Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Smurfjee schreef:Ik red mijzelf prima en kan prima rond komen.. Lisanne heeft eerder teveel dan te weinig. T enigste wat wij nog niet hebben is een eigen huis..
)gekvanfleur schreef:ik denk dat hoe er in nederland met abortus wordt omgegaan ook echt bij NL past. ikke ikke, voor alles mezelf.
want stel je toch eens voor dat we niet elke vakantie weg kunnen.
hoe moeilijk is het om jezelf bij elkaar te rapen en ervoor te gaan? dat vindt ik iemand sieren... niet zeuren maar er het beste van maken.
iets dat zo van jezelf is zou ik denk niet kunnen haten.
AMEN! 
) en het gaat heerlijk.
_Tivoli_ schreef:als je niet zwanger wil worden,moet je maar geen seks hebben.
Maaik schreef:_Tivoli_ schreef:als je niet zwanger wil worden,moet je maar geen seks hebben.
Ik weet niet of dit een reactie is op mijn bericht?
Wanneer iemand geen kinderen wil, en als ze alsnog zwanger raakt acuut naar abortus grijpt, dán heb ik ben ik van mening dat je dan maar van elkaar af moet blijven. OF je neemt de verantwoordelijkheid om het op te voeden óf je zoekt naar andere mogelijkheden (adoptie etc.). Wanneer je daar niet voor open staat moet je maar geen seks hebben. Sorry dat ik het zeg, maar je gaat gewoon geen abortus plegen! Dan neem je de verantwoordelijkheid maar om voor een oplossing te zoeken.
Neem aan dat je volwassen genoeg bent om met elkaar het bed in te duiken. Dan moet je ook maar volwassen genoeg zijn om de gevolgen ervan onder ogen te zien en het niet te vermoorden.

Maaik schreef:gekvanfleur schreef:ik denk dat hoe er in nederland met abortus wordt omgegaan ook echt bij NL past. ikke ikke, voor alles mezelf.
hoe moeilijk is het om jezelf bij elkaar te rapen en ervoor te gaan? dat vindt ik iemand sieren... niet zeuren maar er het beste van maken.
AMEN!
gekvanfleur schreef:@larasilver: jij vindt het onverstandig en je vindt het dom. het is niet dom en niet onverstandig. een mening is wat anders als een feit.
ik denk dat hoe er in nederland met abortus wordt omgegaan ook echt bij NL past. ikke ikke, voor alles mezelf.
(oja, en ik ben geen moederelite ofzo. ik ben iemand met een mening, net als jullie. al verschillen we misschien wat)
gaat dekking zoeken......
)

Maaik schreef:Het kan misschien wel zo zijn dat je te jong bent, te onervaren, er nog niet klaar voor bent, het niet het juiste moment is. Hoezo het niet het juiste moment? Wie kan mij vertellen wanneer het wél het juiste moment is? Ik ben van mening dat het nooit het juiste moment kan zijn, er komt altijd wel weer iets tussen wat je liever anders had gezien.
Wat ik nog veel erger vind is je kindje weg laten halen. DAT vind ik pas egoïstisch. Je haalt een leven weg, een leven weg wat speciaal aan jou gegeven is. En alleen maar onder het motto dat het niet goed uitkomt, niet gepland is, of je 'niet in staat bent het op te voeden' wordt het maar weg gehaald? Erg triest!
Je was er met zijn tweeën bij, je wist beide wel degelijk wat de gevolgen ervan konden zijn, tuurlijk ga je er niet van uit dat dat net jou moet overkomen. Als jij het hoe dan ook niet wilt hebben, en dus weg laat halen. Dan moet je maar niet met elkaar het bed in duiken. Misschien heel kort door de bocht, maar jij bent vervolgens heel egoïstisch om het weg te laten halen, omdat het even niet uitkomt.
Abortus plegen is niet de enige optie om je kind niet zelf op te hoeven voeden. Met abortus haal jij gewoon een kindje weg waar 100 andere echtparen al jaren lang hun best voor doen om er één te mogen ontvangen.
Wil jij het kind zelf niet opvoeden? Kijk dan naar andere opties. Het is misschien niet de makkelijkste keuze, maar je kind zal je vast zoveel dankbaarder zijn.
Ploegie19 schreef:Dan zal ik mijn mening er ook maar even over uitlaten
Ik ben nu 19, en zijn al dik een half jaar bezig om zwanger te raken. Er zijn ook 'tieners' die er bewust voor kiezen. Ik hoor van meer moeders, die vroeg hun kinderen hebben gekregen.. Dat ze het weer precies op dezelfde manier zouden doen. Misschien zelfs nog wel op een jongere leeftijd.
Iedereen zegt, ja maar dan kun je niet meer feesten en uitgaan.
So what? Wie ben jij om te bepalen dat een tiener moet feesten en uitgaan.. Als jij op je 19e een kinds krijg, en deze gaat op z'n 20e het huis uit.. Ben je na je 39e weer 'vrij'.
De verantwoordelijkheid zal je altijd houden, dat is zo.. Maar zodra je kind op zichzelf gaat wonen, heb je al een stuk meer vrijheid.. Dan heb ik liever na mn 40e dat ik kan doen en laten wat ik wil.. Als dat ik nu nog 5 jaar hard carriere wil maken..
School kan ik me indenken iddmaar tegenwoordig zijn ze op school heel flexibel met zwangere moeders.. Je bent er een tijdje uit ivm verlof.. Daarna kun je gewoon weer verder met je opleiding
Zoals ik al zei ben ik zelf 19, waarom wij er voor gekozen hebben om nu een kind te nemen? Omdat ik een oudere vriend heb.. Hij heeft al 2 kinderen, een jongetje van 7 en een meisje van 5..
Als wij nu een kind krijgen zitten de kinderen nog mooi dichtbij elkaar met de leeftijden..
Als we nog 10 jaar zouden wachten.. Is het kindje echt een 'nakomertje'. Dat wil lik nietdan heb ik liever de leeftijden wat dichter bij elkaar.
Daarbij heeft mijn vriend een ziekte..
Nu gaat het nog redelijk goed met hem.. Maar wie zeg dat het over 5 jaar nog zo goed gaat..
Hij heeft het eerste jaar van zijn twee kids ook moeten missen.. Dat wil hij niet nog een keer..
Ook wil ik dat hij als vader zijnde overal bij kan zijn!
Mijn vriend heeft een eigen bedrijfje.. Dat is nu nog wat in de opstartfase.. maar het begint al goed te lopen.. Dus financien is geen enkel probleem.. School kan ik binnen 3 of 4 maanden afronden, dus de opleiding heb ik ook klaar tegen de tijd dat het zover is..
Oppas is evt ook geregeld, en aan ruimte ontbreekt het ons ook niet
_Tivoli_ schreef:(Kinderloze) mensen denken vaak dat je leven ophoud als je kinderen hebt.
Je kan ten slotte niet meer beestachtig losgaan,jezelf aan de vlakte zuipen,elk jaar geld over de balk smijten met een dure vakantie...stel je voor! Als je dat niet doet,is je leven toch echt ten einde.
Ze vergeten alleen dat er tussen 'geen leven meer' en 'als een beest losgaan' ... nog een gigantische tussenweg zit.
Zo gaan wij best eens een keertje uit,als onze dochter eens bij opa en oma logeert.
Maakt dat ons slechte ouders? Ik vind van niet, de drie keer per jaar dat kindlief ergens logeert,mogen wij best iets leuks doen,prima te combineren.
Vakanties? Kind kan prima mee hoor! Goed,het wordt dan geen zuip/hang/slaap vakantie in willekeurige volgorde,maar een vakantie waarin je je dagritme aanhoud,leuke dingen doet en echt iets onderneemt.
Ik heb totaal niet het gevoel dat 'mijn leven voorbij is' .
En om dan op mijn eigen situatie nog even door te gaan, net als vele andere die hier plaatsen, ben ook ik een tienermoeder.
Ik ben inmiddels 22,getrouwd (ja,met haar vader) en het gaat heerlijk.
Trouwens,wat ik echt een dooddoener vind is : als je niet zwanger wil worden,moet je maar geen seks hebben/anticonceptie gebruiken etc.
Laten we realistisch blijven : als je een X aantal jaren bij elkaar bent,ga je heus niet meer onbeweeglijk naast elkaar liggen.En als je beiden SOA-vrij bent en je bent aan de pil,waarom dan nog een condoom bij een vaste relatie?
Mensen roepen heel snel iets,en daardoor wordt je meteen veroordeeld.
Zelf raakte ook ik door de pil heen zwanger,en nog steeds hoor ik : dan had je maar een condoom moeten gebruiken
Ik vind het dan weer gek dat mensen met kinderen er altijd van uit gaan dat het leven voor kinderlozen op houd als er een kind zou komen omdat ze zich gedragen als wilde onverantwoorde beesten

_Tivoli_ schreef:(Kinderloze) mensen denken vaak dat je leven ophoud als je kinderen hebt.
" en "Je krijgt er zoveel voor terug!" (wat gelijk het idee oproept dat je er dus kennelijk veel meer voor moet inleveren), omdat ze het zelf zo superfantastisch vinden en niet meer willen begrijpen dat er ook mensen zijn die geen trek hebben in al die poespas. Niet dat jij dat doet, maar ik word persoonlijk erg moe van dat soort mensen in mijn omgeving. Snadrem schreef:Lekker cliché: "Een kindje neem je niet voor even, maar voor zijn hele leven".

En ja, ik ken ook de vrouwen die compleet anti-kind waren... en nu toch moeder zijn 
maar er zijn er ook waarbij ik als ik het heb over hun toekomst wel zeg 'mocht je ooit toch nog kinderen willen' maar er eigenlijk al vanuit ga dat dat moment niet komt 
Ayasha schreef:Ploegie19 schreef:Dan zal ik mijn mening er ook maar even over uitlaten
Ik ben nu 19, en zijn al dik een half jaar bezig om zwanger te raken. Er zijn ook 'tieners' die er bewust voor kiezen. Ik hoor van meer moeders, die vroeg hun kinderen hebben gekregen.. Dat ze het weer precies op dezelfde manier zouden doen. Misschien zelfs nog wel op een jongere leeftijd.
Iedereen zegt, ja maar dan kun je niet meer feesten en uitgaan.
So what? Wie ben jij om te bepalen dat een tiener moet feesten en uitgaan.. Als jij op je 19e een kinds krijg, en deze gaat op z'n 20e het huis uit.. Ben je na je 39e weer 'vrij'.
De verantwoordelijkheid zal je altijd houden, dat is zo.. Maar zodra je kind op zichzelf gaat wonen, heb je al een stuk meer vrijheid.. Dan heb ik liever na mn 40e dat ik kan doen en laten wat ik wil.. Als dat ik nu nog 5 jaar hard carriere wil maken..
School kan ik me indenken iddmaar tegenwoordig zijn ze op school heel flexibel met zwangere moeders.. Je bent er een tijdje uit ivm verlof.. Daarna kun je gewoon weer verder met je opleiding
Zoals ik al zei ben ik zelf 19, waarom wij er voor gekozen hebben om nu een kind te nemen? Omdat ik een oudere vriend heb.. Hij heeft al 2 kinderen, een jongetje van 7 en een meisje van 5..
Als wij nu een kind krijgen zitten de kinderen nog mooi dichtbij elkaar met de leeftijden..
Als we nog 10 jaar zouden wachten.. Is het kindje echt een 'nakomertje'. Dat wil lik nietdan heb ik liever de leeftijden wat dichter bij elkaar.
Daarbij heeft mijn vriend een ziekte..
Nu gaat het nog redelijk goed met hem.. Maar wie zeg dat het over 5 jaar nog zo goed gaat..
Hij heeft het eerste jaar van zijn twee kids ook moeten missen.. Dat wil hij niet nog een keer..
Ook wil ik dat hij als vader zijnde overal bij kan zijn!
Mijn vriend heeft een eigen bedrijfje.. Dat is nu nog wat in de opstartfase.. maar het begint al goed te lopen.. Dus financien is geen enkel probleem.. School kan ik binnen 3 of 4 maanden afronden, dus de opleiding heb ik ook klaar tegen de tijd dat het zover is..
Oppas is evt ook geregeld, en aan ruimte ontbreekt het ons ook niet
Buiten mijn mening over tienermoeders om hoop ik dat jij, met dit verhaal, niet gruwelijk veel spijt gaat krijgen.......
Ik lees hier abortus is egoïstisch, en een kind krijgen niet?