Mirena-spiraal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

RoxyVip

Re: Mirena-spiraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:12

Ik moest op de laatste dag van mn menstruatie komen. Ik was juist echt supertevreden met mijn huisarts! Denk dat dat ook weer voor iedereen verschillend is!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:17

Pff ik ben blij dat mijn huisarts zei 'je bent nooit zwanger geweest? Prima, hier is de verwijsbrief en het nummer van de gyn' :D

Ik moest op dag 4 of 5 van m'n menstruatie geloof ik, en zowel de dokter als ass. van de gyn zei dat pijnstillers niet nodig waren, maar heb toch de avond en ochtend ervoor naproxen genomen :)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:19

Sommige huisartsen hebben zo'n gynaecologenstoel, dat maakt het inbrengen al een stukje makkelijker. Bij mijn huisarts moest ik op mijn rug op de horizontale onderzoektafel liggen, dat werkt dus niet.
Wat mij ook opviel was dat de huisarts geen controle uitvoerde of het spiraaltje wel juist geplaatst was, bij de gynaecoloog werd er bij het wisselen voor het uithalen van de oude, en na het inbrengen van de nieuwe een inwendige echo gemaakt waarop hij precies kon zien waar het spiraaltje zat.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:29

En dat is ook meteen mijn tip...laat het door een gyneacoloog inbrengen. Mijn eerste spiraal werd door een gyn. gedaan en dat was zonder 1 probleem, terwijl ik geen kinderen heb gehad. 2e keer bij een huisarts en dat was me toch een drama. Vindt zelf het spiraal echt een super oplossing en geplaatst door een gyn. helemaal fantastisch.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:31

Ik heb ook een spiraaltje, en jeeeeeeeeeeeeeeesus dat deed pijn!!

Bij de HA laten zetten, ik ging echt door de grond. Twee maanden blijven bloedden, maar nu het voorbij is ben ik toch blij dat ik het gedaan heb.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:38