Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dejavu schreef:Wie zegt dat dat een causaal verband heeft?
Ik ben twee keer verkouden geworden na het eten van zuurkoolschotel. Maar ligt het dan aan de zuurkoolschotel?![]()
Daarnaast lijken me jouw klachten eerder op een bepaalde vitamine-allergie.
Mensen roepen vrij vlot bij aften 'meer fruit eten' of 'neem vitamine c' terwijl het niet bewezen is dat een tekort aan vitamines aften veroorzaakt.
Wirobelgje schreef:dejavu schreef:Wie zegt dat dat een causaal verband heeft?
Ik ben twee keer verkouden geworden na het eten van zuurkoolschotel. Maar ligt het dan aan de zuurkoolschotel?![]()
Daarnaast lijken me jouw klachten eerder op een bepaalde vitamine-allergie.
Mensen roepen vrij vlot bij aften 'meer fruit eten' of 'neem vitamine c' terwijl het niet bewezen is dat een tekort aan vitamines aften veroorzaakt.
Ik heb nergens gezegd dat er een causaal verband. Ik meldde alleen maar dat het bij mij wel door vitamine C, of citrus in het algemeen, is. Ik krijg die aften elke keer als ik teveel vitamine C binnenkrijg. niet van maar twee keer.
Sinds vorig jaar ben ik totaal gestopt met mandarijntjes en sapjes (ik kreeg het ook van appel-mangosap met toegevoegde vitamine C) en ik heb sindsdien ook geen aften meer gehad. bewijs genoeg.
Ook heb ik nergens gezegd dat het geen allergie zou zijn![]()
Je zegt ook in je laatste zin: "niet bewezen door tekort"
bij mij is het dus overduidelijk een "teveel".
daarbij heb ik enkel middeltjes aangegeven die zouden kunnen helpen de aften bij TS te bestrijden (ze helpen bij mij heel goed)
@TS: heb je al een goed middeltje kunnen uitproberen? verminderen je aften al?
ik duim dat je er snel vanaf bent hoor
@Gohya: idd Pyralvex helpt bij mij ook heel goed (bij de kleine aftjes of de beginnende aftjes)
!