Vliegangst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Vliegangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 08:05

Ik zou me er ook niet van weerhouden denk ik. Ik ken je angst, maar ik zou het toch echt proberen :j Het is een heel mooi stukje van de wereld en als ik ooit nog eens de kans krijg om er heen te gaan doe ik dat.
Sterker nog als ze me vertellen dat ik morgen zou gaan dan zou ik het doen :j Moeten ze me wel platspuiten maar oke :+
Je hebt nog heel veel tijd om de mogelijkheden een beetje te onderzoeken, dat zou ik dus ook aanraden om te doen en even met je HA praten en idd van te voren bij de stewardessen aangeven dat je bang bent, dan kunnen zij er ook een beetje rekening mee houden :j

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:11

CtjeLief schreef:
*respect* haha..
Als ik inderdaad naar Maleisie ga, willen we ook richting Borneo, en dan vrees ik ook voor zo'n inieminivliegtuigje.. maar dan neem ik gewoon een overdosis.. ;)

HBvisser, bedankt voor je positieve bericht, zie het weer wat positiever in op die manier..!

oeeee vorig jaar heb ik gevlogen van amterdam - singapore, singapore- bangkok, bangkok - surat thani (was de bedoeling van koh samui, maar omdat er een vliegtuig was gecrashed moesten we naar surat thani, dan met de bus en dan met de boot, ik dat WAT EEN HELLLLLL maar eigenlijk was het juist heel mooi, we hebben dingen van thailand hierdoor gezien die ik anders had gemist!), koh samui (waar ze steeds mijn vriend omriepen ik dacht dat ik dood ging, dat iemand drugs bij hem had gestopt of god weet wat, maar ze waren iets van zijn paspoort vergeten te noteren) - singapore, singapore - manado, manado - singapore, en singapore - amsterdam

best knap voor mij toch? het was zeker de moeite waard!!
en dat gaat het voor jou ook zijn

en ook kleine vliegtuigen heb ik gehad, niet inimini, maar wel kleiner, en die overleef je ook ;) en als je hierdoor de mooie plekken van de aarde kan bezoeken is het de angst wel waard toch
niet druk maken, over je heen laten komen

azie is zooooooo de moeite waard!!!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 10:55

HBvisser. We hebben nog niet geboekt, dat doen we binnen enkele weken. De vriendin waarmee ik ga verkoopt zakenreizen op haar werk, dus via haar werk kunnen we supergoedkope vliegreis boeken, we vliegen waarschijnlijk op KL aan.. planning is om misschien ook singapore te bezoeken en de Perhentians, en misschien zelfs het grootste deel van de vakantie Borneo te bezoeken, Sabah.. Als ik met de boot naar Borneo zou kunnen zou ik wel happy zijn.. :)

Marshaha, zo je hebt heel wat gevlogen dan, heb je ook angst?? Je hebt ook gelijk hoor, wil het zeker wel doorzetten! Ik moet vooral ik gedachte houden wat ik allemaal ga zien! Anders kom ik nooit ergens..

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:34

ook ik pieker der niet over een een reis te boeken met het vliegtuig
we willen dit jaar weer naar zuid-spanje
hebben daar vrienden wonen
no way dat ik met het vliegtuig ga, dan maar 2000 km rijden
vind het best

en eigenlijk baal ik er ontzettend van

maar mijn angst om met dat ding neer te storten is vele malen groter dan de behoefte om veel van de wereld te zien
en idd iedereen kan van alles zeggen, als je eenmaal een angst hebt kom je daar echt niet zo snel overheen, dat is niet van o effe doorzetten

twinkelchw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:36

Ja zeker wel! Vind het nog steeds wel eng maar wel veel minder. Ik vind het dan niet meer zo erg om dood te gaan ofzo, of ik ben iig niet meer zo bang voor de angst tijdens het neerstorten :P .. Niet dat ik ooit een vliegongeluk heb gehad hoor! haha . Maar ben er toch altijd bang voor!
CtjeLief schreef:
en helpt dat?

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:42

CtjeLief schreef:
Marshaha, zo je hebt heel wat gevlogen dan, heb je ook angst?? Je hebt ook gelijk hoor, wil het zeker wel doorzetten! Ik moet vooral ik gedachte houden wat ik allemaal ga zien! Anders kom ik nooit ergens..

nou ik wordt snel ziek en zie er echt heel erg tegenop
lijkt wel of ik de enige was in een vliegtuig dat ziek werd... pffff

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:34

Ik heb ook vliegangst! Vind je verhaal totaal niet raar. Mijn angst zit hem meer in de claustrofobie en neerstorten.

Claustrofobie in een vliegtuig? Jeah. Dat kan. :+ Athans, ik denk dat, dat het is. Ik vind het beangstigend, dat als er iets mis gaat je over het algemeen gewoon dood gaat. Ik ben bang voor brand oid. Ik wil ook niet bij de vleugels zitten, iig niet zo dat ik die motoren kan zien.

Ik heb afgelopen jaar voor het eerst gevlogen met een klein Transavia vliegtuigje. Ik heb daar helemaal bij het raam gezeten, op de heen en terugweg. Dit werkte voor mij heel erg, want het mooie uitzicht gaf veel afleiding en maakte me heel rustig. Muziekje erbij en wat lol met vrienden en het was te doen. :j Gelukkig hadden mijn vrienden erg veel respect. Ik vond vooral het opstijgen en landen doodeng!
We hebben ook nog turbelentie gehad en dat vond ik ook helemaal niets..

Weet niet of ik er ooit overheen kom, ga dit jaar weer vliegen iig en hoop dat we nog bij het raam kunnen zitten want dat heb ik echt nodig wil ik rustig blijven.

Ik had overigens voorheen de mooiste reisjes afgezegt omdat ik niet durfde te vliegen, en afgelopen zomer was ik dat zat. Ik wou ook wel eens een verre vakantie, en gewoon weg met vrienden. Toen moest ik wel vliegen. :j

Het was trouwens wel bijde keren een hele stap om het vliegtuig in te gaan haha. :P

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:11

Ik heb ook vliegangst.

Vorig jaar voor het eerst op oudere leeftijd gevlogen (bijna 18), toen ik jonger was heb ik ook gevlogen maar dan besef je het allemaal niet zo.
Moesten van Eindhoven naar Turkije, nou ik scheet 7 kleuren, we moesten even wachten in het vliegtuig.. en ja hoor toen begon hij aan te rijden... ik helemaal vastgedrukt in de stoel.. :7

Vond het opstijgen echt totaal niet prettig, een heel misselijk en zwaar gevoel in je hoofd.
Tijdens de vlucht eigenlijk weinig problemen gehad.. ben zelfs alleen naar de wc geweest en wat rondgelopen.. had gelukkig wel leuke mensen om me heen zitten dat scheelt natuurlijk echt een hoop.
Landen was echt geen probleem.

Terugreis daarintegen.. ik kon dit keer niet bij het raam zitten dus ik was helemaal in paniek en tranen, niemand wilde mij bij het raam laten zitten wat ik echt schandalig vond omdat ik alleen moeite met het opstijgen had.
Met pijn en moeite ging ik weer de lucht in, ben heel de 3 uur lang niet van mijn stoel geweest, helaas ook veel turbulentie en geen leuke mensen om mee te praten wat een hel. ;(

Was blij dat ik weer aan de grond was.
Ik zou een maand later weer op vakantie gaan met een vriendin naar Griekenland, maar heb een paar dagen daarvoor mooi afgehaakt.. wilde nergens heen zonder m'n moeder en zeker niet alleen met een vriendin in het vliegtuig.
Ja kwam er laat mee, maar op het einde was ik toch te bang.. en 2 weken naar een vreemd land.. nee bedankt.. beetje l*llig voor haar maar in het begin vind ik alles leuk en aardig.. maar als het erop aan komt. :=

Ja nu komt het.. ik wil dit jaar met mijn vriend op vakantie in Juni.
Heb mijn vliegangsten boek al besteld bij de Bibliotheek. :=
Heb helaas ook angststoornissen en hyperventilatie wat voor mij het vliegen nog moeilijker maakt. :(:)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:33

Maar nu ik erbij nadenk vind ik het niet zo leuk meer. Ik liep toen stage vlakbij de start/landingsbaan van schiphol. En ik dacht van als er zoveel vliegtuigen omhoog en omlaag komen durf ik ook wel. En toen was ik tussentijds 2 weken thuis en toen stortte die ene neer in het bouwland. (binnen een km van mijn stagebedrijf) dus ik weet niet of ik nog wel durf :P Maarja, ik ga gewoon, want heb het nog nooit geprobeerd en vind wel dat ik het in elk geval geprobeerd moet hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:35

Ik ben op Valium naar de USA gevlogen. Echter niet als kalmeringsmiddel, maar als slaappil. Als ik vooraf had geweten dat je er ook rustig van werd had ik meer gevraagd :D Dat wist ik toen niet omdat ik het mee heb gekregen als diazepam (valium is een merknaam)

Ik vond boven de oceaan vliegen NIET tof. En het opstijgen, dat je stil lijkt te vallen, BAH!

Daarnaast heb ik PDS in combinatie met paniekaanvallen; dat uitte zich dus in heftige buikpijn tijdens landing en daling, en alle momenten dat je je stoel niet uit mocht. Dat vliegt dus niet lekker!

Verder heb ik voor de toekomst een travelpillow http://www.skymall.com/shopping/detail. ... 77&c=10982 aangeschaft. Moeilijk aan te komen, maar het lijkt mij zeer de moeite waard. Zo kan je toch fatsoenlijk proberen te slapen. En dat scheelt natuurlijk ontzettend als je lang moet vliegen ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-10 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:37

Werkte dat kalmeringsmiddel dus wel?
Ik ben altijd bang om zulke pillen in te nemen, vraag me ook niet waarom, heb altijd het gevoel dat ik dan nog banger word.

Ik had trouwens ook een tussenstop in Rotterdam vorig jaar, toen we weer op moesten stijgen vond ik het niet meer zo erg.. maar dat komt misschien omdat ik wist dat het nog maar 20 minutne duurde naar Eindhoven. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:39

Ja dat werkt zeker. De heenreis had ik er maar 1 genomen omdat we op Washington vlogen en daarna nog doormoesten naar Orlando, en ik wou niet stoned door de douane :+

Terug vanaf Washington naar Amsterdam lekker 2 pammetjes genomen en dat ging heerlijk :)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:41

Die moet ik dus ook maar gaan halen, proberen kan geen kwaad toch haha. :)
Dat ik daar vorig jaar niet bij stilgestaan heb.. had wel speciale oordoppen gekocht voor het opstijgen.

Ik heb 2 maanden geleden ook een slaappil/kalmeringspil gekregen in het ziekenhuis omdat ik een oorcorrectie kreeg, maar daar merkte ik echt niets van dat die werkte. :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:27

Ik heb gemerkt dat ik niet te veel in dit topic moet lezen.
Wij hebben toch een vliegreis geboekt en ik vind het nu al eng, terwijl het toch al de 7de keer is :+
We vliegen nu vanaf Groningen met een tussenstop op Rotterdam en daar ben ik helemaal niet gelukkig mee.

Ik heb mezelf een Ipod belooft als ik 64 kilo weeg en die gaat er zeker komen :+

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:13

Ik ga 17 april voor het eerst in mn leven vliegen :o naar turkije ik ben benieuwd

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:09

zijn er boeken aan te raden?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:48

Ik lees nu het boek van uhm... ja weet het even niet.. over vliegangst.. die man heeft ook miljoenen mensen van het roken afgeholpen.
Zal even melden als ik hem uitgelezen heb. :D

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:54

Ik kreeg van de huisarts seresta.
Werkt toppie! :D Lekker slapen en t kan me eigenlijk allemaal niks meer schelen dan :)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:57

Het hangt ook heel erg af in wat voor vliegtuig je zit. Als het zo'n licht ding is voor korte vluchten dan merk je veel meer van turbulentie. Zit je in een groter en zwaarder vliegtuig dan is dit wel iets minder. Plat gaan tijdens een vlucht (slapen) is ook niet altijd even handig. Ik heb eens geslapen op een vlucht van Fortaleza naar Lissabon, tijdens de vlucht turbulentie en daar niets van gemerkt, maar toen ik op het vliegveld was wel...

Als je er echt heel erg tegen aan kijkt, zou ik even langs de huisarts gaan. Even een kalmerend middeltje. Het zou zonde zijn als je zo vol stress op vakantie moet en ook nog weer terug naar Nederland. Laat je vakantie en voorpret niet vergallen door angst!

Mijn ergste vliegtuig was een Toepolev in Iran, die bak rammelde aan alle kanten en de stoelen zaten los :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:20

Wat ik me dan wel afvraag. Als je zo'n sufmakend pilletje neemt, wordt je dan van tevoren bij de controle niet eruit gepikt omdat je misschien wel stoned bent? Omdat je misschien niet nuchter overkomt?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:34

Volgens mij maakt het je meer rustig dan echt stoned. Alle emoties vlakken wat af. Als je het nooit neemt is het misschien handig om van te voren even te proberen, zodat je iig niet voor verrassingen staat op het vliegveld. Anders het in de verpakking meenemen, dan kun je het ook laten zien.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:24

Ga volgende week even langs de dokter.
En meteen naar het reisbureau, ben er nog steeds niet uit welk hotel ik nou wil haha.. gelukkig werkt een vriendin bij het reisbureau. :)

Ik heb trouwens wel meer angst met het heenvliegen dan terugvliegen, op de 1 of andere manier verlang ik na een paar dagen in een vreemd land echt weer naar thuis dan scheelt het een hele hoop!