Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:47

Yes, hier nog iemand! *steekd hand op*

Ben 4 tot 5 keer per week in de sportschool te vinden, waarvan ik 1 á 2 keer per week kracht train :j Ik begin altijd met een half uurtje cardio en dan kracht (benen, rug, buik (recht en schuin), armen en schouders) Pak dus eigenlijk mijn hele lijf een beetje mee en sluit vaak af met nog een minuut of 15 cardio..

Misschien is het ook leuk om wat uitgebreidere schema's te posten? Dus hoeveel kg, hoeveel series etc..Een beetje zoals Petulan op de vorige pagina :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:53

Kijk aan, nog meer sportievelingen :D
Ga vanavond een groot blok wandelen met m'n sportmaatje. Ze is deze week door de rug gegaan dus wilde lieve niet 2u Zumba. Morgen weer hardlopen en zondag misschien nog een klein blokje.

Corelli

Re: Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:56

Ik kan me voorstellen dat ze dan geen zin heeft in Zumba := Hopelijk is ze snel weer de oude :) Er is trouwens ook een zumba topic he? :) [LZP] Zumba!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 15:00

Dat is inderdaad een leuk idee Corelli! ik zal het binnekort eens bijjhouden op de sportschool :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:05

Ik boks en daarbij ook een krachttraining voor het hele lichaam, gaat vooral om mijn armen en schouders, in een tanktop ben ik net de hulk mijn schouderspieren zijn echt enorm geworden.

gewoon omdat ik het mooi vind :D

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:09

Waarom train je je verdere lijf niet DramaQueen?
Lijkt mij dat stevige been/rug en buikspieren ook wel belangerijk zijn bij boksen?
Of vind je dat minder mooi :D

Ik wilde al in een schriftje alles gaan bijhouden maar hier plaatsen lijkt mij ook wel leuk :j
Ws wordt het wel zo iets: http://www.fitness-island.com/schema/sc ... 3dagen.pdf
Zal wel even zoeken worden welke oefening met welk gewicht.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:15

die worden ook in de les gewoon getraind hoor, buikspieren ook maar het meeste zijn de schouders en armen, :j na elke oefening (2 minuten) krijg je 10 stoten van je tegenstander in je buik ik train anderhalf uur, you do the math :))

kickboksers zijn meer met de benen bezig, wij bewegen en lopen ook maar zijn voornamelijk bezig met de armen/schouders en buik

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:15

Oh en jullie kunnen me vast ook wel helpen.

Ik heb wel vrij gespierde bovenarmen en schouders en dat vind ik absoluut niet mooi. Maar ik wil ze wel graag slank hebben. Dus heb een tijdje BodyPump gedaan, maar had het idee dat mijn armen hier nog meer van opgepompt raakten. Iemand goede oefeningen? Wilde wel graag gaan zwemmen, maar kan hier bijna geen tijd voor opbrengen :\

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:17

Dieuwke_ schreef:

Ik heb wel vrij gespierde bovenarmen en schouders en dat vind ik absoluut niet mooi. Maar ik wil ze wel graag slank hebben. Dus heb een tijdje BodyPump gedaan, maar had het idee dat mijn armen hier nog meer van opgepompt raakten. Iemand goede oefeningen? Wilde wel graag gaan zwemmen, maar kan hier bijna geen tijd voor opbrengen :\

zwemmen maakt het niet veel beter ik zou dat dus absoluut laten.

van zwemmen krijg je juist hele gespierde armen/schouders

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:19

Dat is ook wel weer zo :\

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:21

ik zou vooral tennis,zwemmen,boksen, hockey etc dat soort dingen erbuiten laten haha

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:22

Blijft er weinig meer over :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:25

yoga, pilates :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:29

Zal ik dan maar beginnen met wat ik vandaag gedaan heb ;)

(-30 min cardio crosstrainer)
- leggpress (http://img.webmd.com/dtmcms/live/webmd/ ... _press.jpg) 60 kg, 3x8
- adduction (benen naar binnen drukken) http://www.agilefitness.com/movement_im ... tion_1.gif 100 kg, 3x8
- abduction (zelfde idee, maar dan naar buiten drukken) 80 kg, 3x8
- bilspieren: glute (http://www.luc.edu/campusrec/images/Glutes.jpg) 25 kg, 3x8
- rotary torso (http://www.luc.edu/campusrec/images/TorsoRotation.jpg) 35 kg, 6x12
- schouders: http://fitnessthuis.be/images/medium/glra81_MED.jpg 33 kg, 3x12
- armen: fly (http://www.treadmillscentral.com/images/407.jpg) 15 kg, 3x8
- chest press (http://www.luc.edu/campusrec/images/ChestPress.jpg) 30 kg, 3x8
- rug: seated cable row (http://www.answerfitness.com/wp-content ... achine.gif) 22 kg, 3x12
- rug: hyperextensie (http://www.fitness-import.nl/webstore/i ... ension.jpg) 3x12
- onderbuik: knee raise (http://www.healthstylesexercise.com/cat ... KR-Dip.jpg) 3x15

Verder nog "los" (zonder apparaat ;) )
- lunges: 6x15
- rechte sit-ups op een fitness bal: 4x25
- voor mijn schuine buikspieren pak ik een dumbell van 9 kg in mijn hand en laat me schuin zakken :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:31

Dieuwke_ schreef:

Hebben jullie toevallig lessen van Les Mills op de sportschool? Dan zou ik je pilates en body balance aanraden :j Goed voor je spieren, maar dan in de lengte ipv in de breedte ;)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:43

Pilates hebben we wel! Les Mills, zal ik even nakijken!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:47

:wow: Corelli, jij bent geen beginner. Wat een gewichten zeg!

Ik ken niet alle namen van de apparaten maar ik doe bij adduction en abduction bijvoorbeeld maar 33 kg en dan 3x15

Vandaag heb ik 15 minuten geroeid, daarna het rondje apparaten gedaan en toen nog 13 minuten gefietst (heuvelplus op niveau 9) en 13 minuten op de stepper gestaan.

In het weekend hoop ik lekkere buitenritten te paard te gaan maken.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:49

Ik voel me echt een kleutertje naast jullie :')
Train helemaal niet meer met gewichten. 3x in de week hardlopen en 2u Zumba. En op de fiets naar school :))

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:51

Vasthi schreef:
:wow: Corelli, jij bent geen beginner. Wat een gewichten zeg!

Ik ken niet alle namen van de apparaten maar ik doe bij adduction en abduction bijvoorbeeld maar 33 kg en dan 3x15

Vandaag heb ik 15 minuten geroeid, daarna het rondje apparaten gedaan en toen nog 13 minuten gefietst (heuvelplus op niveau 9) en 13 minuten op de stepper gestaan.

In het weekend hoop ik lekkere buitenritten te paard te gaan maken.

Ben sinds september bezig en ben lekker opgebouwd ja ;) Maar ben niet overdreven gespierd ofzo hoor!
En benen heb ik zwaar staan inderdaad, maar dat kan ook wel met een paardrij verleden ;)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 15:52

Les Mills zag ik laatst nog wat over hangen in de sportschool! Ik zal het eens na vragen :)

Corelli dat schema klinkt goed! Ik zit nog lang niet op zulke zware gewichten..!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:54

Gewoon rustig opbouwen! :j
En hebben jullie lessen met Body- ervoor? Bodycombat, bodyjam etc? Dan kun je er vanuit gaan dat jullie het van Les Mills hebben :)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:59

Sinds september is nog niet zo lang.
Ik weet niet of ik wel zo zwaar wil :D Herhaal dan liever wat vaker.

Dieuwke, jij doet hardstikke veel, alleen niet op krachtgebied, maar hier blijf je lekker fit bij.

Heb trouwens vandaag m'n Swiss Ball binnengekregen. Ik loop bij de Fysio voor m'n rug en die vond dat ik daar ook maar buik- en rugspieroefeningen mee moet gaan doen. Mocht het niet bevallen dan krijgen m'n paarden hem om mee te spelen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:01

Vasthi schreef:
Sinds september is nog niet zo lang.
Ik weet niet of ik wel zo zwaar wil :D Herhaal dan liever wat vaker.

Dieuwke, jij doet hardstikke veel, alleen niet op krachtgebied, maar hier blijf je lekker fit bij.

Heb trouwens vandaag m'n Swiss Ball binnengekregen. Ik loop bij de Fysio voor m'n rug en die vond dat ik daar ook maar buik- en rugspieroefeningen mee moet gaan doen. Mocht het niet bevallen dan krijgen m'n paarden hem om mee te spelen.

Zo'n Swiss ball is ideaal vind ik! Heb zelf niet zo'n fijne rug en dan is het lekkerder liggen op zo'n bal dan op de grond :j Wat voor kleur heb je? :))

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:03

ik doe ook aan krachttrainig, maar dan alleen gericht op mijn rug spieren, ik train nu mijn hele lichaam maar met als doel een sterkere rug te krijgen (ben in september aan de hernia geopereerd) het is niet mijn bedoeling om dikke ok veel spieren te ontwikkelen maar puur om mijn rug en alles daaromheen sterker te maken. doe dus veel rug en buikspier oefeneningen

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 16:03

Zo'n bal is misschien ook beter voor mij, ik heb al een tijdje lang rugklachten namelijk..