Toen ik 15-16 was kon ik alles eten wat ik maar wilde. Ik kwam er niks van aan, had een keurig gewicht. Maar toen ik eenmaal aan de pil ging toen ik 16 was, vlogen de kilo's erbij. Ik ben nu 19 en heb nog steeds spijt dat ik toen niet op mijn gewicht gelet heb. Heb nu een mini overgewicht, ben ook niet dik ofzo, maar heb een dikke buik, terwijl de rest wel 'normaal' is.
Altijd trek, ik heb het nu sommige dagen. De lade's in de keuken blijven optrekken, en wel 10 keer op een dag in de koelkast kijken
Ik heb al een aantal keer een poging gedaan om af te vallen, o.a met Sonja, maar van Sonja mag je zo weinig eten, dat was het ook niet helemaal voor mij. Wat ik nu aan het doen ben is een schemaatje in excel bijhouden met wat ik allemaal eet op een dag. En ik moet zeggen, het helpt wel! Ik voel me namelijk schuldig als ik iets ongezonds moet invullen
Ik let nu ook meer op wat ik eet, en zo probeer ik echt mijn eetpatroon definitief te veranderen.Gewoon lekker ontbijten, lunchen en avondeten, met lekkere gezonde tussendoortjes. Het geheim zit hem in de hoeveelheid. Ik kon eerder echt bunkeren alsof mijn leven ervan af hing, maar dat probeer ik hiermee af te leren
Misschien dat we hier elkaar kunnen stimuleren om toch het snoepen en snaaien een beetje minder te laten worden???
Een te snel werkende schildklier denk ik, want ik ben erg smal, weeg maar 54 kilo (en ben 1,70 hoog)..
.