Fit en slank met Dr. Frank.............

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mayaki

Re: Fit en slank met Dr. Frank.............

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:11

Precies Saskia, ik ben er ook sceptisch over. Iedereen beweert vanalles, maar of het werkt..

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:03

mijn vader van ( op zijn hoogste gewicht in zijn leven 150) is nu in twee weken 13 kilo af gevallen. Hij houd zich er streng aan ook nu het misschien heel snel gaat en straks later wat langzamer. Ik ben super trots op hem. hij voelt zich fitter( klaagt snel dat hij last van zijn voeten en benen heeft ) nu bijna niet meer. en heeft bijna tot geen honger.

ik denk als je later stopt je toch wel op bepaalde dingen moet lettem kwa, aardapelen, brood en pasta`s. Als je daar alleen al aan zou passen val je ook wel af( moet je natuurlijk niet 3 zakken chips op een avond naar binnen werken of 4 repen chocola) :D

veel succes voor de afvallers!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:34

Als alle dieeten echt werken, dan zouden er ook geen mensen meer zijn met overgewicht.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:40

Ik heb een hekel aan het woord dieet: het geeft namelijk aan dat je voor een bepaalde tijd je eetpatroon veranderd om dan weer over te gaan op je oude eetpatroon. Dat werkt niet en je krijgt er een jojo effect van.

ik geloof ook niet dat een dieet zoals een eiwitrijk van dr frank ( of van wie dan ook ) werkt. ja op korte termijn vast wel , maar daarna moet je langzaam je aardappels ed weer opbouwen. oftewel het is tijdelijk.

imo is er maar 1 ding wat werkt en dat is je levensstijl omgooien permanent., je valt misschien wat langzamer af maar dat is niet erg. te snel afvallen ( 13 kilo in 2 weken) is ongezond ( en dat zuig ik heus niet uit mn duim)

kortom: geen Dr. Frank voor mij.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:15

jilleroo schreef:
Ik heb een hekel aan het woord dieet: het geeft namelijk aan dat je voor een bepaalde tijd je eetpatroon veranderd om dan weer over te gaan op je oude eetpatroon. Dat werkt niet en je krijgt er een jojo effect van.

ik geloof ook niet dat een dieet zoals een eiwitrijk van dr frank ( of van wie dan ook ) werkt. ja op korte termijn vast wel , maar daarna moet je langzaam je aardappels ed weer opbouwen. oftewel het is tijdelijk.

imo is er maar 1 ding wat werkt en dat is je levensstijl omgooien permanent., je valt misschien wat langzamer af maar dat is niet erg. te snel afvallen ( 13 kilo in 2 weken) is ongezond ( en dat zuig ik heus niet uit mn duim)

kortom: geen Dr. Frank voor mij.

precies
heb de snoepjes/koekjes/chips ook gewoon weer laten staan
en zo langzaam aan gaan de kilo,s er ook weer af. En blijven eraf!
Moet er nog 5, en dan ben ik helemaal blij. Maar die laatste 5 kilo drijven me weleens tot wanhoop ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 13:38

Nou ben met het eierdieet begonnen. Sinds vandaag en vindt het nu al afzien. Kan geen ei meer zien en heb honger.

Er ligt cholocade in de keuken en heb nu heel veel moeite om niet daar heen te rennen. Voel me niks niet fit en heb het gevoel daar echt behoefte aan te hebben........

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:42

Maar Wilawander, zo'n eierdieet is ook niet gezond! :n
Het is niet normaal om in een week 5 kilo af te vallen! Als je over een week weer normaal gaat eten dan zit het er zo weer aan!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:46

Wilawander schreef:
Nou ben met het eierdieet begonnen. Sinds vandaag en vindt het nu al afzien. Kan geen ei meer zien en heb honger.

Er ligt cholocade in de keuken en heb nu heel veel moeite om niet daar heen te rennen. Voel me niks niet fit en heb het gevoel daar echt behoefte aan te hebben........

Ach het is maar 1 week (7 dagen) :(:) je moet zo denken over 7 dagen ben ik al 5 kilo kwijt!!!

Tip: varieer met de bereiding van de eieren...zachtgekookt of omeletje met tomaat + zout en peper of omelet met groenten.

Met steak nam ik ook een "GROTE" steak :D en met de vis pakte ik een halve zak schaal & schelpdieren (AH) met zout en petereselie of bieslook.

Sterkte!!!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 13:48

Maar waar kan je dan die eieren in bakken? want olie en boter mag niet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:52

Wilawander schreef:
Maar waar kan je dan die eieren in bakken? want olie en boter mag niet.

Ik heb stiekem toch een paar druppels olijfolie gedaan, igg genoeg zodat ie niet blijft vastplakken aan de bodem :Y)

En ik was toch 5 kilo kwijt in 1 week tijd 8-)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:54

Ik zit nu in mijn 6de week van dr Frank.
Ben t/m de 4 week 5 kilo afgevallen :D
helaas had de buikgriep mij getroffen, hierdoor gewoon broodjes etc gegeten.. waardoo ik even een weekje vreselijke scheit had aan dr Frank :+ heb echt alles gegeten, koekjes, ships, pizza uiteten, patat noem het op het was super slecht!
"gelukkig maar" 1 kilo aangekomen.
En vanaf maandag weer fanatiek en ben alweer 400gr kwijt.

Ik vind het een heerlijk en makkelijk vol te houden dieet :j ook ben ik gerust niet altijd even streng genoeg voor mij, maar kom dan niet aan !! :D
Je eet bij het avondeten ook ongelovelijk veel groente en vlees.

Edit: zo'n eierdieet zou niks voor mij zijn :n Ben blij zoals het nu gaat en heb geen hongergevoel!

@ ts kom gezellig kletsen in het topic van KH vrijdieet.. wat bokker echwel al aangaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:58

Tja, met afvallen is het gewoon echt je leefstijl aanpassen. En met name VOLHOUDEN. (Wat veel mensen niet lukt en daardoor komen ze aan en dus 'werkt het niet'). Dus dat vind ik niet altijd terecht moet ik zeggen. Daarmee zeg ik niet dat afvallen lastig is hoor. Dat is het juist wel.
Je moet heel consequent en streng zijn wat heel lastig is omdat het om jezelf gaat.
Als je heel je leven lang gaat Bakkeren of net wat, reken maar dat je echt wel op mooi gewicht blijft :j

Maargoed. Dit zou ik best wel eens willen proberen, gewoon om te kijken wat het doet :) (Mijn BMI is verder goed en mijn figuur ook, heb ook een mooi gewicht). Kan me voorstellen dat je in die week 5 kilo afvalt, maar wat ná die week := ? Dat zit er dan toch zo weer aan ?

(Daarbij ben ik van mening dat gezond eten en goed opletten al wonderen doet in combinatie met sporten ;)
Want dat mis ik toch vaak bij mensen die willen gaan afvallen, het sportgedeelte.)
Al ben ik best nieuwsgierig naar deze methode :j
- Gaat hier overigens om gebakken eieren, of om gekookte ?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:07

http://www.dietenlijst.nl/dieten/eierdieet/

Ik gebruik het als voorbereiding op een ander dieet (ben na het eierdieet nu over op Sonja Bakker)

Ik lijn maar 8 weken per jaar, de rest van het jaar geniet ik en leef ik bourgondisch ;-)

Dus 8 weken lijnen per jaar is voor mij goed te doen 8-)

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:09

Hmm had me ook ingeschreven en weer uitgeschreven toen ik een paar dieetdagen had gelezen, ik kan 's ochtends echt niet aan de gebakken eieren, dan zijn mijn darmen zo overhoop.....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:10

mayday schreef:
Hmm had me ook ingeschreven en weer uitgeschreven toen ik een paar dieetdagen had gelezen, ik kan 's ochtends echt niet aan de gebakken eieren, dan zijn mijn darmen zo overhoop.....

Dan de je ze toch koken? zachtgekookt, hardgekookt.....

Bodybuilders passen dit trouwens ook toe (eieren/steaks), geen spierafbraak, maar wel strak door vetafbraak ;-)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 10-03-10 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:11

listiglistje schreef:

En hoe snel zit dat er weer aan? :D

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:12

Ja maar toen moest ik ook nog andere dingen eten zoals haring of zo toen ben ik echt afgehaakt. ik ben niet geschikt voor een dieet denk ik.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:14

mayday schreef:

Ik eet daarom iedere ochtend een bakje griekse jogjurt, daar zitten barweinig koolhydraten in.
Ik eet haast nooit eieren :n
Je mag gemiddeld zo'n 20 kh op een dag en moet zeggen dat ik wel vaak rond de 25-30 zit.
Ook neem ik nog iedere dag een fruitje.
Het gaat misschien dag allemaal wel niet zo hard dan anders maar ik ben wel al mooi sinds 1 feb 4.4 kilo kwijt !! :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:15

mayday schreef:
Ja maar toen moest ik ook nog andere dingen eten zoals haring of zo toen ben ik echt afgehaakt. ik ben niet geschikt voor een dieet denk ik.

je had ook lekkere kipreepjes kunnen nemen :Y) er valt best heel veel aan te passen hoor.
Het is denk ik ook net hoe gemotiveerd je bent!

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:19

doom schreef:
mayday schreef:

je had ook lekkere kipreepjes kunnen nemen :Y) er valt best heel veel aan te passen hoor.
Het is denk ik ook net hoe gemotiveerd je bent!

Hmm het blijkt wel dat ik niet zo inventief ben haha..., misschien probeer ik zelf nog een keer een eiwitdieet.
Ik heb een tijdje 2 x op een dag zo'n shake van weight care gedaan dat ging ook wel goed en dan fruit tussendoor + s avonds gewoon eten.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:24

Zo'n shake ben ik nog niet aan begonnen, dr Frank adverteerd er wel erg veel moet ik zeggen :j

Ik ben toch wat meer van de gezonde hap.
Eet als lunch vaak heerlijk warme bietjes met kipreepjes of een lekker groente soep met vreselijk veel groente en gehaktballen.
Als tussendoortjes een meuslireep van dr atkins ! of lekkere blokjes kaas, asperges, hamrolletjes noem het op.
Echt dit dieet is prima :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 14:29

Ik ga in elk geval geen dr. frank doen, ben eerder geneigd naar sonja, als ik dat alles zo lees. Of gewoon oppassen wat te eten.

Wat is de link naar het huiskamer topic? kan hem zo niet vinden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:29

Nadir schreef:
listiglistje schreef:

En hoe snel zit dat er weer aan? :D

misschien 1 pagina teruglezen... ;-)

Maar ik Quote het nog wel even...

listiglistje schreef:
saskia23 schreef:
Ik heb altijd geleerd: hoe sneller je afvalt, hoe sneller het er ook weer aanzit.
Mensen willen alijd maar snel resultaat zien maar zeg eens eerlijk, zaten die kilo's er ook in 8 weken aan?? Vaak is het van veel langere periode dus hoe kun je dan verwachten dat je zo snel van je kilo's af bent?Snoep minder, eet gezond en beweeg meer, dan pas val je blijvend af

Nee bij mij is dat dus niet zo....ik ben van april tm oktober op hetzelfde gewicht (1-3 kilo speling)
Pas vanaf eind oktober t/m februari gaat er iets mis....misschien door de lekkere warme winterse kost, stampotjes en weinig tot niet bewegen etc.
Ik kom dan ook in die maanden wel 12 kilo aan, maar ik ben ze ook weer binnen 8 weken kwijt :Y) de hele zomer dus ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:34

Jij schommelt wel heel erg in gewicht listiglistje! :oo
Maar fijn dat de kilo's die je kwijt bent ook weg blijven!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:39

Wilawander schreef:
Ik ga in elk geval geen dr. frank doen, ben eerder geneigd naar sonja, als ik dat alles zo lees. Of gewoon oppassen wat te eten.

Wat is de link naar het huiskamer topic? kan hem zo niet vinden.

en waarom geen frank maar wel sonja??