Hypermobiliteit bij de mens...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YentlKG

Re: Hypermobiliteit bij de mens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:20

Ik ben ook hypermobiel.
Ben veeeeelste lenig en daardoor krijg ik snel last van (voornamelijk) mijn rug en nek. Ik kraak mezelf daarnaast ook nog hee lveel wat er dus voor zorgt dat er nog meer ruimte ontstaat. Loop hiervoor bij mijn fysio omdat ik door al dat kraken en die hypermobiliteit mijn onderste rugspeuren totaal niet goed kan aanspannen.
Met paardrijden heb ik er ook last van, zak veel in verschillende houdingen (rug is of hol of bol). Heb ook nog jaren selectiegeturnd en dat heeft het allemaal niet simpeler gemaakt haha!
Bij lang zitten, rijden of lopen moet ik echt even liggen omdat het gewoon ontzettend lastig is en zelfs pijn doet in mijn rug.
Avondje stappen is voor mij ook echt K..... kan een uurtje losgaan maar daarna moet ik dan wel even 2uurtjes bijtanken, of het liefst gelijk rechtstreeks naar bed :+.
Maar ach voorderest ben ik er wela an gewent en hoop ik dat het met fysiotherapie een hoop oplost.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 22:37

wat vervelend ook :(

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:57

Precious20 schreef:
Ik ben ook hypermobiel. Ik kan mijn ellebogen en polsen overstrekken. Met mijn knieën kon ik dit vroeger ook, maar na een ongelukje met paard heb ik oefeningen gekregen om die spieren rond de knie te versterken. En 't is gelukt, ik ben daar nu zo stijf als een plank :Y)
Ik heb de laatste tijd enorm veel last van mijn heupen. Ik kan er ook niet goed op liggen. Geen idee of dat iets met hypermobiliteit te maken heeft maar pijn doet het wel. Fysio kreeg het trouwens ook niet weg; die maakte het alleen maar erger...
In de dagelijkse omgang met paarden heb ik er eerlijk gezegd geen last van. Enfin, toch niet zo dat ik erdoor belemmerd wordt om bijv. de stal uit te mesten ofzo.

Heb ik de laatste tijd ook last van, van mijn heupen. Als ik op mijn zij lig te slapen word ik soms wakker van de pijn en moet ik op mijn rug gaan liggen. Denk dat dit inderdaad met de hypermobiliteit heeft te maken..

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:19

Pff fijn vooruitzicht want dat betekent gelijk ook dat er niets aan te doen is! Trappen oplopen doet zelfs al pijn....
Ik ga binnenkort opnieuw foto's en een scan gaan laten maken. Ben eens benieuwd!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 10:41

Precious20 schreef:
Pff fijn vooruitzicht want dat betekent gelijk ook dat er niets aan te doen is! Trappen oplopen doet zelfs al pijn....
Ik ga binnenkort opnieuw foto's en een scan gaan laten maken. Ben eens benieuwd!

Succes! Hebben ze bij mij ook gedaan. Kwam niks uit gelukkig!