zwanger en weinig beweging voelen , wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:08

Kytha schreef:
Mijn schoonzusje is zwanger van haar 1e kindje, en die kan ook echt een voetje vastpakken en de kleine onder de voetjes kietelen :D
En idd ook als de kleine de hik heeft, en zelfs nu met 36 weken is het ontzettend beweeglijk.
Ik dacht altijd dat ze op het laatst niet zoveel plaats meer hadden om te bewegen? Bij haar gaat die buik echt alle kanten op. Zal wel een druktemaker worden.. ;)

Chiara had echt zoooooooooo vaak de hik, werd er zelf vaak vervelend van :=

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:42

Cyntje schreef:
Kytha schreef:
Ik dacht altijd dat ze op het laatst niet zoveel plaats meer hadden om te bewegen? Bij haar gaat die buik echt alle kanten op. Zal wel een druktemaker worden.. ;)

Hier noemen we dat kinderen met karakter... 8-)

miranda19

Re: zwanger en weinig beweging voelen , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:56

bij de eerste zwangerschap voelde ik ook weinig zelfs vriendlief heeft m nooit gevoeld
en bij de 2e zwangerschap waren ze met z'n tweeen was er altijd wel 1 aan het bewegen

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:13

Ik ben zelf nog nooit zwanger geweest, maar ik weet van mijzelf dat ik een hele luie baby ben geweest en voor zover ik weet, ben ik heel gezond. ;) Mijn ouders zijn regelmatig bezorgd naar de gynae gestapt, omdat mijn moeder mij zeer zelden voelde bewegen en als ik bewoog, dan was het heel lichtjes. Ze dachten constant dat ik dood was...

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 17:59

Het word misschien toch een waterman want om 12.30 zijn mijn vliezen gebroken en de verloskundige zei dat ik binnen 24 uur weeen moet gaan krijgen en morgen ochtend komt ze nog langs om te kijken of ik weeen heb .
Als ik geen weeen heb dan moet ik naar het ziekenhuis .

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:43

oehoehoe spannend! blijf je wel hier posten?

@hier:
vanmiddag op de bank doelloos zitten zappen en toen maar naar bed gegaan. eerst nog ff gedouched, maar ging niet helemaal goed want ik zag sterretjes en nu heb ik al de hele tijd dat ik wakker ben flinke kopijn. ff in de gaten houden dus maar.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 18:52

Ja ik vind het ook erg spannend nu gaat het echt beginnen , Ik blijf hier wel posten :D

Balen dat je hoofdpijn hebt :(:) even in de gaten houden :(:) ik had 3 dagen geleden heel erg en dat 2 dagen lang .

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:57

ik ben nu 30 weken, als ik s'morgens opsta dan voel ik haar wel erg bewegen, en als ik 's avonds naar bed ga dan schopt ze ook veel, als ik 's morgens wakker word is dat meestal omdat ik een stuiterbal door mijn buik voel stuiteren.

Verder voel ik haar niet zo heel veel, soms de hele dag niet, en dan maak ik me best ongerust, maar dat is nergens voor nodig volgens de verloskundige. Mijn placenta ligt heel erg laag.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:04

benangelique schreef:

@hier:
vanmiddag op de bank doelloos zitten zappen en toen maar naar bed gegaan. eerst nog ff gedouched, maar ging niet helemaal goed want ik zag sterretjes en nu heb ik al de hele tijd dat ik wakker ben flinke kopijn. ff in de gaten houden dus maar.

Hou dit inderdaad goed in de gaten. De klachten die je noemt kunnen ook bij een hoge bloeddruk passen.

@kepo: Spannend hoor. Hopelijk beginnen de weeën straks vanzelf en hoef je niet naar het ziekenhuis om ingeleid te worden. Hoe dan ook, ik wens je een goede bevalling toe!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:09

idd jolly, moest vorige week ook naar het ziekenhuis omdat mijn bloeddruk in ene te hoog was.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 19:09

Jollyjoy schreef:
benangelique schreef:

@hier:

Hou dit inderdaad goed in de gaten. De klachten die je noemt kunnen ook bij een hoge bloeddruk passen.

@kepo: Spannend hoor. Hopelijk beginnen de weeën straks vanzelf en hoef je niet naar het ziekenhuis om ingeleid te worden. Hoe dan ook, ik wens je een goede bevalling toe!

Dankje wel , ik ga zoiezo in het ziekenhuis bevallen maar als ik binnen 24 uur geen weeen hebt dan word het medisch en dan helpt mijn eigen verloskundige mij niet .

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 19:10

Mijn bloeddruk was met 24 weken erg hoog , 160/100 en moest direct naar het ziekenhuis en mocht meteen niet meer werkn .

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 09:00

Het word geen waterman meer :D Ik heb nog steeds geen weeen gekregen wel kleine krampjes.
In de ochtend komt de verloskundige en als ik dan nog geen weeen heb dan moet ik in het ziekenhuis liggen/overnachten :o
Ik hou julllie op de hoogte ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:20

Spannend hoor, hopen maar dat het vanzelf op gang komt nog.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 14:23

Ik moet om 14.00 in het ziekhuis zijn voor een CTG scan en kleine onderzoeken en als alles goed is mag ik weer naar huis en morgen weer een scan , ik hoop dat het vanzelf komt en anders word ik ingeleid :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:50

We hopen met je mee.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 08:31

Ze is geboren, ze heet Feline en weegt 3400 gram.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 08:44

Gefeliciteerd met je dochtertje!
Mooie naam ook :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:48

gefeliciteerd

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:36

dat is nog heel snel gegaan! gefeliciteerd met je kleine meisje!

miranda19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:14

gefeliciteerd

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:05

Gefeliciteerd Kepo!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:46

kepo schreef:
Ze is geboren, ze heet Feline en weegt 3400 gram.

Mooie naam! Gefeliciteerd :D :):)

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:16

gefeliciteerd, en nu lekker genieten!

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 22:08

Dankje wel voor jullie lieve berichtjes en hierbij vertel ik mijn verhaal.

Vrijdag om 12.10 waren mijn vliezen gebroken , daarna is de verloskundige geweest die zei als binnen 24 uur de weeen niet begonnen waren werd het een medische bevalling en werd anders maandag ingeleid , hierna moesten we zaterdag wachten op de verloskundige die kwam om 11 uur toen was er nog niks aan de hand , dus moesten we 's-middags om 13.30 voor een ctg scan en onderzoeken vanwege infectie naar het ziekenhuis, alles was in orde dus zijn we weer naar huis gegaan.
Op zondag moesten we terug komen om 10.30 voor een dezelfde onderzoek en scan en ook hier was niet aan de hand .
Ik had wel wat langdurig menstruatie pijn , we zijn toen naar huis gegaan eenmaal thuis gekomen begonnen de weeen in een half uur :swe hebben een uur aagekeken en tijd opgenomen tussen de weeen , dit varieerde tussen de 6 en 10 min .
Na een uur begon ik een beetje bloed te verliezen en we hebben het ziekenhuis opgebeld.
Zei zeiden dat dit normaal was bij weeen en dat we het even aan moesten kijken .
Na een paar minuten vertrouwde ik het niet want ik voelde me duizelig en mijn vriend heeft het ziekenhuis gebeld.
De verloskundige zei toch maar dat we langs moesten komen , we zijn toen in de auto gestapt en naar het ziekenhuis gereden.
Daar aangekomen ben ik met de rolstoel naar de verloskundige afdeling gebracht en daar ben ik onderzocht door de verloskundige.
Zei heeft toen besloten om inwendig te voelen hoeveel onsluiting er was en hieruit bleek dat al 10 cm had ik kon meteen door naar de verloskamer , hier ben ik om 14.20 beginnen met persen en 16.00 is Feline te wereld gekomen :hearts:
Aangezien dat het een medische bevalling was moest ik 24 uur in het ziekenhuis blijven om Feline in de gaten te kunnen houden.
En vandaag om 16.00 mochten we naar huis met de kleine meid

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding