Wat een bekende dingen allemaal, gek is dat, je gaat denken dat je overal helemaal alleen in staat, terwijl anderen het ook hebben meegemaakt.
Ik werd vanaf groep 7 gepest omdat ik 'dik' was, ik ben altijd al fors geweest en toen ik op een nieuwe school kwam te zitten werd ik daar dagelijks mee gepest. Ik ben vaak zat huilend naar huis gerend. De eerste keer dat ik ging lijnen, was dat ik een jaar of 10 was. Op de middelbare school ging het op een andere manier door, er werden evengoed vrij veel opmerkingen gemaakt, ik had een dikke reet, was een vetzak etc. Waar het zich bij mij verder ontwikkelde was dat ik toen een paar foutere vriendinnen kreeg, die zich van de een op de andere dag ineens tegen mij keerden en me in elkaar wilden slaan. Ik heb toen wel eens tegenover een groep van 15 man gestaan, waar ik daarvoor 'als vrienden' mee omging en toen bleek dat ze dat zo hadden uitgekiend en vervolgens werd ik erin geluisd en door een meisje bij mijn haar gepakt en geschopt. Ik weet niet meer hoe ik losgekomen ben, maar ik ben heel hard huilend weggerend. Ik weet even niet bij wie ik het nou las, maar ik herken het ook heel erg om je zelfvertrouwen uit aandacht van mannen te halen. Ik was namelijk al wel vrij goed gevormd, dus kreeg ik wat dat betreft wel positieve aandacht, maar dat had ook zijn keerzijde (die voornamelijk aan seksuele handelingen verbonden zijn). Ik heb meerdere vriendinnen gehad die me hebben laten vallen als een baksteen en die me in elkaar wilden laten slaan. Vervolgens is er nog iets erg naars voorgevallen, met een jongen. Mijn vertrouwen in mensen ligt zo ongeveer onder het vriespunt.
Citaat:
Vooral de onzekerheid en overal bevestiging in willen vind ik lastig...
In mijn relatie had ik dat ook constant en dat heeft niet bepaald geholpen. Nu is er afgelopen weekend ook nog eens iets heel naars gebeurd, de enige man die ik wel vertrouwde (mijn ex), heeft dat vertrouwen weer heel erg beschaamd. Bovendien werd ik niet echt bepaald goedgekeurd door een aantal mensen in zijn vriendengroep, die achter mijn rug om zeker weten over mij en mijn postuur hebben geroddeld. Het beetje zelfvertrouwen dat ik had, is daardoor helemaal weggevaagd.
Citaat:
Nu merk ik dat ik steeds onzekerder wordt in het leggen van contact. Ik was altijd iemand die zo op mensen afstapte om een praatje te maken, nu veel minder. Zodra mensen lachen, denk ik dat het om mij gaat. Ik zit altijd achterin de klas, zodat ik het overzicht heb en kan controleren of mensen niet naar mij zitten te wijzen of te fluisteren.
Ik ken het, zodra mensen lachen of zelfs maar alleen met elkaar aan het praten zijn, dan denk ik, zouden ze het over mij hebben, met mijn dikke kont? Ik was ook altijd wel in voor een praatje en legde altijd makkelijk contact, maar het is ook een masker dat je opzet, ik werd altijd maar de lolbroek, omdat je dan nergens op in hoeft te gaan en mensen ook niet doorvragen.
Waar ik vooral last van heb is dat ik nog nooit iemand alles verteld heb, zelfs mijn ex niet. Op de een of andere manier lukt dat me gewoon niet, ik durf mezelf niet meer bloot te geven. Ik heb ook een aantal jaren bij de ggz gelopen, heb namelijk ook nog eens adhd, waardoor ik eigenlijk alles om me heen ook nog eens verkloot. Werk, opleidingen, relaties, noem het maar op. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar.
*edit* heb net nog even verder zitten doorlezen en een paar punten in het verhaal van adil, vooral die agressiviteit.
Dat schild opzetten is me ook niet onbekend, ik had een prachtige muur, als ik die optrok kon niemand mij raken. Maar mijn exvriend heeft die eigenlijk min of meer afgebroken, maar nu is het uit en heeft hij een nieuw meisje gevonden en nu ben ik weer op mezelf aangewezen, maar nu heb ik geen muurtje meer, dus alles komt nu volop aan.