En dan is het toch weer even lastig met relativeren hoor

Wel fijn als je weet wat de oorzaak is , ik moet gewoon weer goed bijslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
appiesjappie schreef:vannacht was ik weer de banketstaaf helemaal de eg kwijt1!! Ik had koort s , zweet echt giga erg voelde het gewoon langs druppen, werd duizelig, en raakte in paniek. Mn vriend wakker emaakt en gegild dat hij de dokter moest bellen. Hij heeft me een gerust gesteld maar was zo bang. Het heeft een half uur geduurd voor ik weer sliep. ik was zo bang
Muds schreef:Hoi, ik meld me hier ook even![]()
Ik heb anderhalve week geleden voor de eerste keer een aanval gehad, dusheb gekeken of andere mensen hierover ervaringen deelden: ja dus
Ik was op het werk en voelde me 'naar' worden. Collega's vroegen of ik misschien flauw was van de honger, maar ik had niet meer of minder gegeten dan anders. Bovendien had ik op dat moment ook echt geen behoefte aan eten. Ik bleef even rustig zitten, heb wat gedronken, maar in plaatsvan beter werd het erger: ik voelde dat ik op de grond moest gaan zitten. Dat gedaan, even verder gekletst met m'n collega's, toch maar even wat gegeten en na een paar minuten zakte ik weg.
M'n collega's hebben me op m'n rug gelegd, m'n voeten hoger gelegd en een natte handdoek op m'n hoofd gelegd. Even later kwam ik weer bij (al ben ik volgens mij niet echt weg geweest: m'n lijf was gewoon te slap om te bewegen/reageren/enz.), maar voelde me nog niet beter. Ik ben nog een paar keer weggezakt, collega had wat suiker in m'n mond gedaan, kon niets zachts onder m'n hoofd verdragen en zitten kon al helemaal niet. Daarna begon het hyperventileren: ik kan me niet herinneren dat ik in paniek raakte of zo, ik was immers in erg goede handenen het voelde op de één of andere manier ook wel fijn om me even nergens druk over te hoeven maken
M'n lijf was zó moe...
Het hyperventileren had ik zelf niet eens zo door, m'n ademhaling was alleen sneller dan anders. Collegaatje legde een plastic zakje over m'n neus en mond 'tegen het hyperventileren'. Toen m'n ademhaling nog sneller en oppervlakiger ging had ik het zelf ook door. M'n handen gingen tintelen en werden daarna stijf, m'n lippen werden stijf... Brr, geen aanrader. Dat, plus het herhaaldelijk wegvallen deed m'n collega's besluiten de huisarts te bellen en die regelde ook nog een ambu. Ja, het was dikke mik![]()
De huisarts en ambupersoneel hebben me aan de hartmonitor gelegd, pols opgemeten, bloedsuikerspiegel gecontroleerd... en alles leek goed. Om zeker te zijn hebben ze me naar het ziekenhuis gebracht en ook daar konden ze geen fysieke oorzaak vinden. Ik was waarschijnlijk gewoon flauw gevallen door een te lage bloeddruk...
Tja, en dan? Ik heb vervolgens 2 dagen lang geslapen, daarna een paar nachten juist slapeloos geweest... Omdat ik hyperventilatie nog niet zo goed ken heb ik een paar vragen:
Herkennen jullie de volgende symptomen?
* Het gevoel alsof je voorover valt/ getrokken wordt/ moet koppeltje duikelen.
* Het gevoel alsof je ademt door een lange smalle slang.
* Hoofdpijn
Als ik het goed begrijp moet je jezelf niet gek laten maken en gewoon dezelfde dingen doen die je anders ook doet. Als ik dan denk aan vandaag: ik rende een stukje en kwam er al snel achter dat dat echt geen goed idee wasVanmiddag kwam er bezoek en daarna ook weer problemen. Gewoon niets aantrekken van dat benauwde en alsnog doorgaan?
Hoelang duurde het bij jullie voordat je je draai ermee had gevonden?
Muds schreef:Herkennen jullie de volgende symptomen?
* Het gevoel alsof je voorover valt/ getrokken wordt/ moet koppeltje duikelen.
* Het gevoel alsof je ademt door een lange smalle slang.
* Hoofdpijn
Als ik het goed begrijp moet je jezelf niet gek laten maken en gewoon dezelfde dingen doen die je anders ook doet. Als ik dan denk aan vandaag: ik rende een stukje en kwam er al snel achter dat dat echt geen goed idee wasVanmiddag kwam er bezoek en daarna ook weer problemen. Gewoon niets aantrekken van dat benauwde en alsnog doorgaan?
Hoelang duurde het bij jullie voordat je je draai ermee had gevonden?
_Denise_ schreef:Ik heb hier een boekje, het heet 'ik word ineens zo raar'. Daar staat een lijst met symptomen van hyperventilatie, die kan je zelf aanvinken. Zal ik het lijstje geven? Boekje is overigens aan te raden!
HedwigO schreef:Ik heb ook sinds 4.5 maand last van hyperventilatie en paniek er ook bij. Ik heb het echt ook helemaal dus alle symptomen die je maar kan bedenken. Maar begin te beseffen dat het toch echt hv en paniek is gelukkig
Er is een vrij groot topic hier over door mij zelf gestart. Kunnen jullie ook eventueel kijken
Verder is er een heel goed forum met heel veel nuttige tips om het onder controle te krijgen en veel erkenning erg fijn. Heeft mij heel erg geholpen.Weet niet of ik hier links mag neerzetten dus bij interesse pb maar!