Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:29

Thanks voor je hulp! Er zitten inderdaad zeker meer dan 5 kcal / 100ml in, ik geloof zo'n 28-30 kcal / 100ml (afhankelijk van de soort, maar zoiets staat me bij van afgelopen keren dat ik op de verpakking keek). Maar ik vind het zelf redelijk 'veilg' nog om te drinken. Ik heb geen overgewicht en ben daarom ook wat 'losser' in zulke dingen. :) Verder drink ik voornamelijk thee of water hoor, wat dat is natuurlijk inderdaad het beste :j

Quorn 'gehakt' (fijngehackt hache) heeft 94 kcal, 4.5g koolhydraten (wv 0.6 suikers) en 2 gram vet per 100 gram. Ik weet echt niet wat weinig is en wat veel, maar voor avondeten klinkt het me niet als heel veel, of is het dat toch wel?

Wauw, goed zeg Airborn :j

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:28

Zo dit gaat snel in het nieuwe topic!
pff ik kan echt niet van de paaseitjes afblijven..
Wel veel gesport vandaag en gister :))

dekoezegtboe

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 07:25

hmmm, ik ben toevallig vroeg opgestaan omdat ik samen met mijn vriend wilde gaan ontbijten (omdat we ook al niet samen avondeten vandaag) dus dat betekend tijd over... ik denk dat ik daarom maar eens met de fiets naar mijn werk ga. hmm even bedenken hoe en wat maar ik zie het wel zitten het wordt zulk mooi weer... het enige nadeel is dan dat ik ook weer naar huis moet fietsten :P na een lange werkdag en de paarden gedaan te hebben. maarja dat is gewoon een kwestie van wennen denk ik :P

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:45

ha gelukt! ben op de fiets naar mijn werk gegaan... het was maar 20 minuten fietsen dus dat valt mee!

O: 2 VK 1x slankie 20+ 1x half plakje schouderham
T: banaan
L: 2 VK 1x slankie 20+ 1X half plakje schouderham
T: appel
T: (ga ik even proberen) een cup a soup hier zit minder in dan een sultana en aangezien ik pas om 19.00 ga eten moet er nog iets tussen
A: andijvie met aardappels en vlees

Beweging:
- 20 minuten fietsen
- veel traplopen ivm dieren die beneden staan en een lokaal wat boven is
- 15 minuten fietsen
- 60 minuten grondwerk en rijden bij de paarden.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:52

dekoezegtboe, goed van je dat je toch bent gaan fietsen! en het ondertussen wel mee valt kwa afstand :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:56

@Cayen: wat ben jij veel afgevallen in een jaar tijd! :oo :wow: Onwijs goed! Het is toch wel logisch dat je steeds meer kcal nodig hebt? Je bent veel gaan sporten, dus veel spieropbouw en spieren vragen meer kcal dan vet. Zolang je je honger dan maar stilt met gezonde dingen (meestal dan, want sporadisch een halve beker B&J mag nog geen zonde heten).

WildWings schreef:
Thanks voor het lijstje Duke! Goh ik wist helemaal niet dat geitenkaas wel mocht.. heb die vandaag nog laten liggen ondanks dat 't een aanbieding was omdat ik dacht dat dat vrij vet was := Moet nog veel leren haha. Zou Slankie smeerkaas trouwens ook 'ok' zijn als broodbeleg?

Knap Cayenne, hoeveel jij al kwijt bent geraakt dan! Wauw!

Ik heb expres gekeken en veel weten het niet maar die piramide-achtige doosjes met Chavroux is idd erg mager! En erg lekker!

Slankie smeerkaas kan ook.
Huttenkase (cottagechees) kan ook trouwens (<= lekker op een cracotte vital!)

En ik zie hier wel nog vaak boterhamworst voorbij komen als broodbeleg... dat is dus geen slank broodbeleg.
NiNa_14 schreef:
whoo heb echt zo veel gesport vandaag!!
heb zeker 20 kilometer gefietst, geshopt, gewii't en net ook nog 20 minuten hardgelopen.
en net gehoord dat ik een 8 heb voor een presentatie *\o/*

Dat is ook een leuke sport :+ , alleen zo slecht voor de portemonnee -O-

@WildWings: ik mis nog wel groente in je avondeten.

@dekoezegtboe: lekker fietsen! Het wordt heerlijk weer! Perfecte dag ervoor. En 20 minuutjes... meeeennnn, dat is goed te doen. Ik ben 1 uur tot 5 kwartier onderweg als ik ga fietsen. Ik baal dat ik vandaga niet op de fiets kan. Anders red ik het niet. Moet op tijd weer op stal zijn om met de trailer+pony naar les te rijden.

Gisteren weer meet en weeg moment bij Curves.
En ik ben zeeeer tevreden! *\o/*
Buikomtrek sinds begin januari ruim 11 cm eraf!
Taille, heupen en borst gemiddeld 6 tot 8 cm eraf.
Benen, armen ongeveer 2 tot 3 cm eraf.
Vetpercentage weer 2 % gedaald sinds vorige meting en 4 % totaal!
Ik word steeds gezonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:57

Haha goezo! +:)+ Toch wel lekker met dit weer hoor, stukje fietsen!

Maar over je eetschema, is het niet zo dat als je minder dan een bepaald aantal kcal eet je lichaam in spaarstand gaat, en je dus niet / minder afvalt? Want jij komt als ik het bereken amper op 1000kcal uit, met al jouw beweging lijkt mij dat best weinig.
(Link gevonden > http://afslankservice.plusonline.nl/ind ... &item=4484 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:58

Wauw Duke, gaat goed zo! :D Super zeg!
Goeie tip van de chevre, ga ik zeker eens naar kijken!
Champignons zijn groente! :D

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:02

jaa daar wilde ik net over gaan posten --> tenminste ik denk dat je het tegen mij hebt.

ik kwam als ik alles opschrijf bij valtaf.nl incl avond eten op:
schrik niet 1107 :o beetje te weinig dus! best wel veel te weinig... want ik wil uiteraard niet in de spaarstand komen.
Hoe ga ik dat oplossen! ik weet ook niet wat ik meer moet gaan eten!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:04

WildWings schreef:
Wauw Duke, gaat goed zo! :D Super zeg!
Goeie tip van de chevre, ga ik zeker eens naar kijken!
Champignons zijn groente! :D

Nou... volgens mij zit er te weinig in om als groente een volwaardige maaltijd te zijn. Is vooral water.
Even gecheckt op de groente/fruitwijzer van Voedingscentrum: champs kun het beste je in combi met een andere groente eten om aan de gewenste inname van groente te voldoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:05

dekoezegtboe schreef:
jaa daar wilde ik net over gaan posten --> tenminste ik denk dat je het tegen mij hebt.

schrik niet 1107 :o beetje te weinig dus! best wel veel te weinig... want ik wil uiteraard niet in de spaarstand komen.

2 plakken brood erbij? Als je naar de richtlijnen van het voedingscentrum kijkt mag een volwassene 6-7 plakken brood per dag eten. Brood met gezond beleg is een beter tussendoortje dan sultana, liga, ontbijkoek, enz..

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:09

ja 's ochtends gaat niet lukken... ik kan nu wel gewoon twee boterhammen eten maar daar heb ik al wel even over gedaan. Voor vanmiddag ga ik wel even kijken of ze lekker bruinbroodje zalm ofzo hebben met wat sla in de kantine.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:10

Goeiemorge :)
En weer een mooie nieuwe dag :D

O: Yogurt met 4 eetlepels cruesli en een banaan
T: Rijstwafel
M: 4 sneeen bruin brood met katenspek of boterhammenworst
T: Appel
A: Helaas worden het denk ik frietjes :O . Eet woensdags meestal bij de vader van mijn vriend. Die eten dan ALTIJD friet, hier valt ook niet van af te wijken.. dus ff kijken wat ik zelf doe. Vind het dan namelijk toch moeilijk om sausjes te laten staan.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:21

Ketchup! Je kan gerust ketchup bij je friet nemen. Wil je toch ook een 'witte' saus. Neem dan slasaus ipv mayo. ;)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:26

dekoezegtboe schreef:

Ik had daarnet inderdaad ook het idee dat het wat weinig is... Wat extra eten dan?
- yoghourtje tussendoor (of als dessertje)
- extra boterhammen
- deftige groentensoep (ipv coup a soup, hetgeen niet veel meer is dan warm water met een smaakje) met een stukje brood bij

Mijn menu'tje vandaag:
O: 125gr magere yoghourt + 6eetlepels All Bran + gele kiwi
Sport: 60min fitnissen
T: 6eetlepels Allbran + beetje melk + banaan
M: 2roggevolkorenboterhammen met gebakken champignons en courgette
A: WOK :+ (uit eten, in een "a volonté" wok... Ga alvast proberen vooral veel groentjes te eten, genoeg vis erbij, wegblijven van de gefrituurde dingen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:09

In een ander topic laatst stond ook nog de tip voor piccalilly saus of iets dergelijks? Dat zou ook erg mager zijn en lekker bij patat, maar ken 't zelf niet!

Thanks voor 't opzoeken Duke! Ik heb van een paar andere sites weer dat ze gewoon meetellen voor de 200 gram groente, en als ik vergelijk wat erin zit valt het me niet tegen, of wel? (Moet ik ze alleen wel rauw eten, dus misschien doe ik dat ook maar, vind ik ook niet vies)

Citaat:
Wat zit erin? Champignons (per 100 gram)
Kcal: rauw 12, gebakken 53
Vitamine A: rauw 0,0 mg, gebakken 1,5 mg
Vitamine C: rauw 4,9 mg, gebakken 1,5 mg
Natrium: rauw 8 mg, gebakken 270 mg
Kalium: rauw 425 mg, gebakken 410 mg
Calcium: rauw 8 mg, gebakken 4 mg
Fosfor: rauw 125 mg, gebakken 53 mg
Magnesium: rauw 11 mg, gebakken 12 mg
IJzer: rauw 1,2 mg, gebakken 53 mg

Vergeleken bijv met andijvie of aubergine (neem nu even twee willekeurige groentes hoor)

Citaat:
Wat zit erin? (per 100 gram gekookte aubergine)
Kcal: 16
Vitamine C: 4 mg
IJzer: 0,5 mg
Vezel: 2,5 gram

Wat zit erin? (per 100 gram rauwe andijvie)
Kcal: 10
Kalium: 300
Natrium: 25 mg
Calcium: 60 mg
Fosfor: 70

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:18

WildWings schreef:
In een ander topic laatst stond ook nog de tip voor piccalilly saus of iets dergelijks? Dat zou ook erg mager zijn en lekker bij patat, maar ken 't zelf niet!

Thanks voor 't opzoeken Duke! Ik heb van een paar andere sites weer dat ze gewoon meetellen voor de 200 gram groente, en als ik vergelijk wat erin zit valt het me niet tegen, of wel? (Moet ik ze alleen wel rauw eten, dus misschien doe ik dat ook maar, vind ik ook niet vies)

First of all: groenten zijn groenten! Groenten zijn gezond, ongeacht het aantal kcal ze bevatten... Ergens vind ik het zo'n onzin vaak, die discussies over 'goede' groenten, of de discussie of een banaan nu 'goed' is of niet. Fruit en groenten zijn standaard GOED!

Verder, picallily is inderdaad erg goed. Eventjes in mijn ww-boekje gekeken, om de vergelijking te maken met mayo: Picallily is 0,5 punten voor 45gr (3eetlepels), Mayonnaise is 1 punt voor 5 gram (1koffielepel), dus dat maakt voor dezelfde hoeveelheid 0,5 punt tov 9 punten. Je moet er wel voor zijn, het is behoorlijk straf van smaak (is gemaakt met mosterd, azijn, zilveruitjes, augurkjes,..). Ik ken veel mensen die het niet lusten!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:34

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:36

WildWings schreef:

Citaat:
Wat zit erin? Champignons (per 100 gram)
Kcal: rauw 12, gebakken 53
Vitamine A: rauw 0,0 mg, gebakken 1,5 mg
Vitamine C: rauw 4,9 mg, gebakken 1,5 mg
Natrium: rauw 8 mg, gebakken 270 mg
Kalium: rauw 425 mg, gebakken 410 mg
Calcium: rauw 8 mg, gebakken 4 mg
Fosfor: rauw 125 mg, gebakken 53 mg
Magnesium: rauw 11 mg, gebakken 12 mg
IJzer: rauw 1,2 mg, gebakken 53 mg

Vergeleken bijv met andijvie of aubergine (neem nu even twee willekeurige groentes hoor)

Citaat:
Wat zit erin? (per 100 gram gekookte aubergine)
Kcal: 16
Vitamine C: 4 mg
IJzer: 0,5 mg
Vezel: 2,5 gram

Wat zit erin? (per 100 gram rauwe andijvie)
Kcal: 10
Kalium: 300
Natrium: 25 mg
Calcium: 60 mg
Fosfor: 70

Je zou zo wel zeggen dat champs een volwaardige groente is... nah, het maakt ook niet zoveel uit als je een keer misschien niet volgens de schijf van vijf en helemaal verantwoord eet. Ik ben er zelf wel altijd bedacht om omdat ik twee kleine kinderen heb die ik wel zoveel mogelijk groente wil laten eten. En staat hier dus gemiddeld 6 avonden in de week groente op het menu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:47

Ik eet ze wel vaker rauw moet ik eerlijk zeggen, had er nog nooit van gehoord dat ze giftig zijn! Nouja dan toch maar even kort roerbakken voor de zekerheid :D

Neuh ach, ik heb ook meestal wel mijn 200 gram braaf op en mijn 2 stuks fruit :) Maar snap wel dat jij met twee kinderen daar iets meer op let :j dan ik als student :D

Picallily saus moet ik dan ook maar eens gaan proberen. De ingredienten los van elkaar klinken lekker, dus bij elkaar als sausje zal ik het ook wel lusten haha. Wel echt ontzettend veel beter dan mayo zeg! Wat een verschil in WWpunten!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:55

rauwe champignons zijn HEERLIJK! eet ze regelmatig, nooit wat van gekregen :P

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:36

Even nog een lijstje, aangezien er veel gezegd wordt over kaas:

100 gr. 93 huttenkase
100 gr. 173 chavroux (<= die magere geitenkaas die ik veel op brood en toast neem)
100 gr. 248 feta
100 gr. 254 mozzarella (light)
100 gr. 269 kaas (20+)
100 gr. 281 mozzarella (vol)
100 gr. 300 chèvre geitenkaas
100 gr. 314 camembert (50+)
100 gr. 317 brie (50+)
100 gr. 327 kaas (40+)
100 gr. 332 bressot
100 gr. 359 roquefort
100 gr. 365 brie (60+)
100 gr. 411 kaas (parmezaan)
100 gr. 422 roomkaas (60+)
Bron: calorietabel.nl

Edit: nog paar toegevoegd.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:45

@Angela: voor de overlijdensrisico verzekering was dat! Maar jeetje jij heb het echt super gedaan hoor! Klasse!

Ik zit weer in mijn lunchpauze! Net netjes mijn bammetjes met delight op! Nu nog een groot glas water en dan weer aan de slag! Ben vandaag moe en futloos! Laatste dag van de menstruatie heb ik dat altijd!

Zo drinken is op! Ik ga nog snel een frisse neus halen buiten en weer door tot 18uur!

Fijne dag allemaal!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:25

[quote="dekoezegtboe"]ha gelukt! ben op de fiets naar mijn werk gegaan... het was maar 20 minuten fietsen dus dat valt mee!

O: 2 VK 1x slankie 20+ 1x half plakje schouderham
T: banaan
L: 2 VK 1x slankie 20+ 1X half plakje schouderham + 1 broodje rossbief
T: (ga ik even proberen) een cup a soup hier zit minder in dan een sultana en aangezien ik pas om 19.00 ga eten moet er nog iets tussen
A: andijvie met aardappels en vlees

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:02

Wajoo haha een nieuw deel, ik was jullie al kwijt.
Ik zal straks even alles doorlezen en reager.