KarminaP schreef:Iemand die 3 a 4 biertjes per dag drinkt is geen alcoholist. (ik vroeg het net aan mijn vader die arts is).
Wel is het niet gezond en verhoogd het de kans op overmatig drankgebruik in de toekomst.
Ik zou er niet mee kunnen leven. Tijdens de week, een biertje of een glaasje wijn 's avonds vind ik kunnen maar niet meer.
En een paar maal per jaar eens goed dronken zijn kan helemaal geen kwaad vind ik
Grappig hoe de meningen uiteenlopen.
Volgens mij ging het cad altijd uit van een maximum van 1 a 2 glazen per dag voor een vrouw, 2 a 3 glazen voor een man. Zit je daarboven, ben je een probleemdrinker.
ik weet ook niet of je dat zo hard kunt stellen. Ben persoonlijk gehecht aan mijn dagelijkse 1 a 2 glaasjes wijn maar als de fles leeg is, en er staat een nieuwe in de schuur, vind ik het niet de moeite om daar op mijn blote voetjes heen te gaan en alleen drinken doe ik al helemaal niet.
Ik vind het zelf interessant in dat opzicht hoe iemand reageert, als er een dagje geen drank in huis is. Wordt hij daar chagarijnig van? Dat is natuurlijk wel een signaal.
Dan dronkenschap; ik vind dronkenschap niet normaal. Ben natuurlijk in mijn jeugd weleens beroerd geweest maar niet zoals ik hier lees. En dat is sinds 25 jaar niet meer gebeurd. Als je dan ook nog dingen doet die niet kunnen, dan vind ik dat onacceptabel. Als je niet meer in staat bent om je verantwoordelijkheden na te komen door dronkenschap, vind ik dat ook onacceptabel.
Er zijn ook nog kinderen in de buurt; je moet je toch doodschamen als je kinderen je ooit dronken of zelfs maar flink aangeschoten zien.