Waarom hebben 'oudere' vrouwen vaak kort haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:15

Equidea schreef:
Blue_eyes, en dat blonde op dat lange haar? Het heeft allebei wel iets!

Welk blonde bedoel je? Ik ben een kip, ik schreef net rechts, maar ik ben de linkse :o

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 18:16

Frank, Ik zag een mooie opening om je te plagen, omdat het beide eigenlijk geen ondergrond heeft.

Ik vond demi moore in gi jane erg mooi, daar had ze gemillimeterd haar. Moet je maar net staan!

Edit, foutje.
Laatst bijgewerkt door Equidea op 19-02-10 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:16

Oh ik dácht al, B_E :')

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:16

Ik heb mijn haar ook nog gewoon lang. (ben 43)Zolang je het bijhoudt is er niets aan de hand. Ik denk dat het vaak korter wordt geknipt door vrouwen net voor of na de bevalling, omdat vaak het haar van zwangere vrouwen wat fletser wordt. (alle voedingsstoffen gaan immers naar de baby) Daarbij komt natuurlijk ook dat ze ineens minder tijd hebben om aan zichzelf te besteden en zo'n kort koppie veel makkelijker en sneller in model te brengen is. Ik heb zelf overigens geen kinderen dus dit is puur wat ik om me heen heb zien gebeuren.

Dit gezegd, ik moet er niet aan denken dat ik mijn haar kort moet knippen.. Schouderlengte is toch echt het kortst dat ik zou willen hebben en daar ik een mega bos haar heb, ben ik niet bang dat dat niet zal staan. Wat ik dus echt niet snap is dat een hoop vrouwen hun haar zo kort hebben in een mannen coupe. Dat vind ik dus echt niemand staan...Het ziet er zoooooo degelijk uit. Nee hoor, ik zal waarschijnlijk een oudje worden met lang haar, al of niet in een knot of staart.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:17

MamaMiesje schreef:
Oh ik dácht al, B_E :')

Triest he? :D Maar goed dat ik volwassenen lesgeef en geen kleuters :')

MamaMiesje

Re: Waarom hebben 'oudere' vrouwen vaak kort haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:19

Ghegehgeh! :+
Maar ik dacht: Nouja, misschien is ze het wél met dat korte blonde haar :=

Blue_Eyes

Re: Waarom hebben 'oudere' vrouwen vaak kort haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:20

Nah... men zegt weleens dat ik op mijn zus lijk, maar zo erg is het niet :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:20

Emerald schreef:
en zo'n kort koppie veel makkelijker en sneller in model te brengen is.

Vind je? Ik vind mijn lange haren juist veel makkelijker hup in een staart of knotje. :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:21

ik heb m'n haar al zo lang kort, dus met ouder worden heeft het bij mij iig niet te maken.
vind het gewoon veel vrolijker staan dan lang haar (ook in het algemeen, niet alleen voor mij).

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 18:22

Kun je bij kort haar ook last krijgen van pluis?
Alle mikmak die ik in mijn haar moet smeren is ook niet alles.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:22

Ja, haren los deed ik haast nooit: dan raakt het in de war, krijg je van die strengen...Staat ook niet mooi. En om nou de hele dag met een borstel in de weer te zijn :roll:

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:22

Frank schreef:
Naja, zo bot bedoel ik het niet.
Maar het is naar mijn mening gewoon mooier!
Misschien maak ik me nu nog minder populair, maar soms staat het gewoon echt potterig...

Geeft niks Frank is een mening maar die is hier moeilijk naar buiten te brengen mag niet hier op bokt.
Mijn man zegt ook altijd "dan kan een vrouw nog zo mooi zijn maar heeft ze kort haar dan is dat niet zijn ding"

Ja nou en kan toch er werd hier ook geopperd door iemand dat haar man vindt dat vrouwen kort haar moeten hebben nou dat kan toch!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:23

Equidea schreef:
Kun je bij kort haar ook last krijgen van pluis?
Alle mikmak die ik in mijn haar moet smeren is ook niet alles.

Tuurlijk dat kan, als je erg droog haar hebt. En met het vriesweer van de laatste tijden schiet het ook niet op natuurlijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:23

Ik had mijn lange haar ook nooit of bijna nooit los. Dan had ik altijd klitten. Het kwam echt tot op mijn kont dus het moest ook wel in een vlecht, knot of staart want anders zat ik er continu op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:24

Ik las laatst ergens dat bij sommige vrouwen die zwanger zijn het haar heel kroezig/dun/droog wordt van de hormonen die dan vrijkomen. Misschien dat veel dames die net moeder zijn het daarom afknippen?

Ik ben zelf trouwens 22 en heb best heel kort haar. Bij mij komt dat vooral omdat ik heel dun en slap recht haar heb. Runs in the family, Oma, pap en oom zijn kaal, dus ik ben al blij met het kleine beetje dat ik heb. Maar als ik het lang laat groeien heb ik het alleen maar slierterig en ziet het er onverzorgd uit, en kort staat het veel netter :j
Ik vind zelf trouwens al die blonde meisjes met precies dezelfde paardenstaart ook niet echt leuk...Het is zo hetzelfde allemaal!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-10 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:24

MamaMiesje schreef:
Ja, haren los deed ik haast nooit: dan raakt het in de war, krijg je van die strengen...Staat ook niet mooi. En om nou de hele dag met een borstel in de weer te zijn :roll:

Ik vind die strengen stiekem eigenlijk wel mooi :o .. Tenminste, als het in lagen is geknipt. Bij haar op één lengte vind ik het ook niet mooi, dan krijg je zo'n vettig idee.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:26

Ik vind trouwens nog wel een verschil zitten tussen:
"Vrouwen met kort haar lijken wel potten" of "Ik vind lang haar bij vrouwen mooier dan kort haar"
Het is de toon die de muziek maakt he, wat je mening ook is?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:26

Ik ben dus zo'n oudere vrouw :D
Een paar jaar geleden had ik het nog lang, maar ik begon er toch wel erg armoedig uit te zien. Ik heb namelijk wel veel haar, alleen is het erg fijn van draad waardoor het dun lijkt. Bovendien: hoe langer, hoe steiler het ging hangen en dat vond ik toch wel mijn aanwezige rimpels benadrukken: je ziet dan alleen maar verticale lijnen.
Een kort koppie vind ik een stuk beter staan bij mij. Overigens heb ik daar meer werk aan dan toen het nog lang was.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:27

waarom oudere vrouwen? Omdat jonge vrouwen blijkbaar denken dat dat niet sexy is of mannen daar niet van houden...
Ik ben 20 en heb een lekker kort koppie en dat staat zeker wel sexy. Ik durfde eerst ook niet, vond het doodeng maar lang was gewoon geen gezicht meer. Nou heb ik wel verder een heel vrouwelijk lichaam dus dat heeft me toch maar over de streep getrokken. Maar ben er zo blij mee! Nou zijn er volgens mij ook wel kappers die je als vrouwen een mannen-kort-kapsel aanmeten en dat lijkt dus echt voor geen meter... Maar echt vrouwelijk en kort (en ik heb alleen beetje coupe-soleil in m'n bruine haar voor de levendigheid) kan echt superleuk staan. Mij staat lang gewoon slecht omdat ik heel dun, slap, weinig en zwaar haar heb. Dus het zakt in als een plumpudding... en met kort genoeg staat het lekker vlot en vol.
Bovendien vind ik het lekker makkelijk, 's ochtends handdoek erdoor of even snel föhn, beetje spul erin en je bent voor de rest van de dag klaar. Hebt niks voor je gezicht hangen, geen pluis, geen knuppen, geen ellende... heerlijk!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:27

MamaMiesje schreef:
Ik vind trouwens nog wel een verschil zitten tussen:
"Vrouwen met kort haar lijken wel potten" of "Ik vind lang haar bij vrouwen mooier dan kort haar"
Het is de toon die de muziek maakt he, wat je mening ook is?

My thought exactly. Je mening zeggen mag best, dat je het niet zo mooi vindt mag ook best, maar dat kan ook anders dan 'lelijk he? Vrouwen moeten lang haar hebben.'

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:29

Frank schreef:
Naja, zo bot bedoel ik het niet.
Maar het is naar mijn mening gewoon mooier!
Misschien maak ik me nu nog minder populair, maar soms staat het gewoon echt potterig...

Dan heb jij echt de verkeerde vrouwen met kort haar gezien...
Ik heb nooit zoveel jongens achter me aan lopen maar de eerste avond dat ik uit ging en kort haar had heb ik meerdere keren wildvreemde jongens gehad die me aanspraken dat ik zo'n leuk koppie had.
Misschien omdat ik ook meer zelfverzekerdheid uitstraalde, dat kan ook, maar als het zo potterig stond kwamen ze vast niet een compliment maken :Y)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:31

Lang of kort haar wat maakt het uit.
Als degene die het heeft er maar blij mee is.

Volgens mijn schoonmoeder (is kapster) dragen "oudere" vrouwen hun haren vaak korter omdat het pittiger staat.
En lang haar kost meer tijd om goed te verzorgen als je het los draagt. Ouderen krijgen vaak meer moeite om hun haren makkelijk te verzorgen.

Kan je beter eens per maand een watergolfje laten zetten en klaar ben je.

Overigens had ik rond de bevalling kort haar en nu 9 jaar verder lang haar.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:32

Precies, Ilse.
De een houdt van kort, de ander van lang en weer een ander maakt het niet uit en valt op blauwe ogen ;)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:35

Ik ben ook al wat 'ouder' en heb (weer) lang haar. Heb het altijd lang gehad, tot ik beviel van m'n dochter, toen heb ik het een beetje onder aanraden van m'n omgeving kort gehad. Heb me een jaar lang opgelaten gevoeld, het paste echt niet bij me. Nu dus gewoon weer lekker lang, geen haar dat kriebelig voor m'n ogen hangt, met rijden makkelijk even snel een staartje erin, nee, dat haar van mij blijft nog wel even lang.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:36

Hmmmzz, ik heb gewoon last van een kapper die het toch kort knipt omdat dat " veel beter staat als je wat ouder bent".
Het commentaar:
"veel oudere vrouwen denken dat ze dan er nog jong uitzien met lang haar maar dat is echt niet zo"
"Kort haar maakt je veel zakelijker en dat past wel bij uw leeftijd"
"dat lange haar kan écht niet meer, totaal niet de mode voor een oudere vrouw"
"het past gewoon bij uw gezicht mevrouw"
Kennelijk heb ik zelf geen inspraak en nadat de laatste echt de schaar er maar snel in zette voor ik haar tegen kon houden ben ik maar niet meer naar de kaper gegaan, ik durf niet meer, bang dat ik weer met het "modieuze korte, frisse koppie" naar buiten kom.