pluizige krullen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Re: pluizige krullen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 16:15

Ik heb net Etos merk mouse erin gedaan, het is al half droog
en het zit gooeeeedddd :o. Nu hopen dat het nog goed zit als het helemaal droog is. Wish me luck !

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:23

whoohoo tips tips tips, :+

ik ben zelf verslingerd aan BIOSILK, silk therapy.. réte duur.. maar zo fijn!

Je hebt ook maar n paar druppels nodig, ik doe zelf 1,5 jaar met 350ml. reken uit je winst.. en het ruikt nog lekker ook.
het ontklit je haar, zodat je dus niet uitgebreid hoeft te kammen of te borstelen, wat je krullen juist laat pluizen!
nog een tip is; je haar in een staart of opsteken met slapen..
Wil je het nou een keer wel goed uitkammen, maak je haar dan éérst nat met een plantenspuit.. dan kammen en dán pas spul erin.

dit spul is overigens alleen bij de betere haar/kappers zaken te verkrijgen, of internet natuurlijk.
ikzelf heb ondervonden dat veel kammen/borstelen/fohnen/stijlen funest is voor je krullen.. doe dat dus ook zo min mogelijk 8-)

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:30

@ Annettu_ : Ik ben benieuwd :D !!

@ Monicees: Ik ga dat is opzoeken op internet, kijken oft wat is.
Ik doe me haar inderdaad ook alleen borstelen als ik net gedoucht heb, en slaap altijd met een vlecht in me haar. Vaak als ik s'morgens me haar heb gedaan en het is opgedroogd doe ik er ook vaak nog even een vlecht in, zo maar 5 min. maar dan wordt het net iets 'platter' om zo maar even te zeggen.

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:34

De olijf shampoo van fructis en daarna de mousse van fructis en daarna haarspray (als haar nog nat is) werkt bij mij goed! kammen/borstelen/fohnen/stijlen is idd funest!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:37

Ik lees ook even mee.

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:38

@ littlerose; wil je juist stijl haar? dan zou ik eerlijk gezegd niets weten.. een banaan krijg je ook niet recht behalve met geweld. :7
Maar om je krullen zo mooi mogelijk te maken én te houden is biosilk iig een goede oplossing

http://www.haarshop.nl/NL/Merken/Farouk ... 3godoy-Sjg

groepskorting :D

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 17:27

Update :

Nou, Me krullen zijn niet meer echt pluizig dus het is wel een aanrader ! maar nu zie ik pas dat ik dringend weer naar de kapper moet :o

Etos Mousse is voor mij Goedgekeurd !

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 09:02

@ monicees: ja het liefst zou ik stijl haar willen hebben ja, maar ik ben der nu wel achter dat dat nooit gaat lukken :+.
Maar werkt dat biosilk echt? Wil het wel een keer proberen, maar vind het wel beetje duur!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 09:18

Kokusvet schijnt ook te helpen. :j

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 09:25

Hier nog iemand met een bosje krullen, heb heel erg dun haar en ook niet een hele dikke bos.
Door het dunne pluist het alleen wel verschrikkelijk :7

Zelf ga ik altijd of douchen of maak ik mijn haar nat onder de douch. Dan maak ik het een beetje handoekdroog en borstel ik de eindeloze klitten eruit (als het heel erg is eerst een beetje andrelon krul controle creme erin, dat werkt bij mij meer als antiklit). Vervolgens kam ik er een scheiding in op de plek waar ik hem wil.
Hierna kneed ik met mijn handen de krullen er weer in. en doe ik er vervolgens taft volume mousse silky shine in (rose bus).
Nu laat ik het aan de lucht drogen en zit het opzich zonder teveel pluis wel goed. Het blijft alleen wel een beetje een wett look houden. Droog doorborstelen is alleen geen optie want dan ben ik net een ragebol. Ik heb mijn haar wel in lagen laten knippen, anders is het door het dunne haar al helemaal niets.

Stylen doe ik ook af en toe, maar daar ben ik dan wel minimaal een half uur mee bezig. Eigenlijk doe ik het ook alleen in de zomer want zodra het een beetje vochtig weer is kruipen de krullen er zo weer in.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 09:26

Ik gebruik krul control creme van andrelon, maar heb een flinke slag en geen grote bos krullen.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 16:57

Biosilk hebben wij, helpt voor mij geen reed.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:06

Ik heb een beste bos krullen in lagen. Zonder behandeling pijpekrullen, maar dat wil ik niet.

Weet je wat ik er tegenwoordig aan doe?

Vrijwel niks! Ik borstel het al zo'n 8 maanden niet meer. Daarvoor wel en ging de krul kapot en werd mijn haar pluizig.

's Avonds wassen, onder de douche cremespoeling er in en dan met mijn handen er door heen. Saarna aan de lucht laten drogen. 's Ochtens maak ik mijn handen vochtig en kneed ik mijn haar. Ik doe een drup care en repair van Andrelon op mijn handen en keed dat er ook door. Op de kop schudden en Voila.

Wanneer ik het minder wil laten krullen, doe ik het na mijn ochtend ritueel in een losse staart. Als het droog is schud ik het los. Dan is de krul wat opener zeg maar.

Kammen en borstelen is vaak NOT done voor gekruld haar.

Nu ik dit zo doe heb ik vrijwel geen knupjes. Ik kan zo met mijn handen door mijn haar, de krul sluit zelf weer.

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:43

voor mij helpt de biosilk, silk therapy idd prima littlerose,
het is duur omdat je er gewoon heel lang mee kunt doen, dus in verhouding is het niet eens zo duur.

Van de meeste andere creme's etc. zakt mn haar uit door de zwaarte,
dit is zo licht dat je nieteens voelt dat je het in hebt.

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:51

Ik weet het wondermiddel: Curls Rock van TIGI *D
Ik heb ook echt vanalles geprobeerd. Ik gebruik ook Bio Silk, werkt prima maar je moet ook dit spul van Tigi erbij gebruiken. Ik zweer erbij. En volgens de medewerkster bij John Beerens kunnen ze het spul niet aangehaald krijgen.

Voor meer info kijk op deze site.
http://www.johnbeerens.com/index.php?pa ... 9&id=23537

Edit: dit gebruik ik om mijn haar stijl te maken http://www.johnbeerens.com/shop/chi-str ... 71&page2=2

PS: de CHI-fohn is trouwens ook echt TOPPIE. Allemaal bij John Beerens in Tilburg gekocht.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:02

Maar je krullen kneden met een goedje dan krijg je helemaal zo een schapenhoofd ;(

Volgens mij is er niks wat echt krullend haar goed doet vandaag ook met dat vochtige weer verschrikkelijk gelijk lijk ik op een blonde neger en er valt echt dan ook helemaal niks mee te doen :(

Heb wel altijd gel-wax van taft dagelijks erin zitten anders is echt een real drama.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:03

horseNL00 schreef:
Ik weet het wondermiddel: Curls Rock van TIGI *D
Ik heb ook echt vanalles geprobeerd. Ik gebruik ook Bio Silk, werkt prima maar je moet ook dit spul van Tigi erbij gebruiken. Ik zweer erbij. En volgens de medewerkster bij John Beerens kunnen ze het spul niet aangehaald krijgen.

Voor meer info kijk op deze site.
http://www.johnbeerens.com/index.php?pa ... 9&id=23537

Edit: dit gebruik ik om mijn haar stijl te maken http://www.johnbeerens.com/shop/chi-str ... 71&page2=2

PS: de CHI-fohn is trouwens ook echt TOPPIE. Allemaal bij John Beerens in Tilburg gekocht.

Heb je geen foto die je hier wilt plaatsen zodat we dan het resultaat kunnen zien?

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:06

devine schreef:
Heb je geen foto die je hier wilt plaatsen zodat we dan het resultaat kunnen zien?

Dat moet ik eens ff bekijken. Heb weinig echt recente fotos... maar goed zal morgen eens op mijn PC kijken. Zit nu nog op mijn werk :o

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:07

Oke bedankt alvast dan voor de moeite ben gewoon benieuwd omdat je er wel eens moedeloos van wordt en heb ook al zoveel geld uitgegeven aan allerlei middelen....

Werkse ;)

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:03

Ik heb even gekeken maar ik kan geen recente fotos vinden... :o Sorry! Mochten ze binnenkort gemaakt worden, dan zal ik ze hier plaatsen!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:36

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:40

oh herkenbaar , heb echt al zoveel geprobeerd !
maar 't werkt maar steeds heel even ,en daarna niet meer...
Ik hou dit even in de gaten !

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:33

Ik ga misschien dat biosilk wel is gebruiken.
SOms is het ook wel een nadeel dat ik heel dun haar heb, in lagen knippen kan niet echt
want dan hou ik onder niks meer over.
Ik heb vanmiddag shampoo en conditioner van herbal gekocht, tegen pluis ik ben beniewd ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:47

devine schreef:
Hahaha ken dat!

Ik heb het eigenlijk altijd in een staart of opgestoken want wanneer ik het dan goed heb zitten als ik los laat en ben even naar buiten geweest wat voor een weer type het dan ook is...is het weer ELLENDE!

Vooral hier in de zomer op het strand windje erbij en ja hoor de dreads komen weer:

Afbeelding

Snap het soms niet als je dan wel eens foto's ziet dan denk ik wat hebben ze erin gegooid bij de kapper weten ze er ook maar weinig van en ga ik eigenlijk altijd met een natte kop naar huis omdat ze het dan gaan fohnen nou dan kan ik me lol op!

Hel erg herkenbaar dit, warmte, wind en wat vocht en ik heb alemaal van die miniekrullen op mijn kop staan echt heel erg vervelend.
Ik ga hopen dat hier de megatip voor bij komt :P

Hebben jullie ook van die krullen op je achterhoofd in je nek, zo leuk bij opgestoken haar :Z

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:33

Ik heb ook krullen die heel snel pluizen en dit is wat ik doe. Werkt best goed.

Om de dag wassen, maar wel elke dag creme spoeling gebruiken.
Na het douchen andrelon krullen schuim en andrelon krulcreme er in smeren en dan vlechten.
S'ochtends de bovenkant iets nat maken, dan nog meer schuim er in. Dan nog wat krul frizzy van de etos er in en nog een klein beetje gel. Dan voor de rest van de dag er niet meer aanzitten en hopen dat het blijft zitten :D.