zwelgje27 schreef:Mijn vader zei laatst tegen me: het gaat er niet om wát je doet, maar hóe jij het doet. En dat klopt wel.. Door mijn gedachtes die mij zeggen wat ik allemaal moet en wanneer en in welke tijd dat gebeurt moet zijn, ga je lopen haasten en stressen. Terwijl je dingen met een andere gedachte kunt doen.. Je kunt bewust dingen rustiger doen en ervan proberen te genieten, als te gaan jagen en alleen maar te denken ik moet dit en dat ook nog! En je gedachten een stap voor je lichaam uit te laten lopen..
Dit is letterlijk beschreven hoe ik mij nu voel. Het enige wat ik nu bewust doe is de tijd die ik bij mijn paardje ben. En zelfs dat mag van mij nog relaxter. Onbewust let ik toch altijd nog heel erg op de klok. Het ergste vind ik dat als ik de dingen die ik gepland heb niet af, ik geen voldaan gevoel heb terwijl ik toch erg veel op die dag heb gedaan. Ik probeer wel te 'delegeren', maar voor mijn gevoel krijg ik daar erg weinig respons op. Ik vraag bijvoorbeeld mijn vriend zijn bord en bestek op te ruimen als hij gegeten heeft of de was even op te vouwen. Dit doet hij dus vaak niet, waardoor ik het s'avonds laat voor het slapen nog even snel sta te doen terwijl ik allang in bed had moeten liggen, je wilt toch die 8 uur slaap proberen te pakken.
Leuke is dat mijn moeder nu al klaagt dat ze te weinig aandacht krijgt, ik geen tijd voor haar maak etc. Maar als ze straks in Almere woont heb ik echt geen tijd om steeds daarheen te rijden. Ik heb nu al voor mijn gevoel geen tijd om even met haar af te spreken en bij te kletsen. Dat verhoogd de druk ook weer, omdat ik haar ook niet wil kwetsen of teleurstellen. Maar ik zou gewoon echt niet meer weten hoe ik dat moet gaan doen.
Nou ik ga werken, iedereen fijn pasen nog!