dems75 schreef:Oehhh...klinkt mij bekend in de oren allemaal. Ik ben 35 en ook heel bewust kinderloos. Al sinds mijn 14e roep ik dat ik nooit, never geen kinderen wil. Mensen riepen voorheen altijd "wacht maar, dat komt nog wel", maar ik denk er nog steeds zo over.
Wat ze dan wel weer gek vinden, is dat ik juf ben en dus blijkbaar wel van kinderen houd. Dat is ook wel zo, maar ik houd nog veel meer van ze, als ze, na een schooldag, weer lekker naar hun papa en mama gaan
Kinderen passen gewoon niet in mijn leven. Ik wil tijd hebben voor de paarden, elk moment de stad in kunnen gaan voor een hapje en/of een drankje. Heerlijk vind ik die vrijheid. Mijn vriend denkt er (vooralsnog) hetzelfde over. Hij is echter wel 9 jaar jonger dan ik...die kinderwens kan bij hem dus nog best wel komen. Mocht het moment daar zijn...tsja....ik vind niet dat je concessies kunt doen over een onderwerp als kinderen. Dan zouden onze wegen dus scheiden.
Heel herkenbaar..
Ben 33 en wacht ook nog steeds tot het gaat komen (men zegt het, ik denk van niet). Heb ook geen hekel aan kinderen, jarenlang kinderkampleiding geweest.
Mijn vriend is ook jonger (29) en ik ben hoop niet dat hij zich gaat bedenken. Zeker nu zijn vrienden zo langzamerhand gaan beginnen aan de kinderen....