aaaaah blaasontsteking word er gek van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:43

Ik heb er 3jaar geleden voor het eerst last van gekregen, 2 jaar lang alleen maar niks anders gehad dan blaasontsteking, kreeg antibiotica en alles. Toen kwam ik vorig jaar weer bij de dokter want ik had weer een blaasonsteking, moest ik naar de assistente voor de uitslag, zei ze dat ik maar 1x een blaasontsteking had gehad, en al die keren erna(precies dezelfde symptomen) was geen blaasontsteking! (vraag me nogsteeds af waarom ik dan al die troep heb moeten slikken..) Doorgestuurd naar internist, die dacht dat het tussen me oren zat(tjaa ik plaste voor mijn lol bloed :+ ). Die heeft me weer doorgestuurd naar de uroloog, en die denkt dat het een irritatie is geweest van mijn blaas, heb er nu al een aantal maanden niet echt last meer van gehad, dus laat het maar rusten. Mag alleen niet veel drinken van de uroloog.

samsa0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:46

Mijn moeder heeft vroeg ook heel vaak blaas ontsteking gehad en die heeft er uiteindelijke een kleine operatie aan gehad. en dat heeft geholpen. }:0 ik weet niet of ik je hiermee gerust stel. :o maar misschien handig om te weten dat er ook dit soort oplossingen mogelijk zijn.

appiesjappie

Re: aaaaah blaasontsteking word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 10:46

haha ja ik heb ook niet echt het gevoel dat het blaasontsteking is. Hoef niet zo vaak te plassen, doete geen pijn maar er zaten wel bactereieen in min urine. Heb nu een andere AB en als et goed is krijg ik morgen uitslag van mijn urine en bloed

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:37

appiesjappie schreef:
oooh ik word er gek van. ik heb constant blaasontsteking. Ik word er helemaal gek van. Gelukkig mag ik morgen bloed prikken en mn urine laten onderzoeken in het ziekenhuis. Kunnen ze eens goed kijken wat er aan de hand is. Om de maand zit ik ongeveer aan de antibiotica. Nu ben ik 1 dag gestopt met de antibiotica kan ik weer verder met een ander omdat het nog niet weg is!!! En ik doe er alles aan. Op tijd naar de wc! Goed uit plassen, veel drinken enzovoort enzovoort!! Zijn er nog meer dames die er last van hebben. Word er soms duizelig van of heb hoofdpijn en dan weer warm en koud!!

Dit heb ik ook erg veel gehad.. pas toen mijn eigen huisarts met zwangerschapsverlof was en ik voor de zoveelste keer een blaasontsteking had hebben ze er iets aan gedaan!

Urine laten testen, zagen iets .. moest ik hem op kweek laten zetten.. alles helemaal prima. Kreeg ik toch geen kuurtje mee. Ik boos (alhoewel ik al nooit meer pijn had bij het plassen omdat ik dit al zo vaak had gehad)

Was ik naar een andere huisarts geweest binnen mijn praktijk. Die heeft me meteen een kuurtje voorgeschreven en me doorgestuurd naar de uroloog. Ik plaste alles goed uit, op mijn nieren was niks te zien en toen hebben ze een cystoscopie gedaan. (dan bekijken ze de blaas van binnen uit)

Wat bleek nou: er zat een kleine vernauwing in mijn plasbuis. Dit kan er voor zorgen dat de urine met een kolkend effect terug komt in mijn blaas waardoor de bacteriën ook terug komen met gevolg: wéér een blaasontsteking. Deze hebben ze in Juni opgerekt en heb tot heden toe niets meer gehad!

Waar ik dus als ik jou was op aan zou dringen is een doorverwijzing naar een uroloog! ;)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:00

mn urine was goed, en mn bloed ook dus gene last van nieren en lever. Kortom een week voor niks AB geslikt!!! Ooooh maar nog steeds buikpijn. Dus blijkbaar geen blaasontsteking maar toch iets anders

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:00

Nierbekken ontsteking?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 20:16

mn nieren zijn orde geen ontstekingen te vinden

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:02

aiaai zo herkenbaar.. ik loop ook al meer dan een half jaar met pijn in mijn buik rond. T voelt bij mij alsof er scheermesjes in mijn blaas zitten en of er dan telkens iemand op duwt. Het is intussen al zo erg dat ik er regelmatig 's nachts wakker van wordt en dat ik dan helemaal lig te zweten van de pijn. Ook ik slik al cranberrypilletjes, drink cranberrythee, drink veel water/tee, ga altijd als ik 'het gedaan heb' naar het toilet, altijd zittend plassen, een beetje naar voren leunend, nooit meer in bad (helaas |( ), maar ik kom er ook gewoon niet vanaf! Owja die D-mannose heb ik trouwens ook al geprobeerd, hielp ook nauwelijks bij mij! Vind het echt een ellende, en dadelijk in de zomer wil ik toch ook wel weer eens een keertje zwemmen, of lekker met vriendlief samen in bad. Maar dat gaat gewoon niet want dan lig ik gewoon de hele nacht wakker van de pijn. En om nou helemaal geen suiker meer te eten/drinken (ik ben al aardig geminderd) of om nooit meer een 'intiem' momentje te hebben met mijn vriend, tsja dat gaat me gewoon echt te ver!

Heb nou een aantal onderzoeken lopen, o.a. bloed geprikt, urine op de kweek, uitstrijkje van de baarmoeder (ja ik was dus al op 19-jarige leeftijd de pineut) maar geloof niet dat er iets uit komt. Verwacht dat ik binnekort wel een keer doorgestuurd word.

(pfft.. fijn dat ik het ff van me af heb geschreven :o )

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 19:21

nou vandaag weer uitslag van de urine die ik gister heb ingeleverd en hoppa weer raak. heel vreemd omdat ik maandag uitslag vna het ziekenhuis kreg dat er niks in zat. Dat kwam dus omdat ik al aan de antibiotica was en ondertussen het potje had ingeleverd dus kwma er niks uit en nu wel weer. Nu moest ik snel snel weer een potje inleveren in et ziekenhuis en een nieuwe AB meenemen en daar dit weekend alvast mee beginnen ooooooh ik kan wel janken

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 03:10

Ik heb in een half jaar tijd 4 keer blaas ontsteking gehad en na 1 keer nierbekken ontsteking bleef het nooit bij alleen blaas ontsteking... Antibiotica slaat niet aan heb ook andere pillen ... Niks werkt ... Drink nu alleenmaar cranberry sap en kan geen bes meer zien !!! Wat een hel ... Dus snel naar de dokter !!

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 03:37

Ohh wat fijn dat er een topic van is..
Ik loop al een jaar te kampen met blaas en nier(bekken) ontsteking..
Heb al diverse bloed en urine onderzoeken gehad, maar ze kunnen niks vinden.
Ben ook bij de uroloog geweest, en heb ook zo'n cystoscopie gehad :j erg vervelend.
Dat van die cranberry sap wist ik niet..
De eerste 8 keer wilde m'n dokter me niet door verwijzen. Tot ik een keer een andere HA had, die me gelijk een brief heeft gegeven. Jammer maar helaas is daar niks uit gekomen.
* klopt ook hard af* ben nu toevallig 4 weken nog niet ziek geweest.. Hoop dan ook dat het nu wegblijft!

Alleen, ik mag juist niet teveel AB meer slikken van mn HA.. Zij zegt dat dit het juist alleen maar aanwakkerd :? heb hier alleen nog nooit van gehoord? AB die de ontstekingen juist veroorzaken/verergen?
Iemand die hier meer over weet?

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 03:55

ik heb een chronische blaasontsteking, wil zeggen dat ik er altijd een heb. Maar ik voel het ondertussen niet meer, en als ik dan te lang mijn medicijnen niet inneem heb ik zo een nierbekontsteking. En ja, die voel ik dan wel :')

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 14:10

Pff wat een verhalen zeg en veel mensen die er last van hebben. Ik moet weer afwachten tot maandg of dinsdag en ondertussen maar weer AB slikken. Waarschijnlijk krijg ik dan maandag of dinsdag weer een ander en dan ben ik ongeveer een dikke maand aan de AB.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 04:25

Ik dacht dat het weg was :(. Dat is het niet. Ik had zaterdag al opgemerkt dat mijn bezoekjes aan het toilet exponentiëel in aantal toegenomen worden, en dat het pijn deed. Noodplan ingezet, wat bestond uit 2 liter vocht in 2 uur. Nou scheelt het dat ik vaak dorst heb, dus dat is geen straf. En toen voelde ik het eigenlijk niet meer. Zondag ook veel gedronken en voila, het was over. Tot ik net wakker werd, voel me hondsberoerd, alles doet pijn en bloed in mijn urine. Dus morgen maar naar de huisarts en AB halen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 04:45

He wat vervelend zeg.. Huisarts lijkt mij idd een goed plan! Bloed in je urine is natuurlijk niet goed.. Ik had er van de week ook weer last van, gelukkig geen bloed maar wel veel pijn! Beterschap in ieder geval!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 04:49

Dank je. Eigenlijk was het ook stom van me om te denken dat het wel over zou gaan. Het gaat nooit zomaar over. Collega van mijn moeder heeft ooit uitgelegd dat het te maken heeft met een geribbeld slijmvlies in je blaas, waardoor bacteriën makkelijker kunnen blijven zitten.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:54

Hier nog eentje met chronische blaasontsteking, ook al in het ziekenhuis gelegen met een flinke urineweginfectie. Ben ook al bij de Uroloog geweest, maar die kan niet zoveel doen. Ik heb het onder andere door het nemen van prednison. Ik mag ook niet zoveel antibiotica door een leverziekte, erg rot dus. Iemand nog goede tips? behalve de standaard uitplassen-veel drinken enz?

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:59

Mijn vriendin heeft jarenlang met blaasontstekingen gelopen, was echt vreselijk voor haar.
Zij is toen die cranberry sap en pilletjes gaan slikken en heel veel water gaan drinken en nu heeft ze er eigenlijk haast nooit meer last van.
Moet wel zeggen dat als ze het voelt opkomen dat ze dan gelijk weer veel gaat drinken en die cranberry sap en pillen haalt bij het kruitvat.
Ze heeft zoveel AB geslikt en gekregen van de huisarts in die periode dat ze haar halve gebit is kwijtgeraakt door het slikken van die AB.
Dus pas op met het vele gebruik van AB.
Sterkte, ik weet hoe zij toen steeds liep en het is echt geen pretje

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:17

Ik heb er ook erg veel last van (gehad).
Ik kon echt niet eens normaal van de wc naar de douche ernaast komen als het weer zover was.
Echt zo frustrerend dat je zodra je opstaat alweer zo nodig moet dat het pijn doet, en er maar 3 druppels (voornamelijk bloed) uitkomen die ook weer zo'n pijn doen...
Ik had het zo erg dat het naar de dokter gaan al veel te lang duurde en ik de weg erheen bijna niet uithield.
Antibiotica hielp goed, maar uiterlijk een maand later had i het altijd alweer.
Zo is dat ongeveel 2 jaar doorgegaan. Ondertussen heb ik mezelf aangeleerd om water met halve liters tegelijk weg te drinken, handenvol pillen te slikken en altijd op te letten of er iets aan het gebeuren is.
Toen ik een keer bij de huisarts in opleiding kwam vond die het ook erg raar dat ik na zoveel blaasontstekigen nog nooit eerder was doorverwezen naar een uroloog.
Helaas kwam na veel vervelende onderzoeken niet echt iets significants naar voren, wat in de meeste gevallen zo schijnt te zijn.
Het schrijnt iets met hormonen te maken hebben (daarom hebben zoveel jonge vrouwen er last van). Maar verder weten ze er niet veel over.
Ik kreeg wel preventieve antibiotica voorgeschreven voor de risicoperioden (zoals na je menstruatie en na sex). Hoewel ik merk dat het echt troep is (buikpijn, slechte weerstand, zelfs een mond vol met aften af en toe) ben ik er toch erg blij mee. Nu kan ik ten minste meteen iets doen als ik weer wat voel opkomen voordat het echt erg wordt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:30

Ik kom net terug van de HA en ja hoor, blaasontsteking. Ik mocht ook direct eventjes een potje urine naar het ziekenhuis brengen. Wat een bende, ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik naar huis mocht...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:30

ik heb de uitslag van het ziekenhuis en het is een gewoone blaasontsteking en kan gewoon door gaan met deze antibiotica en maandag weer een potje inleveren!!! Jeeej inmiddles moeten ze wel een liter fles vol met urine van mij hebben haha. maar ik geloof neit dat het dan over is. Maar ik slik nu vitamine pillen ,ga vaak plassen, blijf 30 sec langer zitten, veeg vna voor naar achteren, heb geen strakke ondergoed aan, geen broek die in mn kruis strak zit, drink heel veel, sinnasappelsap en dubbelfris met cranberry sap. en de antibiotica nou moet het toch een keer goed komen??

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 19:11

gisteren weer uitslag gekregen voor mn blaasontsteking!! En er zitten nog wel bacterieen in dus je zit op het randje van een blaasontsteking waar ik al bang voor was haha. Maar ik hoef geen antibiotca meer. Ik heb zelf ccranberry pillen gehaald en vitamine pillen. Daar gaan we het eerst maar eens mee proberen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:52

Heb je al D-Mannose gehaald bij De Tuinen? (of via Internet kan natuurlijk ook) ?

Ik ben inmiddels sinds de jaarwisseling vrij van ontstekingen :):) (na 3 in een maand te hebben gehad)... Dus al bijna 3,5 maand geeen last meer :D ! (en verder alles gewoon nog gedaan zoals altijd, ook seks e.d.)

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:38

Ik heb vorige week ook die D-Mannose uitgeprobeerd...
Hielp helaas niks en die pillen zijn nog duur ook :(
Dus toen werd de blaasontsteking alleen maar erger jammergenoeg, nu toch maar weer aan de antibiotica.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:53

Wat gek Denz dat het bij jou niet helpt. Zou namelijk gewoon moeten helpen omdat de D-Mannose de bactieren aan zich bindt waardoor ze zichzelf niet meer kunnen hechten aan de blaaswand.

Bij mij hielp het trouwens ook niet het verhelpen van een al bestaande ontsteking, wel het verminderen van de klachten. Had uiteindelijk toch een AB nodig om het echt te verhelpen. Maar als onderhoudsdosis (1 per dag) en extra (1 na de seks) houdt ik het al prima uit :j