Fiffill schreef:Pubelia, dat is nog erger. Mara ook bij jou heeft het een duidelijke oorzaak... hoe doe jij dat in het dagelijks leven, als je bijna alles vergeet?
Ja bij mij heeft het duidelijk een oorzaak. En ik vergeet gewoon veel. Soms als ik een regel begin te vertellen tegen mijn vriend weet ik al niet meer waarover ik het had. Gelukkig weet mijn vriend het vaak wel nog. En als hij niet weet wat ik wilde gaan vertellen, wat dus ook wel eens voor komt dat ik dan niet meer weet wat ik nog wilde gaan vertellen, bv de telefoon gaat, of er is iets op tv wat ik eventjes wil kijken en dat begint op dat moment, dan maken we er maar een grapje om.
Wat ik wel erg vind is dat ik bijna niks meer over vroeger weet. Alleen de dingen waar bij mij emotie aan zit/zat. Maar dat kan zowel negatief al positief zijn.
Vroeger zeiden mijn ouders altijd dat ik me niet moest aanstellen want de leuke dingen (paardrijden) die kon ik wel altijd onthouden. Dit wil dus niet zeggen dat je geheugen goed is. Want aan leuke dingen maar ook helemaal geen leuke dingen, (bv ziekenhuis) zit een emotie waardoor je die dingen vaak wel nog kan onthouden.
Er zijn genoeg testen om je geheugen te laten testen hoor. Ga naar de HA en leg het uit waar je tegen op loopt, en vraag of het mogelijk is om te testen.
Ow ja en als je moe bent vergeet je dingen ook sneller dingen. Probeer er dus voor te zorgen dat als je dingen moet onthouden dat je uitgerust bent.