Charaz schreef:Ayasha schreef:dat het de kans op kanker verhoogd is volgens mij nog niet echt bewezen. Er is een kans dat het risico verhoogd wordt maar het is nog niet duidelijk. Aldus mijn pilbijsluiter.
Hmm ik meen dat er in de bijsluiter van de mijne stond dat bij langdurig gebruik en dat was dan langer dan 15 jaar het risico verhoogd was.
Kan het niet meer nazoeken, heb deze pil nu niet meer.
Zal misschien ook aan de pil zelf liggen? (alsin welke stoffen er in gebruikt worden?)
In mijn pil bijsluiter staat volgende:
"Borstkanker werd iets vaker gediagnosticeerd bij vrouwen die de pil gebruiken dan bij vrouwen van dezelfde leeftijd die de pil niet gebruiken. Deze lichte toename in het aantal diagnoses van borstkanker verdwijnt geleidelijk tijdens het verloop van de tien jaar na stoppen van het pilgebruik. Het is niet bekend of dit verschil wordt veroorzaakt door de pil. Het kan ook zijn dat de vrouwen zorgvuldiger en vaker werden onderzocht zodat de bostkanker eerder werd ontdekt"
dan een stukje over levertumoren waar niets over de pil an sich vermeld wordt
"Er werd gemeld dat baarmoederhalskanker vaker zou optreden bij vrouwen die de pil gedurende lange tijd gebruiken. Het kan dat deze bevinding niet door de pil wordt veroorzaakt, maar te maken heeft met het seksueel gedrag en andere factoren."
Ik ga eens kijken of ik nog een boekje heb van mijn andere pil, kijken wat die er van zegt!
(dat was een pil met andere stofjes dan deze)
Heb hem in eerste instantie ok tegen puistjes gehad, dus waarschijnlijk dat je ook deze krijgt!
Volgens mij heb ik nu de diane, maar das ook iets met microblablabla
) moet ook eigenlijk een andere omdat deze wel heel zwaar is, maar ik voel me er prima bij en t werkt (nog geen babies) dus ik vind het prima..
Ze willen dus niet dat ik aan de pil ga omdat ze bang zijn dat ik het als anticonceptie gebruik