Wat wil men weten over eten/afvallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dejavu

Re: Wat wil men weten over eten/afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:20

Ik ben 16 kilo afgevallen, maar bij mijn buik blijft het een en ander zitten. Hoe kom ik van die buik af, zonder dat mijn benen nog dunner worden?

Is plaatselijk vet verbranden d.m.v. oefeningen mogelijk? De een zegt 'ja', en de ander weer 'nee'. :)

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:20

Heb je misschien ook tips oid over gezond aankomen.
Veel hier zitten met vragen om af te vallen, maar ik wil het tegenovergestelde.. :+
Ik vind dat ik redelijk veel brood eet, 's ochtends en 's middags.
Mij avondeten mag wel wat meer zijn, maar eet ook veel tussendoortjes. Niet altijd even gezond. :+
Ik denk niet dat er structuur aan mijn voedingpatroon zit.
Maar ik kom geen gram aan!!!! }:0 }:0 ;(

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:23

Vaak heb je als je bijv. uit school komt rond een uur of vier/vijf honger. Dan heb ik al een middag tussendoortje gegeten (want natuurlijk had ik alwéér honger :+ ) en wij eten pas na zevenen, dus het avondeten laat ook nog even op zich wachten.

Wat kan je dan nemen wat én redelijk verantwoord is én wat goed vult? Want vaak neig ik toch naar het smeren van een broodje of een flink stuk chocola.

Leuk en handig topic trouwens :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:25

Kan je plaatselijk afvallen, zo ja, hoe?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:26

TS: het zou leuk zijn als je dit topic ook na de 12 wkn die je moet begeleiden blijft volgen en onderhouden als er vragen zijn, smile.... Leuk topic trouwens.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:29

Heino schreef:

Dat was mijn vraag inderdaad ook.

Ik wil best in het testpanel! :)

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:35

dejavu schreef:
Heino schreef:

Mijne ook!
Ik ben best wel dun & licht.
Alleen wat vet rond m'n buik ( vooral rond navel ) wat ik echt weg wil want ik wordt daar een beetje onzeker van.
Dus ik ben nu 2 weken al aan het afvallen maar ik heb niet echt het idee dat m'n buik echt dunner wordt ofzo.. :(

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:44

dejavu schreef:
Heino schreef:

Mijne ook!
Ik ben best wel dun & licht.
Alleen wat vet rond m'n buik ( vooral rond navel ) wat ik echt weg wil want ik wordt daar een beetje onzeker van.
Dus ik ben nu 2 weken al aan het afvallen maar ik heb niet echt het idee dat m'n buik echt dunner wordt ofzo.. :([/quote]
Om echt zo plaatselijk af te vallen, ben je dan niet genoodzaakt bijvoorbeeld buikspieroefeningen te doen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:57

ChantalSmook schreef:
Om echt zo plaatselijk af te vallen, ben je dan niet genoodzaakt bijvoorbeeld buikspieroefeningen te doen?

Dat schijnt niet te werken, hier in elk geval nog niet :+ (heb ook het probleem van maat 36/38 en een buikje ;))
Maar er is veel verwarring over wat je er nu wel en niet aan kan doen dus vandaar dat ik daar wel benieuwd naar ben :)

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:00

Citaat:
@flynn: daar hou je het toch niet op vol? :oo

Ja hoor, prima, ben totaal niet moe oid, en werk nota bene op een handelsstal, ben de hele dag druk etc ..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:01

@lizzy je hebt het vet dat daar zit nodig om ongesteld te worden, tijdens een zwangerschap maak je daar tijdelijk nog meer vet aan.

Ik geloof ook dat er in de 'sportwereld' een methode genoemt word om plaatselijk af te vallen (buik) door dat gebied luchtdicht te maken met een plasticzak en dan flink te gaan zweten. Dit heb ik gelezen op een bekend fitnesforum, maar er was geen enkel bewijs verder om dit te ondersteunen.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:24

Oh ik heb echt nog een brandende vraag ;) altijd al is willen weten: Energiedrankjes zoals golden power..word je daar nou echt dik van als je 2 blikjes per dag zou drinken? Ik let meestal altijd op de kcal en dat is per blikje 115 kcal, maar de suikers zijn hier zeker belangrijk bij? Die zijn 25,3 g per blikje en de koolhydraten 26,3 g. Ben er zo verslaafd aan, verder drink ik geen koffie, meestal thee en af en toe cola light, dus hoopte eigenlijk dat het geen kwaad kan?? :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:32

Los van of die blikjes dikmakend zijn... zijn ze gruwelijk slecht voor je gezondheid.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:06

Heel interessant topic dit!
Want ik ben ook benieuwd wat gezonde tussendoortjes zijn.

Nu eet ik een rijstewafel met smeerkaas, fruit of cup a soup. Maar ik wil soms eens wat anders :+

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:28

Als ik zo die menu's bekijk eet ik echt veeeel te weinig. Helemaal met het avondeten. Maar ik heb dan ook gewoon geen trek meer.

Maar waar ik dan tegenaan loop is dat ik tegen 23:00 weer trek krijg. Wat ik dan nu vaak doe is water drinken, dat helpt bij mij wel tegen het 'trek' gevoel.

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 07:51

@ Nell, gezonde tussendoortjes: Alle soorten fruit en groente, belegde boterham, schaaltje yoghurt of kwark, soepstengel, biscuitje, lange vinger, sultana, speculaasje eierkoek, pennywafel krentenbol, ontbijtkoek, belegde bescuit of cracker.

@Muisbal, weinig trek bij avondeten en wel 's avonds veel trek is een soort patroon waar je aan gaat wennen. Je zou eigenlijk moeten proberen elke dag iets meer op te scheppen en meer te eten, dan gaat je lichaam wennen.

@ Heino en Samm, Energiedrankjes, of je er dik van wordt? Je wordt alleen dik als je over de gehele dag meer energie inneemt dan verbruikt. Ik kan geen conclusie trekken dat je alleen dik wordt van deze drankjes. DAarbij ben ik er echter geen voorstander van. Ze zitten boordevol suikers en bevatten vaak ook nog aardig wat taurine en cafeïne. Bovendien zijn ze heel erg slecht voor je tanden!

@ Chantalsmook, Heino; Plaatselijk afvallen, was het maar zo makkelijk! Het is ook een soort van genetisch aangelegd waar je het eerst aankomt en afvalt, heb de methode voor plaatselijk afvallen nog niet ontdekt. Buikspieroefeningen helpt wel om de boel wat strakker te maken al is het heel moeilijk dat kleine vetrolletje wegte krijgen (heb ik zelf ook)

@ Marijkjuh; zie de gezonde tussendoortjes.

@ Miss_ Caro; voor gezond aankomen kan ik alleen adviezen geven als ik weet wat je eet. je mag me best pben dat is handiger

@ dejavu; Nee

@ milatje; anijshagel, vruchtenhagel, honing, appelstroop, perenstroop zijn de meest gezonde varianten

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 07:54

-Van welk soort eten krijg je in relatie tot ander eten relatief veel energie van? --> tussendoortjes als snoep, koek, chips, frisdrank bevatten erg veel energie.
-Word je dik van (te)veel vet wanneer je niet meer dan je benodigde aantal calorien eet? --> Niet persé als moet je wel opletten voor je cholesterolgehalte, alles waar te voor staat is niet goed.

-Waarom is suiker verslavend voor het lichaam? Daar kom ik op terug, weet ik even niet

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 07:59

ChantalSmook schreef:
Wat ik lastig vind is dat ieder wat anders zegt over wat nou gezond is en wat niet. BIjvoorbeeld inderdaad met fruit, dat banaan ook een dikmaker is en dat sinaasappel ook 'zwaar' fruit is.
Wat ik me afvraag: Spa fruit, Crystal Clear en Limonade, hoe 'goed' of 'slecht' is dit nou daadwerkelijk? Valt dit dus ook onder frisdrank.

Oke laat ik deze fabel even uti de wereld helpen. Fruit is fruit!! banaan en sinaasappel is niet persé beter of slechter. Verschillende soorten fruit verschillen misschien in aantal calorien, maar daar meot je niet naar kijken. De energiebron is bij allebei gewoon koolhydraten. en alstjeblieft, banaan bevat geen vet1!

Spa fruit is frisdrank, limonade is een soort van middenweg, crystal clear hoort eerder voor de lightfrisdrank. Frisdrank is niet heel erg slecht maar door het hoge aandeel aan energie liever met mate gebruiken (en opletten voor je gebit)

En thyrax; is wanneer je schildklier niet goed werk, ik ben niet zo van de middeltjes maar meer van de gezonde voeding. Zou dus thyrax nooit alleen gebruiken als methode!

Verder probeer ik zoveel mogelijk te beantwoorden maar wist niet dat er zoveel vragen zijn! De cursus moet ik in het echt uivoeren, dus mochten er mensen zijn die in de buurt van heerhugowaard wonen en geinteresseerd zijn, dan heb je nog 1,5 week de tijd om mij te pben! ( is niet helemaal gratis die cursus)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 08:03

Hallo TS,

Ja... je hebt wat los gemaakt bij dit topic :D
Heb nog even snel teruggelezen vanaf het begin. Heb op blz 1 een vraag gesteld over dikker worden. Ik zie dat er meer vragen over zijn.
Weet dat het eigenlijk niet de reden is waarom je dit topic gestart bent, en zie ook dat je het in één keer heel druk hebt, maar zou je er toch wat over kunnen vertellen. Ik kan nl nergens goed advies vinden en het is voor mij toch echt wel een probleem. Dus al je er even tijd voor vrij kan maken??

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:04

Equidea schreef:
@lizzy je hebt het vet dat daar zit nodig om ongesteld te worden, tijdens een zwangerschap maak je daar tijdelijk nog meer vet aan.

Ik geloof ook dat er in de 'sportwereld' een methode genoemt word om plaatselijk af te vallen (buik) door dat gebied luchtdicht te maken met een plasticzak en dan flink te gaan zweten. Dit heb ik gelezen op een bekend fitnesforum, maar er was geen enkel bewijs verder om dit te ondersteunen.

bedankt!
huh wat apart zeg!
haha ik ga het vanavond is proberen, hardlopen met een plastic zak om mijn buik :+

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:49

Wat ik me afvroeg; mag je onbeperkt fruit ''snoepen'' op een dag? Of zit hier een limiet aan als je wilt afvallen?

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 09:42

@lizzy hardlopen met een plastic zak om je buik helpt echt niet. Doe dat asjeblieft niet zeg!! Op fitness forums staat vaak de grootste onzin.

@Milatje. Fruit snoepen is geen punt, echter is alles waar te voor staat niet goed. Dus onbeperkt nee, 3-4 stuks fruit is op zich niet erg.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:53

hoi TS hoe denk jij over het sonja bakker dieet?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:09

Nou zeg jij dat sultana een gezonde tussendoortje is, maar het bevat best veel kcal! Vind ik! :+
Is s'avonds wat lekkers eten slecht? Chips of iets?

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 22:16

@ brennie; Van sonja bakker val je even af, alleen is het voor veel mensen daarna moeilijk om over te stappen op gezonde voeding, met het jojo-effect als gevolg. Sonja gebruikt ook veel producten die veel lucht bevatten, wat zorgt voor minder energie, maar daar tegenover ook minder verzadiging. Ook het noemen van merken kan voor mensen heel handig zijn maar kan ook belemmeren in variatie. Ik vind de menu's ook iets weinig kcal bevatten, gezien een normale energiebeperking (1000 van Sonja tegenover 1400 bij een gewone energiebeperking) Ik zou zelf kiezen voor meer normale voedingsmiddelen producten (dus brood i.p.v crackertjes etc.) Ik zeg niet dat Sonja niet werkt, ben er echter geen voorstander van omdat het volhouden in de praktijk niet werkt.

@Nell, Sultana is inderdaad een heel pakje wel veel energie, een koekje van sultana is gezond of nouja weinig energie... maar niet echt haalbaar, want zo'n pakje eet je zo leeg.

's avonds eten slecht? is een beetje een fabel, je stofwisseling werkt wel trager, maar je komt niet eerder aan. Het gaat meer om de energiebalans. Hoeveel je dus per dag beweegt en eet, als dat in balans is blijf je stabiel.