Hoe water leren drinken ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:56

Ik leg altijd flesjes water in de koelkast, koop 1malig een 6 pak van die halve liter flesjes bij de Lidl, dit water smaakt het "normaalste". Als deze leeg zijn vul ik ze gewoon met kraanwater. Water zo uit de kraan in een glas vind ik ook vies maar koel uit een flesje vind ik het wel lekker. Moet wel zeggen dat sommige gemeentes erg vies water uit de kraan hebben en ik dat dus dan ook niet drink, vroeger bij mijn sportschool wat dat het geval dus nam altijd 2 of 3 flesjes van thuis mee ipv bij de sportschool te vullen.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:56

_Vanes_ schreef:
Voor de echte dy-hards,...net LAUW water uit de kraan gedronken......yummie! :9 :D

Oh dat is vet lekker! Ik drink altijd water als ik sta te douchen ook :o

joyce2

Re: Hoe water leren drinken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:00

he gatver, dat doe ik alleen als ik echt heel erg dorst heb als ik onder de douche sta, haha.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:01

Ah nee man, ik vind water echt lekker :j

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:05

Gewoon overal waar je heen gaat water of thee meenemen i.p.v. van frisdranken (etc.) en dan vooral drinken denk ik dan :=

moonfish13

Rebeccaa schreef:
joyce2 schreef:
IPv dat ik een glas water pak, heb ik heel slecht cola ingeschonken...

Ik moet eerlijk zeggen dat het water in Den Dolder en Zeist veel lekkerder smaakt dan het water in Amersfoort.
Gek eigenlijk..

Ik vind het water hier (Op de Veluwe - Ede gelderland) ook véél lekkerder dan in bijv. Overijssel..

En ik drink elke dag 1/2 flesjes water leeg, maar ik drink daarnaast ook nog bijna een liter cola. :+
Achja. Dat is gewoon echt mijn verslaving :o Ik probeer dat echt te minderen, maar tja, echt verslaafd dus.. Hoewel het de laatste tijd wel minder is al, eigenlijk.

Mee eens!
Wij staan op een camping, zij hebben een bron en dat word opgepompt en lucht bij toegevoegd.
Dat hele glas is wit van de bubbels als het uit de kraan komt. :9
En lekker dat dat water is!
Hier vind ik het niet zo. Bij de griek hier hebben ze ook heel lekker water. :~
Het ene water is het andere niet, niet al het water vind ik lekker.

Ik drink verder eigenlijk alleen limonade van karvan cevitam, en dan niet zo heel sterk dat vind ik vies.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 27-02-10 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_likepink_

Btw de moeder van mijn vriendin is 35kg afgevallen door 1jaar alleen maar water te drinken,ok ook minder snacks enz.
Maar toch.
Haha Frozenstar :))

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:07

Ik vind water ook niet lekker. Als ik een glas water drink (niet eens snel) ben ik aan het eind aan het kokhalzen. Maar.... als ik heel diep inadem en mijn adem inhoud tijdens het drinken kan ik zonder problemen zelfs meerdere glazen achter elkaar drinken.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:13

Ik houd ook niet zo van water drinken. Een groot glas water leeg drinken vind ik verschrikkelijk. Ik krijg een klotsbuik, krijg last van water-boeren en soms moet ik er zelfs van overgeven. 'S ochtends is het helemaal verschrikkelijk, dan moet ik echt geen water drinken.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:23

WinSel schreef:
Hallo,
Ik wil graag water leren drinken, ik vind het nu erg vies en drink het nooit.
Maar ik wil gezonder gaan leven, dus wil ik ook water leren drinken, maar hoe ???

Bedankt

Als je het ECHT niet wegkrijgt, drop er een paar limoenblaadjes in.
Heb je nog steeds gewoon water, maar met een lekker smaakje!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:25

Limonade drinken en dan steeds verdunnen lijkt mij wel goed :j

Maar geen water lusten..? Toen we nog in het buitenland woonden keek ik altijd erg uit naar onze vakanties in Nederland, omdat we zulk lekker water hebben!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:37

BPVS schreef:
Dat is heel gemakkelijk. je vult een glas of neemt een glas met water, en je zet het aan je mond en je neemt een paar slokken.

Hahaha een betere tip kan ik je niet geven, top!!

Maar even wat anders, limonade telkens verdunnen is ontzettend vies, vooral als je nog maar een heel klein beetje limonade in het water doet. Dan kan je beter streng tegen jezelf zijn en zeggen dat je elke dag na je werk (of in de pauze of wat dan ook) een glas/flesje water leeg moet drinken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:41

Je kan natuurlijk ook een glas water drinken en dan daarna een glas limonade :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:43

ik vind het juist lekker, klein laagje limo in mn flesje, water erbij, heerlijk! Maar vind het niet bij elke aanmaak limo lekker, je moet wel een beetje uitzoeken wat de juiste smaak geeft ;)

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:44

Tot mijn 12de heb ik ook nooit water gedronken. Zo ongelooflijk vies dat dat is.
Nu drink ik het bijna altijd. Maar wel alleen evian uit een plastiek flesje.
Water uit een glazen fles drink ik zowiezo niet, vind ik echt vies. Uit de kraan is heel verschillend. Het water uit de keukenkraan is heel lekker, maar dat van de kraan in mijn slaapkamer is niet te drinken.

Ik zou zeggen: haal van elk merk een flesje, en kijk welke 'smaak' het best bij jou past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:45

joyce2 schreef:
ik vind het juist lekker, klein laagje limo in mn flesje, water erbij, heerlijk! Maar vind het niet bij elke aanmaak limo lekker, je moet wel een beetje uitzoeken wat de juiste smaak geeft ;)

Ja met citroen-witte druif vind ik het heel erg lekker, maar bijvoorbeeld aardbei vind ik niet lekker met weinig erin..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:48

Aardbei is idd smerig, maar framboos vind ik dan wel weer lekker

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:50

NessaX schreef:
Ik proef na ongeveer 16 jaar verschillende smaken in het water. :P
Ik vindt eerlijk gezegd het goedkoopste water het lekkerste en san benedetto water.

Maar spa lust ik totaal niet, brr :P

Jak, nee! Voor mij ook geen spa... :n

En water met bubbeltjes? Vind je dat dan niet lekker?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 22:53

Nee water met bubbeltjes is helemaal erg :P
Dan heb ik toch liever cristal clear met bubbeltjes
maar ik ga gwoon flesjes water kopen en die in de diepvries leggen en dan sochtens er uit halen, dan is het wel koud genoeg denk k

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:54

Weet je wat ook lekker is. Water in een flesje (desnoods met beetje limonade) en dan invriezen.

Als het dan smelt heb je nog fiets koud water, blijft ook heel lang koud echt suuuuper lekker :9

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:58

Mmmmjaaa, dat doe ik zomers altijd voordat ik naar het strand ga.
Water uit van die coolers die je bij bedrijfen ziet is niet lekker trouwens.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:03

ik proef ook echt heel veel verschil in water uit de kraan hoor. drink ook veel crystal clear trouwens..

misschien een tip als je dat ook lekker vind... heb vorige week van een dieetiste gehoord dat je ook onbeperkt cola light mag drinken, daar zit echt niks in! (of het goed is voor je tanden is natuurlijk dan weer een ander verhaal goed :+ )
Laatst bijgewerkt door __danielle__ op 27-02-10 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:04

Begin eerst met water met een smaakje. bv ranja. en dan steeds meer verdunnen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:08

__danielle__ schreef:
ik proef ook echt heel veel verschil in water uit de kraan hoor. drink ook veel crystal clear trouwens..

misschien een tip als je dat ook lekker vind... heb vorige week van een dieetiste gehoord dat je ook onbeperkt cola light mag drinken, daar zit echt niks in! ( =of het goed is voor je tanden is natuurlijk dan weer een andere vraag maar goed :+ )

Oei.... daar zit aspartaam in, neem je daar teveel van op een dag dan is het een verhoogd risico op kanker! Ook kan je er hoofdpijn van krijgen.
Sowieso lijkt me dat niet gezond door de hoeveelheid energie die je er van krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:09

Van Aspartaam kan je ook depressief worden :+.