Clinique Make-Up

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Clinique Make-Up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:48

Ooh dat is best veel 30 ml en 50 ml.

Ga zaterdag bij mijn vriend eens even kijken, hij woont (net over de grens) in Duitsland en vertelde dat het daar ook goedkoper is dan in NL.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:50

essie_blue schreef:
Ik heb deze:

Afbeelding

De Clinique Almost Powder Pressed Foundation.

Is die ook niet-comedogeen? (porie verstoppend)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:53

Jeetje nu schiet het me ook te binnen dat ik zo'n materende poeder heb van Qlinque. In zo'n lichtblauw doosje ;)

Fijn spul. Je moet het alleen wel goed aanbrengen en daarna een beetje blush erover anders heb je niet echt een natuurlijke uitstraling.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:00

Heb van clinique een mascara (high impact mascara), een oogpotlood-duo (cream shaper for eyes, Starry plum - Chocolat lustre) en een oogcreme. (all about eyes) Vind het hele kwaliteitsvolle producten, de mascara werkt fijn maar is dus echt helemaal niet waterproof. Het oogpotlood duo geeft als je het weet te gebruiken een zeer mooi effect. Licht aanbrengen voor natuurlijk effect en zwaarder voor gelegenheden. De oogcreme gebruik ik als basis en moet zeggen dat de kwaliteit van de huid rond mijn ogen verbeterd is. (strakker, minder rode vlekken) De creme voelt ook fijn op je huid.

Ik heb bij mijn tante wel eens het losse poeder gebruikt van C. Eerst wat concealer, poeder op de borstel en even blazen, en dan met grote cirkelende bewegingen opbrengen. Even wat mousse blush en het resultaat was heel mooi natuurlijk. Mijn teint was net even wat egaler dan normaal. Het is niet echt dekkend voor een slechte huid maar voor mensen met een goede huid wel aan te raden.

Heb het product uiteindelijk niet gekocht omdat ik toch voor mineraalpoeder ging. Maar ben dus wel tevreden over alle Clinique producten die ik tot nu toe heb gebruikt.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:09

In de make-up van Clinique zit een zuur dat je huid verdunt. (vitamine A zuur)
Daarom lijkt het in eerste instantie alsof het je huid mooier maakt (uitdroging) maar de waarheid is anders.
Het verouderd door de verdunning en je zal dus eerder rimpels en andere narigheden aan je huid krijgen.

Hier is onderzoek naar gedaan door scheikundigen...
Ingrediënten kun je ook terug vinden op de INCI lijst (internationale naamgeving cosmetische ingredienten). ;)

Ikzelf gebruik make-up van Pupa. Daar zit geen zuur oid in.. Alleen natuurlijke ingrediënten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 07:15

Moirsa, ik denk dat je met een topic over Rituals juist wel veel reacties zal krijgen... Ik vind het zelf maar helemaal niets, alleen de handscrub/creme is fijn, de rest niet. Dan heb ik veel liever producten van The Body Shop.

September, ik geloof je meteen met die lijst, maar make-up uit zuiver natuurlijke ingredienten bestaat niet. Moet je ook even googlen, want het natuurlijke zijn ook gewoon gemaakte producten. Net als de zgn. mineralenpoeders, daar zit ook een bepaald stof je in wat het eigenlijk niet meer natuurlijk maakt... En zo kun je over alles nog wel doorgaan geloof ik :). Make-up is uiteindelijk alleen maar slecht voor je gezicht, maar ach... Als ik 50 ben interesseert mijn gezicht me toch stukken minder dan nu mag ik aannemen..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:57

Hierbij een link naar een topic over Clinique bij Vivaforum:
http://forum.viva.nl/forum/Mode_Beauty/ ... ges/8784/6

Verhalen zijn verschillend, 3-stappenplan wacht ik daarom nog even mee. Misschien is het verstandiger om in plaats van 3 stappenplan gewoon 1x per week te scrubben.

Wie gebruikt de Total Turnaroundcreme? Is die voor de nacht?
En waarvoor gebruik je die?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:59

Ik had testers hiervan, na een paar dagen kreeg ik allemaal jeukende puisten op me gezicht, gelijk weggegooid dus.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:19

@ linda welke creme was dat?

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:28

Yv_ schreef:
Amber, kun je dat voor mij ook niet regelen, ik woon in een aangrenzend dorp ;)..

en welk dorp mag dat dan zijn? :P
ken je kalisvaart winkels niet dan?
ze hebben heel vaak kortingen op make up..
en ze hebben parfummerie/make up afdeling van pour vous..
ze zitten op de leyweg of savornin lohmanplein in den haag.. ;)
anders kan je er zelf naartoe gaan en klantenpas aanvragen.. dan krijg je thuis allemaal aanbiedingen die gaan beginnen enzo.. ;)
en dus ook krijg je op die manier te weten als er dingetjes gebeuren zoals mari vd ven ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 13:29

Laetitia: Wat mij opviel bij een andere reviewsite, was dat de meeste negatieve verhalen kwamen van mensen die (achteraf) het stappenplan voor het verkeerde huidtype hadden. Ik weet niet of dat alleen op die reviewsite was waar ik had gekeken hoor..

Stap 2 van het 3-stappenplan, de clarifying lotion, is een exfoiliant, deze doet dus precies hetzelfde als een scrub; namelijk de de dode huidcellen verwijderen en daardoor ruimte te creeren voor een nieuwe huidlaag. Dus een scrub, toner of de clarifying lotion van Clinique... 1 pot nat, het doet allemaal hetzelfde; het maakt allemaal de huidlaag dunner. Ik ben het er wel mee eens dat het met 2x daags stap 2 wel heel erg snel gaat en dat ze ook vrij aggressief zijn. Ik heb clinique een mail gestuurd, heb een hele nette mail terug en er is een proefpakket met allerlei producten naar me onderweg. Ik merk dat mijn huid nu echt wel zichtbaar beter wordt, zachter ook, door het 3-stappenplan. Wel ga ik, als mijn huid weer helemaal in topconditie is, de clarifying lotion niet meer 2x daags gebruiken.

Wat ik ook begreep uit de mail is dat bijv. de superdefense of de turnaround ná het 3-stappenplan de aanmaak van nieuwe huidcellen weer versnelt. Dus eigenlijk doen de producten precies wat je huid zelf ook doet, allen dan in een versneld tempo?
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 26-02-10 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:30

dravergekkie schreef:
Yv_ schreef:
Dravergekkie, welke foundation gebruik jij?

Clinique Foundation
Superbalanced Makeup Foundation :)

Afbeelding
deze dus.
.

die gebruik ik indd ook.. ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 13:31

Amber, ik ken de naam wel, maar weet even zo 123 niet waar het zat. Leyweg ben ik wel wat bekender, daar woonde ik ongeveer naast toen ik op mezelf woonde. Savorin Lohmanplein ken ik ook een beetje, ik heb daar bij die dierenarts stage gelopen jaren geleden. Toen was de Multivlaai er nog niet :P!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:35

Yv_ schreef:
Amber, ik ken de naam wel, maar weet even zo 123 niet waar het zat. Leyweg ben ik wel wat bekender, daar woonde ik ongeveer naast toen ik op mezelf woonde. Savorin Lohmanplein ken ik ook een beetje, ik heb daar bij die dierenarts stage gelopen jaren geleden. Toen was de Multivlaai er nog niet :P!

hahaha.. nou daar zitten ze dan.. (onder andere) het precieze adres vind je op www.kalisvaart.nl
daar kan je ook een voordeelbon uitprinten van 10% korting en dan bij besteding boven 25euro kan je die inleveren ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:40

@liv wat voor mail had je gestuurd en wat was je vraag?

Waarom zou je elke dag je dode huidcellen weghalen? Is toch helemaal niet goed voor de huid?
Ze adviseren toch ook max. 1 a 2 x per week scrubben?

Vanaf 8 maart is er een maand lang actie bij Douglas op Cliniqueproducten dus als je iets wilt aanschaffen zou ik daar in ieder geval nog even op wachten!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:50

laetitia schreef:
@ linda welke creme was dat?

Ik het het 3 stappenplan gebruikt, huidtype 2

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:13

Heino schreef:
Ik gebruik de mascara, heb een oogpotlood en een doosje oogschaduw en ben over alles heel tevreden :)
Alleen de mascara die je met warm water er af kan halen vind ik niet zo fijn.
Hihi, ik vind de mascara juist helemaal niks! Ik heb nu altijd mascara met zo'n boogjevorm, dus geen rechte, en daarmee krijg ik prachtige wimpers! Ik kan helemaal niet meer overweg met een rechte, dus heb hem weggegeven. Vond hem ook niet goed zitten, veel te weinig. Ik wil echt opvallende wimpers, en dat lukte met die van Clinique niet.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:14

amber2202 schreef:
die gebruik ik indd ook.. ;)
En wat kost dat dan? Ik heb me laten vertellen dat zo'n potje iets van 25 euro kost. Vind ik wel erg veel geld eigenlijk...

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:48

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:54

Majo schreef:
Hihi, ik vind de mascara juist helemaal niks! Ik heb nu altijd mascara met zo'n boogjevorm, dus geen rechte, en daarmee krijg ik prachtige wimpers! Ik kan helemaal niet meer overweg met een rechte, dus heb hem weggegeven. Vond hem ook niet goed zitten, veel te weinig. Ik wil echt opvallende wimpers, en dat lukte met die van Clinique niet.

Oh met die wateroplosbare lukt me dat wel, vind het er alleen zo rot afhalen :P Die heeft ook zo'n boogjesborstel trouwens.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:06

Ik heb (Superbalanced Make-up) foudation en blusher van Clinique. Draag het niet zo vaak, maar vind het erg fijn spul. Staat heel natuurlijk als je het op hebt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:22

Heino schreef:
Majo schreef:

Oh met die wateroplosbare lukt me dat wel, vind het er alleen zo rot afhalen :P Die heeft ook zo'n boogjesborstel trouwens.

Geeft altijd eventjes zo een leuk effect eh. :+ Die van mij (high impact) zal dan ook wel wateroplosbaar zijn.. Werkelijk, 1 spatje regen, sneeuwvlokje of een traan ofzo en hij loopt al uit. Verder wel tevreden overigens, kan met deze opvallende wimpers maken, die je dan met een kammetje na kunt bewerken zodat het niet klontert en te onnatuurlijk uitziet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:22

Ja het lijkt af en toe net alsof je je eigen wimpers er af haalt :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:25

Heino schreef:
Ja het lijkt af en toe net alsof je je eigen wimpers er af haalt :P

Ja precies! En als je te veel water in eens doet, bv onder de douche dan komt het tot op je kin. Maar het laat zich wel makkelijk weghalen daarna. Andere mascara wil dan nog wel eens -al uitgelopen- heel hardnekkig worden.

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:32

over de foundation van clinique was ik niet zo tevreden, blijf liever bij Dior. Maar de poeder vind ik echt top!

Ik denk dat je toch altijd moet kijken wat er bij jouw huid het mooiste staat en het niet van het merk moet laten afhangen. Zo gebruik ik ook verschillende merken door elkaar: touche eclat van Yves, foundation van Dior en poeder van Clinique, blush van Guerlain---> prijzig maar echt een super aanrader!