Wie heeft ervaring met MRI - Scan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:55

DarkDreamer, als je last hebt van claustrobie gewoon aangeven bij de neuroloog of huisarts dan kan die zorgen dat je een receptje krijgt voor iets kalmerends. Het is dan wel verstandig om je te laten rijden, want je krijgt dan warschijnlijk iets waar je redelijk daas van wordt ;)

SSDesign

Re: Wie heeft ervaring met MRI - Scan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:49

Make up mag je niet op nee... En er zijn nog wat dingen waardoor je soms geen mri-scan kunt krijgen. Mijn draadje achter mijn tanden van mijn beugel was echter geen probleem, maar dat heb ik wel even doorgegeven.

Wat betreft de tijden... Pff ik dacht ook dat het echt lang zou zijn, maar viel best mee. Vond het best apart al die geluidjes :P

En wat betreft de kalmeringsmiddelen... Ik had zelf nergens last van, maar in de ruimte naast het apparaat hingen overal briefjes met welke hoeveelheden kalmeringsmiddel nodig waren indien er iemand in paniek raakt. De naalden lagen zelfs al klaar incl. watjes en zo... Ik kreeg ook een ding in mijn handen, als er dan iets aan de hand was kon ik daar op drukken :)

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 14:29

Ik zat me ook te bedenken, ik heb een brug achter mijn tanden. Is dat ook geen metaal? Ga het iig wel even melden, maar mss dat hier iemand dat weet?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:40

Dat soort hulpstukken worden vaak gemaakt van materiaal dat geen problemen geeft, maar bel desnoods even om te vragen of het een probleem is. Beter op voorhand even bellen, dan ter plekke te horen krijgen dat het dan toch niet kan. Scheelt jou op en neer reizen en iemand anders kan dan wellicht op jou plekje tussen het schema gepast worden als blijkt dat jij niet mag.

Als het een losse brug is die je uit kan doen, dan is dat natuurijk ook een optie. Uitdoen en even ergens in stoppen en na de MRI weer in doen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:51

Arvensis schreef:
Ik zat me ook te bedenken, ik heb een brug achter mijn tanden. Is dat ook geen metaal? Ga het iig wel even melden, maar mss dat hier iemand dat weet?

Ik zou dat even specifiek navragen. Ik heb chirurgisch staal in mijn borstbeen, en ik kan dus niet meer in de MRI volgens mijn cardioloog.

Ik heb voorheen wel eens een MRI laten maken van mijn aortakleppen, bij een particulier bureau ( doorverwezen door de verzekering, stuk korter wachten dan in het ziekenhuis en dat was maar goed ook ). Ik kreeg toen wel zo'n hemd van hun aan, mocht alleen eigen onderbroek aanhouden. Idd, haarelastiekjes uit.
Ik heb er heel lang onder gelegen, meer dan een uur. Dat kwam doordat ze dat ding verkeerd hadden ingesteld en toen ter plekke dat verandert hebben, zonder mij er uit te halen ( geen idee of dat kon, maar was wel vervelend ). Ik kreeg overal gevoelige plekken/branderige huid/kriebel, maar dat is gewoon psychisch, omdat je niet gewend bent zo lang stil te liggen. Toen ik er eenmaal uit was, was er echt niks aan de hand. Ik heb er ook geen slechte ervaring aan overgehouden ofzo.

Ik had ook een cd meegenomen, alleen hadden ze die niet op repeat gezet, dus na 1 keer had ik geen muziek meer. Als je radio vraagt, heb je dat probleem niet.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:10

Arvensis schreef:

Als het zo'n klein staafje is achter je voortanden is 't geen probleem. Grotere constructies zou een probleem kunnen zijn, dat zou je zeker moeten melden.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 20:20

Hermelijn schreef:
Arvensis schreef:

Als het zo'n klein staafje is achter je voortanden is 't geen probleem. Grotere constructies zou een probleem kunnen zijn, dat zou je zeker moeten melden.

Het is van een neptand, uithalen kan helaas niet zo goed ;) Ik ga er eigenlijk van uit dat het van ander materiaal is, gezien er wel veel mensen met zo'n brug.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:29

SSDesign schreef:
En wat betreft de kalmeringsmiddelen... Ik had zelf nergens last van, maar in de ruimte naast het apparaat hingen overal briefjes met welke hoeveelheden kalmeringsmiddel nodig waren indien er iemand in paniek raakt. De naalden lagen zelfs al klaar incl. watjes en zo... Ik kreeg ook een ding in mijn handen, als er dan iets aan de hand was kon ik daar op drukken :)

Nou voel ik me een stuk beter.... Naaldenfobie :x :').

Njah. Ik overleef het wel. Ben een bikkel :Y).
Maarrehm, ik ga daarna iig niet gelijk door naar mijn werk. Ons kantoor zit in het pand van L'oreal. En om daar compleet make up loos, in trainingsbroek etc binnen te komen zetten.. Neeh. Not done. Dan schaam ik me dood tussen al die perfect geklede en opgemaakte mensen :').

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:16

Oke ik had nog een vraagje.
Hoe zit dat met nagelak? Ik moet er waarscheinlijk alleen met mijn hoofd in, maar gewoon.. Voor de zekerheid. :Y)

Aangezien ik ook niet wist dat je geen make up op kon doen.. Kan je nagelak wel ophouden?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:17

Er stond echt duidelijk dat je geen make up op mocht hebben... En ik denk dat er in nagellak ook toch wel ijzerhoudende deeltjes zitten (glans), dus ik zou het afhalen ;) Ik heb het ook afgehaald toen ik mijn mri-scan had.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:19

Oke, bedankt. :) Dan weet ik dat.
Morgen naar de neuroloog, dus dan zullen we het allemaal wel gaan meemaken :Y).

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:35

Oooh een MRI stelt echt helemaal niks voor! :D
Je moet gewoon gaan liggen.. tunnel begint te draaien.. je moet soms even je adem inhouden en dat was het.
En ja het maakt wel wat geluid.. maar binnen een paar minuten is het waarschijnlijk allemaal gebeurd!

En geen make up ? Dat hoor ik voor het eerst haha.. ben al wel 5 keer onder de MRI gegaan maar had volgensmij elke keer wat op. :)

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 21:59

Ligt er denk ik ook aan waar je gescand word. Als je met je hoofd erbuiten ligt dan zal het niet uitmaken denk ik :)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:02

Ik ga idd voor mijn hoofd, dus zal er ook met mijn hoofd in moeten. En ik las ergens dat je wimpers tegen de buis eindigen, dat heb ik liever niet :Y).

Haha echt iets voor mij om een niesbui te krijgen trouwens :Y).

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:20

als je geen last hebt van claustrofobie of liften op opgesloten gevoel valt het reuze mee
anders is het hell
je krijgt een knopje mee waar je op kan drukken als er wat is
en mijn moeder heeft een black out gehad van de paniek
ze gilde ik wil eruit en was verwilderd van angst
na een half jaar is ze opnieuw gegaan
en heeft ze 3 oxazepam geslikt waarna ze erin ging
dus ligt eraan of je er tegen kunt opgesloten te zijn
succes

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 06:54

take_one schreef:
Oooh een MRI stelt echt helemaal niks voor! :D
Je moet gewoon gaan liggen.. tunnel begint te draaien.. je moet soms even je adem inhouden en dat was het.
En ja het maakt wel wat geluid.. maar binnen een paar minuten is het waarschijnlijk allemaal gebeurd!

Een MRI tunnel draait niet, en een MRI maken duurt altijd minimaal 20 tot soms 45 minuten, afhankelijk van wat er gedaan wordt.
Ik vermoed dat jij het over een CT hebt ;)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:36

Ik heb afgelopen donderdag een MRI-Scan gehad van m'n hand/pols.Duurde 45 minuten, en dat lekker onder het genot van Guus Meeuwis en Marco Borsato :')
Ik lag een hele poos in dat ding en vroeg opeens af wat als je plots moest kotsen....dan heb je een probleem wat je kan nergens heen :=
Maar het valt best wel mee, het is alleen een beetje lastig om zo lang stil te blijven liggen.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 14:06

Haha, nou tis te hopen idd dat je niet hoeft over te geven, lijkt me niet echt prettig om het daarna nog te moeten schoonmaken _O-

Maar vroeg me ook af, maakt het nog uit of je ongesteld bent?? :oo denk dat ze dat ook kunnen zien?? :oo :\

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:08

Was voor mij een vreselijke ervaring :=

Ik moest van te voren een vloeistof in laten spuiten. Had nog nooit zo'n grote naald gezien :=

Maar in dat ding liggen stelt niks voor! Het maakt een onwijze herrie maar verder echt niks bijzonders :n Ik ging me op een gegeven moment wel vervelen omdat de muziek niet boven de herrie uitkwam :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:09

Arvensis schreef:
Maar vroeg me ook af, maakt het nog uit of je ongesteld bent?? :oo denk dat ze dat ook kunnen zien?? :oo :\

Alleen als je je onderlichaam gaan scannen. Maar zeker, vocht is zichtbaar op een MRI. Dat is juist de grap van een MRI.
Overigens is er ooit eens een onderzoek gedaan naar hoe seks hebben er uit ziet van binnen. Met behulp van een MRI-apparaat dus. Met een beetje lenigheid kan je dus met z'n tweeën in zo'n ding :=
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 08-02-10 15:31, in het totaal 2 keer bewerkt

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:14

Ik ben een keer in slaap gevallen in de MRI, wordt heel moe van dat ding :P

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:17

Nou ik krijg kalmeringsmiddelen toegedient :+.
Ik zou eerst proef gaan liggen, dat moest van de neuroloog en van de mevrouw bij de bali (op de neurologie afdeling). Maar bij de vrouwen van de bali waar je dan uiteindelijk de afspraak moet maken mocht het dus niet. Die zijden dat het niet handig was.
Ik had het eigenlijk wel fijn gevonden, proefliggen. Even kijken of het gaat dan hoef ik geen kalmeringsmiddelen te nemen, en als ik er niet tegen kan.. Nouja dan moet het maar toch?
Maar nu moet ik dus gelijk kalmeringsmiddelen.

Ik moet overigens over een maand, en ik moet er helemaal in, van top tot teen dus moet op mijn hele kleding letten enzo :+.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:20

Trouwens, als ze zien dat je ongesteld bent.. Ik denk niet dat dat zo heel erg is. Iig ik zou het niet zo erg vinden.
Dat is namelijk een heel normaal iets, en waarscheinlijk komen ze het vaker tegen. Trouwens, als het vrouwen zijn zullen ze zelf ook wel weten hoe het is, en mannen weten ook wel hoe ze er mee om moeten gaan hoor. Die hebben vast wel een vrouw of vriendin ofzo, misschien zelfs wel een dochter :P.

Ik moest vandaag half naakt een hartfilmpje laten maken. Dat vond ik veel erger :o.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:24

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 20:38

Wel fijn DarkDreamer dat je kalmeringsmiddelen, misschien niet heel prettig, maar het zal je wel schelen denk ik.
Wel jammer dat je niet proef mocht liggen, denk dat dat ook een hoop zenuwen zou kunnen schelen.

Ik moet me idd niet zo druk maken omdat ik ongesteld ben dan, maar doe het toch. Vind het vreemd dat ze het dan kunnen zien zitten :+