Lente77 schreef:Dejavu Ik heb het over natuurvolken dus de oorspronkelijke indianen bijvoorbeeld. En gezond oud worden is een heel ander iets dan oud worden met allerlei kwalen en ziektes waarvoor je symptoombestrijders krijgt.
Geneesmiddelen vind ik een onjuiste benaming want ze genezen zelden iets en je hebt altijd weer andere middelen nodig om de bijverschijnselen voor het eerste middel te onderdrukken. In mijn ogen zijn de meeste mensen dus jaren aan het sterven.
En vind jij de zorg in de westerse landen nu werkelijk zo goed? Je mag niet eens zelf beslissen wanneer het leven genoeg voor je is geweest dat beslissen de betweters die niet eens weten of kunnen voelen wat je doormaakt.
Ik vind de norm die jij hanteert voor goede zorg totaal niet passen bij goede zorg. Het zou wat zijn als de euthanasiewet wordt gehanteerd te pas en te onpas voor mensen die vinden dat er sprake is van onmenselijk lijden. De zorg in het westen vind ik werkelijk goed.
Daarbij ben ik benieuwd naar voorbeelden van geneesmiddelen waar er geen sprake is van genezing maar van symptoombestrijding.
Tsja, de meeste mensen zijn jaren aan het sterven. Wij ook. Je bent al ten dode opgeschreven als je geboren wordt.
Daarnaast worden er hier toch genoeg mensen gezond oud? Die indianenstammen neem ik niet serieus. Echt niet. Vaak geen bevolkingsregister, dus je moet ze maar op het woord geloven dat ze 110 zijn. Ik vind het nogal opmerkelijk dat rimboemensen/mensen uit Kazachstan en al dat soort landen met een zwaar achterstallige zorg (of überhaupt geen zorg) beweren dat ze een leeftijd hebben waar onze oma's alleen maar van konden dromen.