (Was daar heel blij mee want als ik me ergens aan kan irriteren is het klontjes :') )

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 16:32

Ik heb ook Etos mascara, maar blijft er best wel mooi opzitten, alleen gaat er toch nog onder zitten en dán krijg je hem er niet meer af. _O-