Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

jilleroo schreef:Ik heb een hekel aan het woord dieet: het geeft namelijk aan dat je voor een bepaalde tijd je eetpatroon veranderd om dan weer over te gaan op je oude eetpatroon. Dat werkt niet en je krijgt er een jojo effect van.
ik geloof ook niet dat een dieet zoals een eiwitrijk van dr frank ( of van wie dan ook ) werkt. ja op korte termijn vast wel , maar daarna moet je langzaam je aardappels ed weer opbouwen. oftewel het is tijdelijk.
imo is er maar 1 ding wat werkt en dat is je levensstijl omgooien permanent., je valt misschien wat langzamer af maar dat is niet erg. te snel afvallen ( 13 kilo in 2 weken) is ongezond ( en dat zuig ik heus niet uit mn duim)
kortom: geen Dr. Frank voor mij.

Wilawander schreef:Nou ben met het eierdieet begonnen. Sinds vandaag en vindt het nu al afzien. Kan geen ei meer zien en heb honger.
Er ligt cholocade in de keuken en heb nu heel veel moeite om niet daar heen te rennen. Voel me niks niet fit en heb het gevoel daar echt behoefte aan te hebben........
je moet zo denken over 7 dagen ben ik al 5 kilo kwijt!!!
en met de vis pakte ik een halve zak schaal & schelpdieren (AH) met zout en petereselie of bieslook.
heb echt alles gegeten, koekjes, ships, pizza uiteten, patat noem het op het was super slecht!
ook ben ik gerust niet altijd even streng genoeg voor mij, maar kom dan niet aan !! 
Ben blij zoals het nu gaat en heb geen hongergevoel!
(Mijn BMI is verder goed en mijn figuur ook, heb ook een mooi gewicht). Kan me voorstellen dat je in die week 5 kilo afvalt, maar wat ná die week
? Dat zit er dan toch zo weer aan ?

mayday schreef:Hmm had me ook ingeschreven en weer uitgeschreven toen ik een paar dieetdagen had gelezen, ik kan 's ochtends echt niet aan de gebakken eieren, dan zijn mijn darmen zo overhoop.....
mayday schreef:Hmm had me ook ingeschreven en weer uitgeschreven toen ik een paar dieetdagen had gelezen, ik kan 's ochtends echt niet aan de gebakken eieren, dan zijn mijn darmen zo overhoop.....

doom schreef:mayday schreef:Ja maar toen moest ik ook nog andere dingen eten zoals haring of zo toen ben ik echt afgehaakt. ik ben niet geschikt voor een dieet denk ik.
je had ook lekkere kipreepjes kunnen nemener valt best heel veel aan te passen hoor.
Het is denk ik ook net hoe gemotiveerd je bent!

Nadir schreef:listiglistje schreef:En ik was toch 5 kilo kwijt in 1 week tijd
En hoe snel zit dat er weer aan?

listiglistje schreef:saskia23 schreef:Ik heb altijd geleerd: hoe sneller je afvalt, hoe sneller het er ook weer aanzit.
Mensen willen alijd maar snel resultaat zien maar zeg eens eerlijk, zaten die kilo's er ook in 8 weken aan?? Vaak is het van veel langere periode dus hoe kun je dan verwachten dat je zo snel van je kilo's af bent?Snoep minder, eet gezond en beweeg meer, dan pas val je blijvend af
Nee bij mij is dat dus niet zo....ik ben van april tm oktober op hetzelfde gewicht (1-3 kilo speling)
Pas vanaf eind oktober t/m februari gaat er iets mis....misschien door de lekkere warme winterse kost, stampotjes en weinig tot niet bewegen etc.
Ik kom dan ook in die maanden wel 12 kilo aan, maar ik ben ze ook weer binnen 8 weken kwijtde hele zomer dus