Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:57

"MARILYN_ "
Wat een geweldig mooi gedicht heb je geschreven.
Echt een gedicht met gevoelens,emotie en eerlijkheid.

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 23:59

Dames tot zover bedankt, ik ga nu slapen, morgen vroeg de dokter bellen en dan met een vriendin er heen, en dan werken..

Bedankt voor al jullie berichtjes, ook via PB!!! Voel ik me toch iets minder alleen..

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:59

Ow ts
wat een vreselijk moeilijke maar tevens ook moedige beslissing van je!

Ik hoop dat de arts je morgen meer kan vertellen
en misschien met jouw en je vriend kan praten (als hij om wat voor rede dan ook niet naar jouw kan/wil luisteren).

en MARILYN_
wat een vreselijk mooi gedicht is dat!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:00

Mijn steun heb je! Ik vind dat het een goede beslissing is.
Ook al zou ik het wel tegen je vriend zeggen. Gewoon verstand op 0, en zeggen maar :P

x_Jeanine_x

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:01

Heeel veeel sterkte!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:11

Zoo wat een moeilijke beslissing.. Heel veel succes bij de ha morgen!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:12

Tjee heftig! Wat ga je doen als je vriend het niet eens is met een abortus? Het is dan wel jou lichaam maar ook zijn kind.
Overigens maar dat weet je zelf ook wel vind ik het erg naief om gewoon maar geen pil meer te slikken en wel sex te hebben later.
Wel wil ik je heel veel sterkte wensen!

melissa_lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:26

Heel veel sterkte.

Vertel het als de tijd er naar is wel zo spoedig mogelijk aanje vriend.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:34

Heel veel succes TS, ik kan me voorstellen dat dit nu niet goed uitkomt...

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:36

Pff wat een verhaal..

Ik weet van een vriendin van mij dat het wel even een aanslag op je lichaam is.
Ook moet je echt op gaan passen daarna want die vriendin van mij is daarna nog een keer zwanger geraakt paar maanden later en die kon daarna de keus maken kind krijgen of kind weghalen en nooit meer eentje waarschijnlijk.

In iedergeval heel veel sterkte meid!

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:37

Ik snap heel goed dat je het kind laat weghalen. Ik vind dat als je inderdaad er niet voor kan zorgen e.d. het niet moet laten komen. Goede beslissing, ik hoop dat je vriend begrip toont! Heel veel sterkte met alles!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:40

Ik wil je heel veel sterkte wensen morgen! Je hebt trouwens nu ook die zwangerschapstest waarbij meteen een indicatie van je zwangerschapsduur gegeven wordt toch? Heb jij nu niets meer aan maar evt. meelezers met hetzelfde "probleem" misschien wel!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:46

Jeetje, wat heftig. Als ik dit zou meemaken zou ik niet weten hoe ik zou reageren.
Ik wens je heel veel sterkte morgen, ik hoop dat de huisarts al je vragen kan beantwoorden en je misschien ook op je gemak
kan stellen mbt de 'behandeling' om het zo maar even te noemen.

Ik weet niet of dit nog mogelijk is, maar ik denk dat het verstandig is om je vriend er in te betrekken.
Het is immers ook zijn kindje. Ook al is het natuurlijk jouw keuze en ook als je het weg laat halen lijkt het mij belangrijk dat jullie
dit sámen doen. Vraag hem dus mee naar de dokter, in plaats van je vriendin. :)
Laatst bijgewerkt door RoWi op 02-03-10 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:46

Ik was vorig jaar januari zwanger. ik zat echter "pas" op 3 weken toen ik erachter kwam, ik heb een abortus ondergaan via de abortuspil. Mijn toenmalige vriend riep heel hard: "haal de flikerse bende er maar uit, ik wil geen kind" Je begrijpt dat mijn relatie een maand na de abortus ook over en uit was.

Ik heb nog geen dag spijt gehad van mijn besluit. Ik zat nog bij mijn moeder in huis, geen vastigheid op welk vlak dan ook en een vriend die zijn vrijheid en zuipweekeindjes in de kroeg belangrijker vond dan verantwoording nemen voor zijn eigen daden.

Ik heb er geen moeite mee gehad, het vruchtje was niet meer dan een blaasje zonder kloppend hartje, dat heeft het voor mij een stuk makkelijker gemaakt.

Hoe dan ook, mijn redenen waren ongeveer gelijk aan de jouwe, ik geef je dus groot gelijk en wil je veel sterkte wensen! :*

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:08

@Munnie: misschien een rare vraag, maar hoezo moes ze de keuze maken om of nu, of nooit kinderen te krijgen? Was dit om persoonlijke reden of om de abortus?

@TS:
Ik wens je alle sterkte toe die je nodig kan hebben de komende tijd. Ik vind het een wijze, en vooral dappere beslissing dat je voor abortus gaat!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:16

LifeSucks schreef:
Ik ben midden 20 Eydis.

Marilyn; ontroerend bericht, maar jij voelt het heel anders dan ik (of misschien heb ik dat achteraf ook wel??) Voor mij is het echt nog geen kind.

Maar dat is het wel...
Abortus is een keus, maar voor mj klinkt het alsof je daarvoor kiest omdat je bang bent je te beseffen wat je nu echt bent: zwanger. Er groeit een levend mensje in jouw buik...Niet ter veroordeling, maar wel om die kant ook te belichten. Net als 1 boefje. :)
Als je zo weloverwogen kunt kiezen voor iets, kun je ook kiezen voor een kind. Aan de andere kant is een kind dat niet gewenst is echt heel erg, voor de mens die het later wordt.

Overigens, als je oud genoeg bent om sex te hebben, ben je ook oud genoeg om een zwangerschap te voorkomen. Maar dat is mijn mening.

Abortus doet pijn, niet heel onoverkomelijk maar wel pijn. Op internet is te vinden hoe een abortus in zijn werk gaat, en evt plaatjes van foetussen van die leeftijd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:17

Hey pop

Ik heb geen ervaring met abortussen maar ik vind het heel moedig van je dat je deze beslissing maakt. Voel je niet beschroomd om me een PB'tje te sturen als je je hart wilt luchten. Ik ben een beetje onbeholpen maar wat ik zeg meen ik wel.

Heel veel sterkte

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:25

Starsailorr schreef:
@Munnie: misschien een rare vraag, maar hoezo moes ze de keuze maken om of nu, of nooit kinderen te krijgen? Was dit om persoonlijke reden of om de abortus?

@TS:
Ik wens je alle sterkte toe die je nodig kan hebben de komende tijd. Ik vind het een wijze, en vooral dappere beslissing dat je voor abortus gaat!

Ze had een aanslag op haar lichaam gehad door de arbortus moet ik zeggen dat ze ook een soa kreeg maar dat was verder niet echt van belang. Maar als je kort erna en dan gaat het dus over maanden weer arbortus laat doen kan het dus zijn dat je nooit meer zwanger wordt..

En daarom is het misschien wel fijn voor TS om dat te weten aangezien ze ooit down is en dan is het wel fijn om zoiets te weten lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 08:47

Munnie schreef:
Starsailorr schreef:

@TS:

Ze had een aanslag op haar lichaam gehad door de arbortus moet ik zeggen dat ze ook een soa kreeg maar dat was verder niet echt van belang. Maar als je kort erna en dan gaat het dus over maanden weer arbortus laat doen kan het dus zijn dat je nooit meer zwanger wordt..

En daarom is het misschien wel fijn voor TS om dat te weten aangezien ze ooit down is en dan is het wel fijn om zoiets te weten lijkt mij.

Absoluut waar, een van de vele nadelen van abortus. En het gedicht van Marilyn, de geestelijke gevolgen.......

Denk er over na, TS, het is wel een mensje waarvan je het leven beëindigt. Er zijn andere opties. www.vbok.nl

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:19

Hallo ts,

je zit echt in een vervelende situatie, maar je moet wel goed nadenken over je beslissing en er 100% achter staan, ik persoonlijk zou het ook tegen mijn vriend vertellen en hem overal bij betrekken, misschien wordt hij naderhand wel boos als hij van niks wist, en voelt hij zich buitengesloten zoals al eerder is gezegd.

Ik hoop dat je een goede beslissing maakt en er geen spijt van krijgt want ik heb van horen zeggen dat het niet zomaar wat is, en vele mensen hebben later spijt, het is toch iets wat je je hele leven blijft herinneren.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:28

Ik ben erg benieuwd. Als jij in November zwanger bent geraakt, heb je geen tijd te verliezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:32

Dat je een abortus wilt is jouw keuze. Dat kan ik jouw positie nog begrijpen.
Maar ik vind het heel dom dat je je pil zoals je zelf zegt uit laksigheid niet slikt, zwanger raakt en dan bijna aan het einde van de termijn een abortus laat doen. Daar kan ik echt geen steun of begrip voor op brengen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-03-10 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 09:32

Bedankt weer allemaal, voor al die verschillende reacties.
Ook de mensen die tegen abortus zijn, vind ik respectvol reageren, gelukkig :)

Ik weet dat het een levend iets is wat ik beeindig, maar ik wil zoals ik al eerder liet weten; er niet verder emotioneel mee verbonden raken.
Vandaar ook dat ik niet ga zoeken naar plaatjes van foettusen etc.
Ik weet dat er meer manieren zijn om met een situatie als deze om te gaan, maar ik kies voor abortus.
Ik wil geen kind wegdoen naar een ander, omdat ik het nu niet wil en kan, dat gun ik het kind niet.
En mijzelf ook niet.
Daarom is het beter om dit nu af te breken.

Nou, heb net eindelijk de dokters assistente kunnen bereiken, heb het verteld maar ik kan morgen!!!! pas terecht!!!
Is dat nou belachelijk of niet?

Kan ik niks anders proberen?
Pfff....

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:33

Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:34

Waarom is dat belachelijk TS. Jij zelf wacht toch zelf al lang eer naar de dokter te gaan, dus die dag kan er ook wel bij.