Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twiggy2008 schreef:Jeetje, wat een verhaal en wat schandalig dat de school niet een beetje een poging doet tot medewerking!!![]()
Ik zou des duivels zijn, kan ik je vertellen. Een school die tegen het advies van een arts ingaat, het moet niet gekker worden. Ik zou mijn kind thuis houden in elk geval, als het dan zo moet. Zijn ze helemaal gek geworden!!! Dan zou je aan mij een hele verkeerde hebben.
![]()
En het is de fout van de school dat ze de klassen te groot maken, hoor. Ken het probleem, doen ze bij ons helaas ook en daar ben ik ook helemaal niet blij mee.![]()
Maar dan weer om andere redenen, want een jong kind hoort niet continu van klas naar klas te verhuizen met continu andere onderwijzers. Maar ja, het gebeurt wel en dan durft men nog te roepen dat een kind flexibeler is dan de ouder. Yeah, right, ik hoor en zie aan mijn kind dat ze het onprettig vindt dat er altijd een ander voor de klas staat. En ik ken mijn kind toch echt een stuk beter dan de juffies, hoor.![]()
Maar goed, da's ons probleem hier.![]()
Er wordt nu dus uit gezocht of er fysiek (of mentaal) iets mis is. Loopt je kindje bij de uroloog?
Ik heb vroeger zelf ook last gehad van een soortgelijk probleem, dat ik heel veel moest plassen als kind. Mijn toenmalige juffrouw had er ook totaal geen begrip voor, ik heb wat gezeur gehad, omdat ik vaak naar de wc moest (ik was verder niet onzindelijk gelukkig). Bleek later dat er fysiek het e.e.a. niet klopte in mijn buik en daar ben ik 2x aan geopereerd op mijn 12de. Daarna was het probleem opgelost. Maar ik heb als kind wel een hoop ellende gehad op school en bv in de auto, als we op vakantie gingen (moest erg vaak stoppen onderweg). Onbegrip dus, terwijl achteraf bleek dat ik me helemaal niet aanstelde, dat ik gewoon een fysiek probleem had, die gelukkig via operaties te verhelpen was.
Laat je niet gek maken en ik hoop dat men snel achterhaald wat het probleem is. Heel veel sterkte!!!
Orange_peach schreef:kan hij in de kleuterklas dan niet vrij naar het toilet lopen?? een 4 - jarige moet dit namelijk wel zelfstandig kunnen (is bij de kleuterscholen waar ik sta iig zo) en als de leidster om het half uur de wekker laat afgaan dan vraagt ze toch ook regelmatig tussendoor of hij moet plassen??
ik zou hem ook gewoon lekker thuishouden, een 4 - jarige kan je inderdaad al een degelijke uitleg geven en ze kunnen dat dan ook accepteren ... lijkt me prettiger voor iedereen!
slimmerik schreef:Als dit al máánden speelt, snap ik dat de school op hun strepen gaat staan. Petje af dat ze het zo lang volgehouden hebben. Alleen uit hygiënisch oogpunt vind ik het al nodig dat hij een luier draagt. Tjonge als onderwijzeres twee keer per dag vloer en de rest moeten dweilen..... Waarom heb jij dan máánden gewacht met het naar de kinderarts gaan?
Kwam dat door de berichten van school dat het zo niet langer kon?
We krijgen maar 1 kant van het verhaal te horen. Maar ik vermoed dat de school al vaak genoeg gewaarschuwd heeft en een grens getrokken heeft omdat zij zich door jou niet "gehoord" voelden. En wat moet dat kind wel niet meemaken door uitgelachen te worden door zijn klasgenoten. Want dat gebeurdAls moeder zijnde zou ik het niet eens willen dat mijn kind dat moest doormaken
Hoop echt dat de kinderarts met een passende oplossing komt.
it_is_me schreef:Garny, dat is wel erg makkelijk gezegd: "Dan maak je maar tijd". In een klas met kleuters ben je altijd bezig met kinderen en dan ontgaat je de tijd weleens, zoals beangelique ook heeft aangeven. Ik vind het wel erg gemakkelijk om dat zo te zeggen alsof al die andere kinderen er dan niet toe doen....
inge1968 schreef:ben je persoonlijk op school geweest om te praten?
anders even naar de directeur toe stappen met een brief van je huisarts.
ik kan me goed voorstellen dat het heel belastend is voor de leerkracht.
ik werk zelf in de kinder opvang en het lijkt steeds meer een trend te worden om de kinderen later zindelijk te krijgen ook via het consultatie buro.
wij proberen samen met de ouders zo snel mogelijk te trainen maar wij kunnen ook niets als de ouders niets doen.
in jou geval is het een mediche probleem en ik zou persoonlijk mijn kind niet met een luier naar school doen.
in een luier voelen ze namelijk nog minder dat ze geplast hebben.
of hou hem thuis of ga nogmaals ingesprek met de school.
pmarena schreef:Heel vervelend voor het ventje zeg
Maar een beetje begrip naar de school zou best op zijn plaats zijn.
Bovendien duurt het al zo lang !! Kon er eerder niks gevonden worden...? Ik vind niet dat je het probleem zo bij de school mag dumpen , en vind het netjes dat ze hem al die tijd steeds zoveel speciale aandacht gegeven hebben![]()
Doe het ventje gewoon een luierbroekje aan dat niet zo opvallend is. Dan hoeft hij niet meer voor gek te staan met z'n natte broek en de juf is niet steeds de pineut. Ik kan me wel voorstellen dat je ergens bang bent dat terug naar een luier niet de juiste keuze is , maar hem elke keer in zijn broek laten piesen en de juf ervoor op laten draaien ten koste van de andere kinderen , die hem dan ook steeds meer als een stoorzender gaan zien , lijkt me ook niet helemaal de bedoeling toch ?
Dat die paar extra dagen ook nog wel kunnen , kun je niet voor de school beslissen. Zij vinden blijkbaar dat ze al veels te lang teveel speciale aandacht aan het ventje geven en zijn blijkbaar ook wat realistischer want de kans lijkt me niet zo heel groot dat het na het eerste de beste doktersbezoek meteen opgelost is , de dagen / weken enz. erna zal hij vast nog steeds "ongelukjes" hebben toch
Lynn_Nikita schreef:ik kan de school ook begrijpen, om nu elke 15 min, mee naar de wc te lopen, is ook erg veel werk
om nu te voorkomen dat ze bij een ongelukje alle kleding weer moeten verschonen, een luier om willen,w at is daar erg aan?
Kan hij niet zo`n luier broekje aan, en hem net zo goed veel stimuleren naar toilet te gaan, en als dan een ongelukje gebeurd, hij alleen ander broekje aanhoeft te doen?
Ook al krijg je over aantal dagen een uitslag, dat betekend vaak niet dat meteen het probleem ook weg is, dus zeggen dat de school maar een paar dage moet wachten klopt ook niet
en luier omdoen en de rest van de dag niet naar het toilet sturen werkt idd ave rechts, maar dat is toch niet de bedoeling of wel?
kim1207 schreef:kies nu even voor waar zowel jij als je kind zich goed voelen.
renatevb schreef:hij zit momenteel op school (hun hebben geen thuis pauze in de middag)jeetje wat erg voor je ventje.. Ik hoop dat ze m kunnen helpen.. Ik zou hem toch die paar dagen thuis houden, en hem zeggen dat het vakantie is. Hoe doet ie t nu met die luier?
pmarena schreef:Pffft je zal het plasmaatje maar zijn dan , baalt dat kindje er niet van of is het een vriendje ?
Maar ik lees dat veel mensen bang zijn voor de eigenwaarde van het ventje omdat het genant is om weer een luier te dragen.
Is het niet minstens zo genant om in je broek te piesen dan
Wij hadden er toen ik nog kleuter was ook 1 in de klas die constant naar de WC moest en ook af en toe in z'n broek pieste en die lag toch echt niet lekker in de groep , ook kleuters vinden het niet echt fris om te spelen met iemand die ineens een natte broek kan hebben. Lijkt me dat dat nog veel schadelijker is dan een luierbroekje dat amper opvalt , eerlijk gezegd....
En niet alleen voor de leerlingen , maar ook de school vind hem nu al een "lastig kind" , niet echt leuk om zo je schooltijd te beginnen , dat luierbroekje lijkt me toch een veel betere oplossing voor alle partijen.
Als het ventje een beetje pienter is dan kun je er toch wellicht eens een gesprekje met hem over hebben en hem zelf eens vragen wat hij liever wil : een niet te dik luierbroekje , of in zijn broek piesen ?
Met een beetje geluk snapt hij zelf ook wel dat een luierbroekje heel wat beter voor hem is en dan heb je dat probleem toch ook niet meer ?
Bovendien mag hij het luierbroekje best een beetje stom vinden , dan weet je ook zeker dat hij gestimuleerd blijft om naar de WC te gaan , zodat het broekje op een gegeven moment weer af kan
pmarena schreef:Als ik dat "luier" in je post lees dan voel ik ook iets opkomen inderdaad , kun je het niet wat leuker verwoorden tegen hem dan "luier" zodat het niet zo baby-achtig klinkt
Hebben ze niet een stoere-mannen-broek tegen het in je broek plassen , zodat het kinderachtige "luier" er een beetje vanaf is
StalNollie schreef:tjee wat rottig,
hoop dat er snel een oplossing komt,
drinkt je zoontje mischien heeel veel ?
hoe is het plassen eigenlijk dan snachts komt hij dan ook zo vaak.
Lynn_Nikita schreef:maar moet die snachts dan ook om de 15 min of houd hij het dan langer vol
ik heb een overactieve blaas gehad, heb ik pillen voor gekregen
omdat een blaas als een ballon is, en ik bij elke aandrang ging plassen, bleef mijn blaas ook erg klein waardoor ik juist weer snelle rmoest gaan
zo blijf je in een rondje gaan
maikeltje schreef:it_is_me schreef:Garny, dat is wel erg makkelijk gezegd: "Dan maak je maar tijd". In een klas met kleuters ben je altijd bezig met kinderen en dan ontgaat je de tijd weleens, zoals beangelique ook heeft aangeven. Ik vind het wel erg gemakkelijk om dat zo te zeggen alsof al die andere kinderen er dan niet toe doen....
Bij mijn kinderen op school zijn er in de klas ook altijd 1 of 2 onderwijsassistentes aanwezig dus het lijkt me niet dat het kind hier de dupe van hoeft te worden. Mijn jongste heeft problemen met haar darmen. Ze zit soms verstopt en heeft dan last van overloopdiarree. Vooral in groep 1 en 2 heeft ze vaak ongelukjes gehad en dat vond ze verschrikkelijk. De leerkrachten hebben daar nooit moeilijk over gedaan en haar netjes en discreet verschoond als het nodig was. En zelf gaf ze het uit schaamte niet aan wanneer ze een ongelukje had gehad maar gelukkig hadden die leerkrachten een goede neusWij hebben dit probleem gelijk aangekaart en er is altijd goed mee om gegaan. Gelukkig maar want mijn kind geneerde zich dood, die voelde zich daar toch al ongelukkig onder en dat werd op school prima opgepikt. Het kan dus wel!
pmarena schreef:Pffft je zal het plasmaatje maar zijn dan , baalt dat kindje er niet van of is het een vriendje ?
Maar ik lees dat veel mensen bang zijn voor de eigenwaarde van het ventje omdat het genant is om weer een luier te dragen.
Is het niet minstens zo genant om in je broek te piesen dan
Wij hadden er toen ik nog kleuter was ook 1 in de klas die constant naar de WC moest en ook af en toe in z'n broek pieste en die lag toch echt niet lekker in de groep , ook kleuters vinden het niet echt fris om te spelen met iemand die ineens een natte broek kan hebben. Lijkt me dat dat nog veel schadelijker is dan een luierbroekje dat amper opvalt , eerlijk gezegd....
En niet alleen voor de leerlingen , maar ook de school vind hem nu al een "lastig kind" , niet echt leuk om zo je schooltijd te beginnen , dat luierbroekje lijkt me toch een veel betere oplossing voor alle partijen.
Als het ventje een beetje pienter is dan kun je er toch wellicht eens een gesprekje met hem over hebben en hem zelf eens vragen wat hij liever wil : een niet te dik luierbroekje , of in zijn broek piesen ?
Met een beetje geluk snapt hij zelf ook wel dat een luierbroekje heel wat beter voor hem is en dan heb je dat probleem toch ook niet meer ?
Bovendien mag hij het luierbroekje best een beetje stom vinden , dan weet je ook zeker dat hij gestimuleerd blijft om naar de WC te gaan , zodat het broekje op een gegeven moment weer af kan