berichten van de overige posters in het topic zijn nu weer terug
laulapaula
Geplaatst: 29-03-10 06:30
als je over dingen wilt praten en je ademhaling en paniekaanvallen meer onder controle wilt houden, raad ik je toch een haptonoom aan. Dit waren de dingen waar ik ook aan moest werken en ik heb heel veel baat gehad bij een haptonoom. Ik heb overigens nog oxazepam als laatste redmiddel. Dat zijn kalmeringspilletjes voor de situaties waarin ik het zelf niet onder controle kan hebben. Vaak helpt bij mij het idee al dat ik ze bij me heb
http://www.allehaptonomen.nl/Haptonoom-wat.htm Daar kun je lezen wat een haptonoom is. Sterkte met alles! Misschien dat magnesium je ook een beetje kan helpen, het helpt tegen stress en depressieve gevoelens.
die link omschrijft het wel goed. je leert de signalen van je lichaam kennen die komen vóór de angst/stress komt. Zodat je het vooraf al zelf aan kan pakken, zodat het minder wordt. Je leert jezelf en je lichaam goed kennen. Eng, maar wel heel belangrijk. Ik merk nu wanneer ik een paniekaanval krijg en meestal kan ik het dan, voordat het zich uit, de kop in drukken. Dit lukt natuurlijk niet áltijd. Maar in de meeste gevallen wel! En het is niet alleen toepasbaar met paniekaanvallen, maar ook met veel andere dingen waar je tegenaanloopt