Altijd trek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:57

Ooooh herkenbaar verhaal!!

Toen ik 15-16 was kon ik alles eten wat ik maar wilde. Ik kwam er niks van aan, had een keurig gewicht. Maar toen ik eenmaal aan de pil ging toen ik 16 was, vlogen de kilo's erbij. Ik ben nu 19 en heb nog steeds spijt dat ik toen niet op mijn gewicht gelet heb. Heb nu een mini overgewicht, ben ook niet dik ofzo, maar heb een dikke buik, terwijl de rest wel 'normaal' is.

Altijd trek, ik heb het nu sommige dagen. De lade's in de keuken blijven optrekken, en wel 10 keer op een dag in de koelkast kijken :+ Ik heb al een aantal keer een poging gedaan om af te vallen, o.a met Sonja, maar van Sonja mag je zo weinig eten, dat was het ook niet helemaal voor mij. Wat ik nu aan het doen ben is een schemaatje in excel bijhouden met wat ik allemaal eet op een dag. En ik moet zeggen, het helpt wel! Ik voel me namelijk schuldig als ik iets ongezonds moet invullen :o Ik let nu ook meer op wat ik eet, en zo probeer ik echt mijn eetpatroon definitief te veranderen.

Gewoon lekker ontbijten, lunchen en avondeten, met lekkere gezonde tussendoortjes. Het geheim zit hem in de hoeveelheid. Ik kon eerder echt bunkeren alsof mijn leven ervan af hing, maar dat probeer ik hiermee af te leren }>
Misschien dat we hier elkaar kunnen stimuleren om toch het snoepen en snaaien een beetje minder te laten worden??? O:)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:03

Gewoon een snelle stofwisseling waarschijnlijk..
Begin je ochtend eens met een stevig ontbijt (volkoren brood oa.)
En drink gedurende de dag veel water, dan wordt de behoefte tot snacken ook al minder.

En ga nooit met een lege maag boodschappen doen ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:03

Ik ben 24, en ook een bodemloze put := Een te snel werkende schildklier denk ik, want ik ben erg smal, weeg maar 54 kilo (en ben 1,70 hoog)..
Afgelopen week nog, zijn we gaan wokken, twee volle borden naar binnen geschoven, helemaal vol geduwd, en ik kom thuis en kan zo weer opnieuw beginnen :=
Ik moet zelfs blijven eten om niet af te vallen..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:07

Liex schreef:
Ooooh herkenbaar verhaal!!

Toen ik 15-16 was kon ik alles eten wat ik maar wilde. Ik kwam er niks van aan, had een keurig gewicht. Maar toen ik eenmaal aan de pil ging toen ik 16 was, vlogen de kilo's erbij. Ik ben nu 19 en heb nog steeds spijt dat ik toen niet op mijn gewicht gelet heb. Heb nu een mini overgewicht, ben ook niet dik ofzo, maar heb een dikke buik, terwijl de rest wel 'normaal' is.

Altijd trek, ik heb het nu sommige dagen. De lade's in de keuken blijven optrekken, en wel 10 keer op een dag in de koelkast kijken :+ Ik heb al een aantal keer een poging gedaan om af te vallen, o.a met Sonja, maar van Sonja mag je zo weinig eten, dat was het ook niet helemaal voor mij. Wat ik nu aan het doen ben is een schemaatje in excel bijhouden met wat ik allemaal eet op een dag. En ik moet zeggen, het helpt wel! Ik voel me namelijk schuldig als ik iets ongezonds moet invullen :o Ik let nu ook meer op wat ik eet, en zo probeer ik echt mijn eetpatroon definitief te veranderen.

Gewoon lekker ontbijten, lunchen en avondeten, met lekkere gezonde tussendoortjes. Het geheim zit hem in de hoeveelheid. Ik kon eerder echt bunkeren alsof mijn leven ervan af hing, maar dat probeer ik hiermee af te leren }>
Misschien dat we hier elkaar kunnen stimuleren om toch het snoepen en snaaien een beetje minder te laten worden??? O:)

Hier echt precies hetzelfde, ik kon altijd echt aaaalles eten, echt bunkeren. Tot ik aan de pil ging, en sindsdien blijf ik aan komen..
Mijn eetpatroon is nogal onveranderd, en ik kan echt gewoon constant zitten zitten (uhh snaaien).. maar helaas ben ik echt behoorlijk aangekomen..
Daarnaast woon ik 35 km van m'n werk vandaan, en doe ik dus alles met de auto.. dat werkt ook niet bepaald mee aan een gezond gewicht.. :o
Een dagboekje bijhouden is idd wel goed, dan krijg je pas inzicht in wat je allemaal (onbewust) in je mond stopt :o

Steef

Re: Altijd trek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:08

O dit heb ik ook! Ik eet ook veeel te veel ongezond..

Luanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:11

Hmm, daar heb ik geen problemen mee, met de pil :n.

Maar ik denk dat als ik jaar of 18/19 ben, dat het dan wel hard gaat.
En wat moet k dan met me honger gevoel :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:20

Luanaa schreef:
Chroom? :P

Ik heb geen zin in snoep de hele dag gelukkig :P

:j
Chroomtabletten. Elke drogist te koop, zelfs Hema en Kruidvat enzo.
Werkt prima.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:47

Herkenbaar!

Als ik net gegeten heb zit ik wel vol, maar dat lege gevoel komt alweer heel snel.
Ik probeer echt vol te houden pas na 2 uur wat te eten, en dan ook alleen gezonde dingen! Dat gaat gelukkig wel goed, maar juist van de gezonde dingen krijg ik weer super snel honger :=

Daarbij heb ik totaal geen overgewicht, en kan zo'n beetje alles eten, en word eigenlijk nooit dik. Al sport ik daarnaast dan wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:15

Altijd trek en dan vooral in zoete dingen kan ook wijzen op hypoglykemie, ik had ook altijd trek toen ik een jaar of 16/17 was, en at heel veel zoete dingen. Na een tijdje daalde mijn bloedsuikerspiegel dan ineens heel hard waardoor ik weer meer trek kreeg in zoetigheid. Ik was als ik trek had ook erg chagerijnig, snel boos en voelde me beroerd (oa duizelingen, sterretjes/zwart zien) dat zijn een aantal symptomen van hypoglykemie. Nu ben ik er inmiddels achter dat ik hypoglykemie heb, en dat ik niet tegen geraffineerde suiker kan. Sinds ik geen suiker meer eet en me aan vaste eettijden houd heb ik er nagenoeg geen last meer van, tenzij ik een keer wat later eet door omstandigheden of op een dag veel meer gedaan heb dan ik normaal gesproken doe, dus meer energie heb verbruikt.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:21

Als je chroom neemt moet je dat om twee uur s'middags innemen omdat
je suikerspiegel namelijk in de middag in mekaar stort.
Anders heeft het geen zin en je kunt tegen dat onrembare honger gevoel
L-Glutamine nemen van Solgar, dat remt verslavingen.
Wij hebben om de hoek een erg geode natuurwinkel zitten en deze eigenaresse weet dus veel van supplementen, heb dit geprobeerd en het werkt erg goed.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:22

Fiffill schreef:
*steekt hand op*

Toevallig net een lijstje gemaakt in een ander topic toen we het over eten hadden.

Wat ik gemiddeld op een dag eet:

Ontbijt:
- bakje cruesli met melk of 2 boterhammen
- stuk fruit
- kop thee, glas sinaasappelsap

Op school:
- 8 boterhammen (soms 6, soms 12 afhankelijk van de lengte van de dag)
- vaak nog iets lekkers
- flesje drinken
- fruit

Na school:
- soms een tosti (wat het totaal boterhammen op een dag soms tot 16 brengt, ja mijn ouders blijven brood kopen)
- iets van koekjes/snoep (niet altijd)
- veel thee (soms dubbelfris of ander sap)

Avondeten:
- bord eten
- vaak sla
- toetje (meestal yoghurt)

's Avonds:
- paar koekjes
- soms bakje chips in het weekend
- pakje crackers met pesto/brie oid

Dat was het denk ik wel. Overigens hebben wij altijd bruin brood en vaak ook biologisch. :)

Dus ja, ik heb altijd trek. _O-

Hier kan ik me wel aardig in vinden. :')
Ik eet ook veel meer dan m'n vriend. :=

En ik heb een normaal postuur..

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:24

Ook heel herkenbaar, bij mij is het echt EXTREEM dat ik veel dingen kan eten! Maarben niet dik.. ben 1.80+/- weeg 65.

Als ik van school kom kan ik gerust allemaal dingen door elkaar heen eten, chips, koekjes, chocola, snoepjes... En dan een half uur na het avond eten krijg ik weer trek in veel dingen en dan eet ik ook echt alles wat ik pakken kan :P

Wel is een voordeel dat ik een aantal dagen per week hardloop.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:16

Fiffill schreef:
*steekt hand op*

Toevallig net een lijstje gemaakt in een ander topic toen we het over eten hadden.

Wat ik gemiddeld op een dag eet:

Ontbijt:
- bakje cruesli met melk of 2 boterhammen
- stuk fruit
- kop thee, glas sinaasappelsap

Op school:
- 8 boterhammen (soms 6, soms 12 afhankelijk van de lengte van de dag)
- vaak nog iets lekkers
- flesje drinken
- fruit

Na school:
- soms een tosti (wat het totaal boterhammen op een dag soms tot 16 brengt, ja mijn ouders blijven brood kopen)
- iets van koekjes/snoep (niet altijd)
- veel thee (soms dubbelfris of ander sap)

Avondeten:
- bord eten
- vaak sla
- toetje (meestal yoghurt)

's Avonds:
- paar koekjes
- soms bakje chips in het weekend
- pakje crackers met pesto/brie oid

Dat was het denk ik wel. Overigens hebben wij altijd bruin brood en vaak ook biologisch. :)

Dus ja, ik heb altijd trek. _O-

OMG!! Hoe oud ben jij? Dat kreeg ik op de middelbare school dus echt niet weg, hoe KRIJG je het voor mekaar??? Jij moet zeker een extra grote tas mee naar school, alleen om al je eten in te doen :D

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:17

Ik eet me ook helemaal suf aan snoep en andere lekkere dingen. :') Ookal snoep ik een hele dag niet trek in normaal gezond voedsel heb ik niet. :n

Woow sommige mensen eten op school 8 boterhammen! Dat is er bij mij maar 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:32

Ja ik.. ik heb regelmatig dat ik 7 broodjes eet, 2 pakjes sultana, 2 borden avondeten en 2 stuks fruit en nog steeds durf te zeggen; Ik heb honger. En dan komen de zakken chips, repen chocola etc te voorschijn :+.

Ik moet wel zeggen dat ik het voornamelijk heb in de winter als ik shagrijnig ben.

En helaaaaaas, word ik er wel dik van. En is dat nu ook behoorlijk te zien, bluh. Zeker omdat ik op het moment alleen 2 uurtjes 'sport' met LO op school en het is maar beter dat het snel beter weer wordt en ik weer training heb + wedstrijden! En dat ik weer kan skaten buiten want ik word echt te dik zo. :')

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:35

Ik had dat ook altijd :j
Wat ik nu doe is zorgen dat ik genoeg water drink (werkt ook tegen honger op de een of andere manier) en genoeg brood tussen de middag eet.
's Ochtends kan ik echt niet ontbijten, dan eet ik alleen wat yoghurt, maar dat moet je `s middags wel weer bijvullen en daarom genoeg brood meenemen

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:37

Heel herkenbaar :j
Het is ook zo verleidelijk al dat lekkers :o

Heel toevallig heb ik mezelf vandaag beloofd geen snoep/chocola te eten :))

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:38

Heb ik ook hoor :o
Heb gisteren een hele goede dag gehad, niets gesnoept en heb nu al 9 lange vingers op en zit aan de chocolade :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:38

Vandaag had ik 10 boterhammen mee, baalde dat ik ze halverwege de dag al op had. _O- Tsja, ik schuif nu eenmaal brood naarbinnen alsof het niets is lijkt het wel. :')
Ik heb overigens niet veel zoete trek oid, het is puur honger. Brood is dan ook prima.

@Majo: ik ben 17. ;) En ik groei al sinds mijn 14e niet meer, blijven hangen op de 165. :+

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:46

Ik denk dat jullie gewoon allemaal moeten gaan roken.
Dat schijnt ook de honger te stillen :D

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:48

Haha christine!
Maar ik ken 't ook hoor, :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:49

Majo schreef:
Ik denk dat jullie gewoon allemaal moeten gaan roken.
Dat schijnt ook de honger te stillen :D

Ik ben liever een heel stukkie dikker dan dat ik naar die rooklucht ruik... :D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:51

daar heb ik nog over nagedacht :oo
maar nee toch niet gedaan :+

8 brood mee naar school :oo
krijg ik niet weg..

in de ochtend 3 boterhammen + thee
op school: koek + 4 boterhammen + krentenbol + wat andere over hebben
na school: afhankelijk van wat er in de kast ligt en vaak brood.. en dan ook gewoon avondeten en in de avond meestal ook nog wat lekkers :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:52

Ik blijf bij lekkere dingen ook altijd trek houden. Ik kan me ook echt misselijk eten. Erg slecht, want bij mij vliegen de kilo's er dus wel aan. En dat vind ik zelf erg moeilijk..

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:00

Ik heb het ook. Net als nu blijf ik maar door eten :P.
Ik nem dna niet zoveel brood mee naar school. Want het is net of ik iets gewoon moet te kowen moet hebben. Dus kouwgum helpt meestal ook wel.