Wat eten jullie bij misselijkheid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:24

Naturel chips valt bij mij altijd wel goed, evenals friet (zonder saus) en bisquitjes.

Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:31

Cola werkt bij mij écht altijd :D. Dat neemt ook echt mijn misselijkheid af. Verder eet ik veel crackers, vla en biscuitjes..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:36

Mn baas zei dat water met een beetje citroenzuur hielp. (bij mij hielp het niet omdat mn lichaam op dit moment geen citroen verdraagd :P)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:01

bij mij werkt eigelijk niks en krijg ook weinig naar binnen maar als ik bijna omval van de honger eet ik meestal vanille vla.. :)

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 18:09

Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest, heb tabletjes voor die misselijkheid gekregen. Het duurde gewoon echt te lang.. En hij zei dat het nog wel 2 weken kon duren voordat ik er helemaal van af ben.. -O-

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:00

Kaygee schreef:
Ik werk op de oncologie afdeling en daar krijgen onze patiënten die misselijk zijn van de chemokuren coca cola, werkt bij hun wel degelijk tegen de misselijkheid :)

krijgen ze dan coca cola met prik of zonder?? van de ene hoor je namelijk dat je de prik eraf moet halen (roeren/suiker erin of een stukje keukenrol erin hangen) en de ander zegt weer dat je met prik moet drinken??

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:12

appels gaan er bij mij heel goed in als ik misselijk ben

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 09:03

cloaca schreef:
appels gaan er bij mij heel goed in als ik misselijk ben

Ja die gaan erbij ook wel in :o

Anoniem

Re: Wat eten jullie bij misselijkheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:51

Koude thee om te drinken, een beschuitje met smeerkaas/rookvlees om te eten :j
Als dat erin blijft kun je weer lángzaam gaan opbouwen.

Persoonlijk zou ik niet beginnen aan ijskoud water/ontzettend warme thee. Daar kan je maag ineens van omdraaien is mijn ervaring :D !

En voor misselijkheid kan je zoiets pakken als Domperidon (weet echt niet hoe je het spelt _O- ) of een Rennie :j
Beterschap !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:49

Coca Cola, Pepsi helpt bij mij echt niet. Verder wit brood, aardbeienjam.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 17:40

Anoniem schreef:
Koude thee om te drinken, een beschuitje met smeerkaas/rookvlees om te eten :j
Als dat erin blijft kun je weer lángzaam gaan opbouwen.

Persoonlijk zou ik niet beginnen aan ijskoud water/ontzettend warme thee. Daar kan je maag ineens van omdraaien is mijn ervaring :D !

En voor misselijkheid kan je zoiets pakken als Domperidon (weet echt niet hoe je het spelt _O- ) of een Rennie :j
Beterschap !

Ik heb op dokerts advies inderdaad Domperdion. Ik vind het niet zo super werken. Maar slik het tog maar een paar dagen, wie weet dat het morgen wel helpt. Heb sowiso een rot virus te pakken, wat nog wel 2 weken in mijn lichaam kan zitten. :\

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:50

Cola , rijst , komkommer , banaan , kipfilet....net wat neutrale dingen waarvan je niet gaat kokhalzen als je eraan denkt :P

Wil je wat voeding zonder meteen een hele maaltijd te moeten eten , dan is havermout ideaal. Zitten goede stofjes in en vult goed :j Kun je dan met bvb. vanillevla doen , of yoghurt , of melk :)

Domperidon zorgt er geloof ik voor dat je maag niet te vol wordt / dat eten snel door je maag heen gaat / je niet zo snel zult spugen.

Ik vind de Nux Vomica druppeltjes van A. Vogel superfijn als mijn buik onprettig aanvoelt. 3x daags 10 druppeltjes met wat water en alles komt heel fijn tot rust :)

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:51

Als ik echt misselijk ben dan eet ik niks.
Biljon vind ik overigens wel lekker dan.