Snipverkouden, dé gouden tip!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:59

Zit hier ook vreselijk te snotteren, heb tegen mijn pricipes in (vind het smerig voelen) ook maar zo'n neusspray gehaald en het geeft inderdaad verlichting en stopt voor even het voordurende snuiten. Helaas mag je deze maar 4x per dag gebruiken.
Trouwens snuiten met Kleenex balsem scheelt een rode neus. :+
Heeft iemand bij deze verkoudheid die nu ook heerst ook overgeven gehad? Of heb ik gewoon 2 virusjes tegelijk te pakken?

jolin

Re: Snipverkouden, dé gouden tip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:01

First defense van Vicks, vind ik echt super!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:03

een verjoudheid gaat niet sleller weg als dat hij weg gaat dat heeft toch zijn tijd nodig! de middeltjes die er voor op de markt zijn zijn middelen om de verkoudheid op een prettige manier door te komen.
ga na de aphotheek en ze helpen je er graag mee:
stoomen een kom heet water mer een lepel dampo of vicks erin. ( hebt ook speciale rhino caps maar vind die zlefs minder sterk)
neusspray ( vaak gewoon water zout oplossing die het slijm in de neus op doen lossen )
dampo of vicks op de neus en borst smeren voor het slapen gaan.
hoest drankjes of keel snoepjes
je heb ook neus inhalers van vicks werken ook fijn over dag.
en tegen de rode neus gewoon regelmatig purol of vaseline smeren :D

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:30

Mijn ervaring met first defense is toch dat de verkoudheid niet doorkomt! Ik vind het alleen wel, een iets brandend gevoel in de neus geven.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 14:34

nou ik loop hier dus vreselijk te balen. Ik was er helemaal vanaf vorige week... en nu zit ik hier dus weer met een hoofd vol snot!!! AAAARGH! Stomen, neusspray e.d. helpen dus idd niet. Ik ben nu toch echt wel benieuwd naar middeltjes als poeders, pillen, homeopatisch etc. Ik ga nu voor het grovere geschut. ben het beu!

p.s.
- kleenex balsem zijn idd de beste zakdoekjes tegen een rode neus
- ik houd niet van neussprays
- het begint altijd met keelpijn

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:37

Probeer eens Tea Tree Oil, is volgens mij van Chi. Moet je paar keer per dag op een doekje doen en dat tegen je neus en dan flink inademen. Mijn hoofd kon soms helemaal op slot zitten door verkoudheid, maar dit hielp echt goed en is nog natuurlijk ook ;)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 14:41

waar koop je die tea tree oil?
- de borrel heb ik al geprobeerd (zowel met als zonder jagemeister want op vakantie naar Oostenrijk geweest ;-)
- vitamine C helpt ook niet
heb heel vitamine-arsenaal op
en elke dag een verse jus d'orange
- echinaforce.. helpt dat nu echt??? en welk merk dan??
- ik hoop niet dat het door die actimel komt, die heb ik iig in de prullenbak gemieterd (ook al smaakt het prima itt dat roze vieze flesje (hoe heet het ook alweer))
Ben nu toch redelijk wanhopig aan het snotteren hier... (en ook een vreselijke hoest erbij)

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:25

@Zidore, wat je schrijft is erg herkenbaar allemaal :(:) . Ik ben er nu redelijk van af. Hoest alleen nog 's nachts. Dampo hoestpastilles helpen bij mij dan nog vrij aardig, in ieder geval beter dan hoestdrank.
Ik heb van de week ook op een dag ongeveer een liter vers geperste jus d'orange gedronken, en nog vitaminetabletten genomen (vies!). Je moet het inderdaad toch "uitzieken". Ik denk dat je een 2e virusje hebt of zo, ik had het tegelijk met overgeven erbij, is normaal ook geen combinatie.
Sterkte!

Tea tree oil koop je geloof ik o.a. bij "de Tuinen".

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 08:07

een paar goeden voor bij zien komen. kleenex balsem heerlijk zacht voor je neus. nysileen druppels, werken echt goed, kunne de beginnende verkkoudheid buiten de deur houden. Als je dan toch verkouden bent, helpen bij mij de fisher mans friends heel goed voor de lucht. de sterkste variant nemen en je hebt weer lucht.

verder toch uitzieken.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 15:38

ben echt zo desperate, ben er helemaal KLAAR mee!

ik heb gisteren de kruidvat onderhand beroofd
ik heb gekocht;

- bruistabletten (fluimicil) want zit nu in de drogehoest fase
- vicks defense (voor als ie bedenkt nóg een keer o pte komen)
- echineaforce
en nog wat
ik zoek het nog wel ff en dan typ ik wel wat ik nog meer gekocht heb
die nysileen waar koop je die??
ik ben echt wanhopig.. dat merken jullie vast...

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:36

Ooh verschrikkelijk die verkoudheid!
Ik zit ook al weer 3 dagen binnen. Sinds vandaag ben ik ook nog eens flink aan het hoesten en er zijn flink wat pakken zakdoekjes doorheen gegaan.
Ik heb wat keelsnoepjes thuis en drink flink wat thee met honing en hoop dat het voor volgende week over is.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:48

Ik ben ook altijd heel erg verkouden en vooral ook heel lang.
Een keer had ik een heel goed middel maar daar kan ik nu niet meer over beschikken omdat we verhuist zijn..
We hadden bij ons vorige huis namelijk een zwembad, en daar ben ik midden in de winter in gesprongen..
Daarna super snel in een heel warme douche en het was in een klap over!!
Zeker aan te raden voor wie er een zwembad (of regenton :P ) heeft.
Nu gebruik ik vooral pilletjes van rhinatiol.. die helpen ook wel

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:03

Citrosan
Tea Tree Olie of een andere "eucalyptus/mint" achtige olie op een zakdoek

Dat is bij mij het beste vooral de citrosan is "a lifesaver".

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:38

En hoe is de Vicks First defense? Ik heb er veel aan nu, ben wel verkouden maar toch is de neus open!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:16

O geweldig... Heb ook nog eens last van mijn rug, leuke combinatie met veel en hard hoesten...

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:24

afgelopen dagen ook erg verkouden geweest.. Normaal als ik een beetje verkouden was ging ik stomen en had ik de volgende dag nergens last meer van, maar dit keer was het mislukt. ik heb dus veel gestoomd, niet dat het veel hielp. verder veel uitrusten etc. Verder vind ik de neusspray van \Weleda echtg heel fijn. Weleda Rhinodoron...

Verder gewoon goed uitzieken maar..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 01:02

Monica24 schreef:
Zit hier ook vreselijk te snotteren, heb tegen mijn pricipes in (vind het smerig voelen) ook maar zo'n neusspray gehaald en het geeft inderdaad verlichting en stopt voor even het voordurende snuiten. Helaas mag je deze maar 4x per dag gebruiken.
Heeft iemand bij deze verkoudheid die nu ook heerst ook overgeven gehad? Of heb ik gewoon 2 virusjes tegelijk te pakken?

ik heb zo hard moeten hoesten 1 keer dat ik gewoon echt heb overgegeven... en ook een paar keer echt net er aan toe dat ik met m'n kop in de wc hing bang dat ik anders de boel zou... euhm.. jeweetwel... hoesten valt nu wel mee, alleen ik word gek van die snotneus en de daarbij komende hoofdpijn...

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 17:47

Maartje1990 schreef:
Monica24 schreef:

ik heb zo hard moeten hoesten 1 keer dat ik gewoon echt heb overgegeven... en ook een paar keer echt net er aan toe dat ik met m'n kop in de wc hing bang dat ik anders de boel zou... euhm.. jeweetwel... hoesten valt nu wel mee, alleen ik word gek van die snotneus en de daarbij komende hoofdpijn...

dat heb ik dus ook gehad. Gelukkig is het nu echt al een stuk minder maar ik voel gewoon dat die verkoudheid er nog zit! Is dit 1 of ander bizar virus ofzo? Ik hoor er ook steeds meer mensen over...