Koortslip > Aciclovir/Zovirax of iets met zink??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:08

Vroeger had ik er veel meer last van dan nu. Eigenlijk sinds ik samenwoon met mijn vriend en we zijn overgestapt op vrijwel alleen biologisch eten en meer fruit. Gezond eten helpt bij mij goed om het te voorkomen, hoewel het in de wintermaanden zo een keer in de maand toch wel raak kan zijn.

Koortslipcreme (van etos of kruidvat met aciclovir) verzacht het branden, waardoor ik er af blijf en het sneller geneest. Ik heb niet het idee dat het veel meer doet dan dat. Verder probeer ik te voorkomen dat mijn lippen uitdrogen door iets (labello, vaseline..) te smeren en vooral genoeg water te drinken. Je hebt toch levenslang met het virus. Zelfs als je het kan voorkomen/onderdrukken door dagelijks of als je het voelt opkomen, iets in te nemen.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:43

daffodil schreef:
In het vorige topic heb ik de tip rhus toxicodendron gegeven en grappig dat ik nu lees dat mensen die dat dus gebruiken noooooit meer last hebben. Ze komen dus niet eens meer op!

Haal nou maar zo'n flesje, kost niet zoveel en je krijgt geen smerige plekken, jeuk of wat dan ook!

Van jou heb ik toen deze tip overgenomen en daar ben ik je nog altijd zeer dankbaar voor :D

daffodil

Re: Koortslip > Aciclovir/Zovirax of iets met zink??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:50

Hahaha dank je wel, ik heb de tip toen gekregen in een soort kruidenwinkeltje in een plaats waar ik normaal nooit kom maar ik liep erlangs en zei tegen mijn zus, even vragen wat ze hier adviseren......ik werd namelijk niet goed van de koortslippen! Hij kwam hiermee, gaf me toen een flesje mee en sindsdien ben ik koortslipvrij, denk dat dat zeker een jaar of 8 geleden is!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:59

Vroeger had ik ook nooit last van koorts uitslag, dat is echt iets van de last paar jaar, en ik krijg het altijd boven op mijn neus

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:25

Er kwam bij mij in 1 week tot 2x toe een koortslip opzetten.
Ik smeerde er gelijk de echinaforce créme van Vogel erop en volgende dag al geen last meer gehad,weg koortslip.