Net zwanger en paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 08:36

MIjn pony heeft gelijk vakantie gekregen. nam liever geen risico hoe braaf ze ook is. En fit blijven voor de bevalling kan ook op andere manieren....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:15

Nou, 6 weken wachten moet te doen zijn toch? Ik was bang dat het veel langer was. Bedankt voor de antwoorden in ieder geval!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:29

SusanH schreef:
Nou, 6 weken wachten moet te doen zijn toch? Ik was bang dat het veel langer was. Bedankt voor de antwoorden in ieder geval!

jawel hoor, zeker als je een scheurtje of een knip hebt voelt het daarvoor ook niet echt prettig. :+

Overigens zijn er veel geruchten dat paardrijden de bevalling moeilijker zou maken omdat je banden strakker zijn. Mijn ervaring is echter dat ik het super handig vond dat ik zo bewust was van mijn lichaam (inspannen en ontspannen van de bekkenbodem). Mijn verloskundige stond versteld daarvan.

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:40

Ik ben gestopt met rijden met 22 weken.
Hiervoor ging het nog wel en had ik er ook echt nog wel zin in.
En zag ik het ook echt als een soort zwangerschapsgym, je bent als amazone nl reuze bewust van je bekkenbodemspieren.
Maar ik heb met 22 weken gedroomd: voor wie doe ik dit eigenlijk?
Vooral om stoer te doen, van kijk mij nou eens zwanger op mijn paard zitten?
Paard is heel braaf, maar toen begon die vrieskou en waren ze allemaal toch wat schrikkeriger en ik dus ook, bang om te vallen.
Ben toen gelijk gestopt met rijden, het risico van dat er iets met mijn kindje zou gebeuren woog niet meer op tegen het plezier van het rijden.
Ik denk dat je die afweging goed voor jezelf moet maken.

Ik ga nu nog longeren en mest nog uit etc, alles in mijn eigen tempo, en dat is ook gym!
Moet ook zeggen dat ik nu met de vrieskou ook niet meer echt wandel met het paard aan de hand, want ze hebben enorm de neiging om ineens in je nek te springen en geloof me: op een gegeven moment ben je net een tuimelaarpopje, je zwaartepunt is totaal veranderd!

Geniet van je zwangerschap en doe wat je gevoel je ingeeft!
Als jij nu, na je lange weg zwanger te worden, zo twijfelt, is dat misschien al een teken....