welke foundation

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 10:12

Ik heb er 2, gebruik ik ook gemengd (anders krijg geen juiste kleur :P) Ik gebruik die van Loreal true match & Essence clear&matt.. Is de ideale mix voor mijn smoeltje, dit mengseltje blijft ook daadwerkelijk op mn gezicht zitten de hele dag! Af en toe, tijdens uitgaan en ik iets meer kleur op mn smoeltje wil, gebruik ik foundation van Dior! Is ook heeeel fijn spul!

Kyrseltje

Re: welke foundation

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:21

Ik heb l'oreal omdat dat ten eerste me werd aangeraden en vind hem ook erg fijn. Hij dekt mooi maar niet teveel en hij glimt ook niet heel erg. Dream mate mouse werd mijn gezicht erg droog van, nja min droge plekken werden veel zichtbaarder. Ook heb ik nog een tijdje foundation gehad van de hema maar die glimde heel erg en dekte ook niet goed.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:32

Ik gebruik max factor second skin foundation. De eerste foundation die echt goed dekt, mn huid wordt er super zacht van en is heel makkelijk en egaal uit te smeren.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:33

cruesli schreef:
Ik gebruik max factor second skin foundation. De eerste foundation die echt goed dekt, mn huid wordt er super zacht van en is heel makkelijk en egaal uit te smeren.

Vond deze echt enorm vlekken.. Kon ook komen omdat het niet de goede kleur was maar heb jij hier geen last van? Vond hem verder wel erg fijn smeren enzo.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:33

o, die wil ik ook nog eens proberen idd!
is er og iemand die ervaring heeft met die nieuwe maybelline?

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:37

ik volg even door ziekte zie ik er uit als een zombie zo wit, met als gevolg dat ik de hele dag moet aanhoren dat ik wel erg bleek zie!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:38

ilse86 schreef:
o, die wil ik ook nog eens proberen idd!
is er og iemand die ervaring heeft met die nieuwe maybelline?

welke?
Ik heb de superstay silky... maar ik weet niet of dat de nieuwste is?
Afbeelding

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:43

nee, die heet dream creamy foundation.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:47

Hoe goed blijven jullie foundations zitten, ik heb soms last van dat het door de dag heen gaat vervagen?

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:49

Ik gebruik foundation van Catrice. Dit potje is 5 euro en heel erg fijn. Heb zelf ook een droge huid en vind deze fijn werken.
Het is een soort mouse-achtig spul.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:50

Kyrseltje schreef:
cruesli schreef:

Vond deze echt enorm vlekken.. Kon ook komen omdat het niet de goede kleur was maar heb jij hier geen last van? Vond hem verder wel erg fijn smeren enzo.

Nee bij mij vlekt die dus juist niet. Smeert zo makkelijk en egaal uit, geen vlekje te zien :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:52

lovelynutia schreef:
Hoe goed blijven jullie foundations zitten, ik heb soms last van dat het door de dag heen gaat vervagen?

ja, dat wel een beetje idd. Maar dat maakt mij niet zoveel uit. komt ook wel doordat je altijd wel over je gezicht veegt enzo.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:55

Ik heb ook L'oreal True Match, alleen dan niet de roll on. Ik geloof dat een potje € 19,00 is, daar doe ik een half jaar mee. Ik vind deze erg fijn omdat hij goed uitsmeerbaar is en je hem niet ziet zitten.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:01

cruesli schreef:
Kyrseltje schreef:

Nee bij mij vlekt die dus juist niet. Smeert zo makkelijk en egaal uit, geen vlekje te zien :D

Hmm denk dat het dan toch door de kleur kwam! Heb er 2 gekocht, beide zeiden ze in de winkel dat hij goed was, nou mooi niet.. Was de één veel te donker en de ander was gewoon een heel vaag kleurtje. Bij de douglas zeiden ze later ook dat ik wel een moeilijke kleur huid had dus dat zal het vast zijn geweest..

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:30

Hier meldt zich ook iemand die last heeft van een droge huid, ik heb daarbij ook last van schilfers.. heel vervelend (om er een beetje fatsoenlijk erbij te lopen moet ik 2 keer per week mijn huid scrubben).

Eerst heb ik een hele tijd vloeibare foundation gebruikt van oriflame, maar daar droogte mijn huid alleen maar erger van uit..

Nu heb ik iets fijns (en super goedkoop) uitgevonden wat bij mij goed werkt:
dagcreme
mousse foundation van essence (€ 3,49 dacht ik)
poeder (om het af te poederen, ook gewoon de minerale van essence)

Eerst een dun laag dagcreme ligt laten intrekken (drupjes ter grootte van 2 erwten), rest gewoon op je handen laten zitten. Dan de mousse over je handen verdelen (ook maar een erwtje) deze op je gezicht smeren. Even laten drogen en dan afpoederen

Geeft een mooi natuurlijk effect :D

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:51

Heb nu foundation van Clinique , en dat is de eerste waar echt tevreden over ben :)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:00

Sowieso voordat je foundation erop smeert eerst je huid goed schoonmaken en er daarna dagcreme op smeren. :) Anders blijft je foundation niet goed zitten en ademt het niet goed.

Ik heb zelf foundation van The Body shop en Vichy. :)

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:06

Ik heb precies hetzelfde huidtype. Een aantal jaar bezig geweest om de juiste foundation te vinden. Maar bij de 1 ging ik ontzettend glimmen en bij andere kreeg ik niet de juiste kleur, waardoor mijn gezicht er als het ware uitsprong :+

Op den duur bij de douglas een foundation test laten doen, toen het merk Bobbi Brown net gelanceerd werdt en gelijk genomen. Mijn gezicht gaat er niet van glimmen en springt er ook niet meer uit. Er werdt mij toen ook aangeraden om voordat ik de foundation aan zou brengen dat ik dan eerst mijn gezicht insmeer met een dagcreme :)

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:45

Ik heb de foundation van vichy "dermablend".
Ik ben er persoonlijk niet tevreden over omdat ik als het er een tijdje op zit een beetje het idee krijg alsof het oranje wordt.
Je doet er wel erg lang mee, en is ook redelijk prijzig ( 20 euro ).
Wil ook graag weer overstappen na een andere foundation maar ik heb nog 1,5 tube hier liggen, das balen :') .

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:17

MAC studio sculpt!

Ik vond altijd dat Maybelline Dream Satin Liquid goed was, tot ik MAC kocht. Er zijn veel kleuren, ik ben superbleek en heb gewoon precies de goede kleur. Het ziet er natuurlijk uit, m'n huid glimt er niet van o.i.d. Ik ga 'm zeker weten opnieuw kopen als hij op is.

Hij kost 29,-

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:36

Ik gebruik Maybelinne dream matt mouse. Erg fijn! Hele zachte en goed dekkende foundation. Verkrijgbaar in verschillende kleuren. hij is vrij prijzing, maar ik wil niets anders meer. Hij werkt bij mij echt super goed!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:56

Sies schreef:
ik volg even door ziekte zie ik er uit als een zombie zo wit, met als gevolg dat ik de hele dag moet aanhoren dat ik wel erg bleek zie!

Je kunt dan ook naast je foundation een rouge op je wangen(schuin onder je jukbeen) gebruiken. Dat ziet er vaak een stuk 'gezonder' uit, zeg maar een blosje op je wangen.