raar kind in mijn buik...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Re: raar kind in mijn buik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 12:08

oh jullie hoeven ook niet zo lang meer :))

Wij hebben wel namen op het oog, maar we zijn er nog niet uit. Mijn man heeft een totaal andere smaak dan ik heb :(

Gisteren bij de gyn was wel goed, helaas heb ik toch wel harde buiken. Dit komt omdat mijn baarmoeder zo snel gegroeid was en omdat ik last heb van mijn bekken. Als ik loop dan beweegt deze veel en daar reageert mijn baarmoeder op. Mijn gyn zei al dat ik het goed in de gaten moest houden omdat ik ook al eerder ben bevallen bij mijn andere zwanerschappen. Ik heb blijkbaar een heel geveoelige baarmoeder.

Verder had ik ook een "eiwitje" in mijn urine maar mijn bloeddruk was 90/50 dus daar maakte hij zich geen zorgen. Ik moet mijn gewicht in de gaten houden en of ik geen vocht ga vasthouden.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 12:08

oh en de kleine was weer zo druk, hij moest zelfs lachen en zei "ligt ze ook nog weleens stil" ... hm ik ga het ergste vrezen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:57

Mijn man heeft ook een iets andere smaak dan ik qua namen, maar ik heb stug volgehouden wat de jongensnaam betreft en hij zei toen "oke", compromis was wel dat de eerste naam (niet de roepnaam) een vernoeming is naar een familielid. Meisjesnaam waren we het wel gelijk over eens.

Dat je een gevoelige baarmoeder hebt is ook niet handig met een baby die zo beweeglijk is...krijg je daar geen harde buiken van dan?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 15:26

ja ook, ik merk als het gaat staan, mijn baarmoeder gelijk reageert. Ik moet gewoon rustig aan doen, zullen ze leuk vinden op mijn werk...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:29

Oh gossie, ik moet meteen denken aan die Engelse serie, die enkele jaren geleden op tv was. Die man en vrouw kregen een Superbaby, dat kind kwam al pratend naar buiten. _O-

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 15:39

nou dat hoop ik ook niet hoor :P alhoewel, dat is wel weer beter dan dat gebler _O-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:49

Haha ik heb je OP met een grote lach gelezen :D
Ik vind die van mij (31 weken) soms al zo in de weg zitten, maar ben blij dat er geen benen gestrekt worden :=

Mijn zoontje was op gezette tijden ook wel een druktemaker in mijn buik, maar toen zat mijn placenta aan de voorzijde en dan voel je toch minder.
Nu zit de placenta aan de achterkant en ik voel dus veel meer (best leuk hoor :+: ), maar ook deze BIB kan een behoorlijk feestje houden zo af en toe. Grote Broer is ook een heerlijke stuiterbal geworden, dus ik houd m'n hart vast... :')

Ik had destijds een inbakerdoek van Pacco; kost wat, maar dan heb je ook wat! Mijn zoontje had nogal last van wapperende armpjes als hij sliep := en dan maakte hij zichzelf steeds wakker. Die bakerdoek was echt ideaal en elke cent waard. Heb hem ook al meerdere keren uitgeleend.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:19

Hej ja lastig is dat, verschil in smaak qua namen! Haha hier hetzelfde probleem... maar blijf die ene naam toch wel heel mooi vinden. Wij krijgen trouwens een meisje :) (uh als het goed is, op de pretecho was het wel een meisje maar ja you never know!)...

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:25

Oké dat is apart kijk je naar die beelden zie je een kind staan :+

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:33

Heb al een hoop verhalen gehoord maar dat de baby gaat staan nee dat nog nooit.
Best wel leuk zal wel denken waarom krappe boel als het ook ruim kan.
Ik ben nu zelf 18.5 week zwanger van mijn tweede en die is nu al erg druk.
Mijn eerste was ook erg druk maar nu lekker relaxed voroal met slapen.
Ben benieuwd wat dit gekke ding gaat doen.
Oner twee weken de 20 weken echo en dan weet ik ook wat het gaat worden.
Gel;ukkig hebben we over de namen nooit ruzie.
We hebben nu een jongsnaam en meisjes naam voor de kleine.
Met wendy waren we er zo uit trouwens.
Geen gezeur dat is het end at word het ok prima en klaar waren we.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:09

Biancaa: niks van aantrekken wat ze er op je werk van vinden, het gaat om jou en je kind dus als je het rustiger aan moet doen dan hebben ze dat maar te accepteren. Ik had ook altijd moeite met grenzen stellen tav mijn werk maar had daar nu juist helemaal geen problemen mee, omdat het ook voor de baby was en niet alleen voor mezelf. Daardoor heb ik tot het einde nog redelijk kunnen werken, met de nodige aanpassingen en de laatste 3/4 weken tot verlof op therapeutische basis omdat ik in de ziektewet zat.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:44

MamaMiesje schreef:
Haha ik heb je OP met een grote lach gelezen :D
Ik vind die van mij (31 weken) soms al zo in de weg zitten, maar ben blij dat er geen benen gestrekt worden :=

Mijn zoontje was op gezette tijden ook wel een druktemaker in mijn buik, maar toen zat mijn placenta aan de voorzijde en dan voel je toch minder.
Nu zit de placenta aan de achterkant en ik voel dus veel meer (best leuk hoor :+: ), maar ook deze BIB kan een behoorlijk feestje houden zo af en toe. Grote Broer is ook een heerlijke stuiterbal geworden, dus ik houd m'n hart vast... :')

Ik had destijds een inbakerdoek van Pacco; kost wat, maar dan heb je ook wat! Mijn zoontje had nogal last van wapperende armpjes als hij sliep := en dan maakte hij zichzelf steeds wakker. Die bakerdoek was echt ideaal en elke cent waard. Heb hem ook al meerdere keren uitgeleend.

Mijn placenta zit ook aan de voorkant. Voelde vanaf de 21 weken wel wat gerommel in mijn buik, maar nu pas worden de bewegingen echt krachtig. Wel gaaf hoor. Morgen de 34 weken echo en of alles in orde is. Maar het voelt allemaal goed aan, dus verwacht geen problemen :)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 22:51

ik voel mijn kleine al regelmatig gelukkig, maar dit is ook mijn 4e zwangerschap dus misschien dat ik dan weet wat ik moet voelen? Ik voel wel minder als de andere zwangerschappen.

Mijn werk pfff ik moet nu volgende week vrijdag naar de bedrijfsarts, bespreken hoe of wat... De harde buiken zijn hier gelukkig nog niet regelmatig maar als ik veel loop of lang sta dan voel ik mijn baarmoeder al trekken. Bij mijn tweeling begon het op 22 en een halve week en ik zit nu een week eerder, dus ik ben behoorlijk bang kan ik zeggen :( Ik hou me rustig en lig veel, maar dan nog moet ik toch mijn dingen doen.

Ik hoop dat het niet doorzet en dat het dus verholpen is met de bekkenband maar de verzekering doet zo moeilijk :(

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:17

Miss_Blimm schreef:
Mijn placenta zit ook aan de voorkant. Voelde vanaf de 21 weken wel wat gerommel in mijn buik, maar nu pas worden de bewegingen echt krachtig. Wel gaaf hoor. Morgen de 34 weken echo en of alles in orde is. Maar het voelt allemaal goed aan, dus verwacht geen problemen :)

potjandoppie! Jij bent al de zoveelste die ik hoor over een (standaard) rond-de-30-weken echo! Ik wil oooooooooooook ^)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:19

Biancaa schreef:
Ik hoop dat het niet doorzet en dat het dus verholpen is met de bekkenband maar de verzekering doet zo moeilijk :(

Maar is het nou je bekken waar je dan zo last van hebt of je buik/baarmoeder? Of allebei?

Ik draag sinds vandaag weer de Babybelt; die ondersteunt buik en daardoor ontlast het je rug wat. Scheelt ook wel in de pijn.
Maar als je een echt aan alle kanten rammelend bekken hebt, dan is een Babybelt niet genoeg idd.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 19:56

ik heb dus last van allebei. Mijn baarmoeder is heel snel geïrriteerd en ik heb last van bekkeninstabiliteit. Dus doordat mijn bekken en kind teveel bewegen, reageert mijn baarmoeder gelijk door strak te trekken.

De babybelt heb ik niet veel aan, ik heb echt een bekkenband nodig die de bekken samendrukt en bij elkaar houdt als ik sta of loop. Nu krijg ik hem wel van de verzekering, maar ik moet hem eerst laten "aanmeten" dan moet degene die hem levert een offerte maken, deze moet ik opsturen samen met de verwijzing van de gyn en dan pas gaan ze bepalen of ik er recht op heb... nou dat duurt zeker 3 tot 4 weken vrees ik en ik weet niet of ik zolang red zonder dat mijn baarmoeder gaat reageren. De gyn verwacht eigenlijk pas als ik een infectie heb dat mijn baarmoeder echt gaat reageren en dat dit "gewoon" wat samentrekken is wat geen kwaad kan.

Maar ja na het overlijden van mijn tweeling zie ik overal spoken geloof ik... dus ik wil daarom ook nog niet werken :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:14

Ik geef je groot gelijk hoor; NIKS is het waar om je BIB in eventueel gevaar te brengen!!
Ik weet niet bij welke verzekering je bent, maar je hebt toch ook van die maatschappijen die voor je kunnen bemiddelen, dat je sneller aan de beurt bent bij zo'n "aanmeter" van een bekkenband bijvoorbeeld?