Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
JaneJansen schreef:ldus geen zalfje maar emigreren is de 2e tip![]()
Ook mijn oom met zware astma heeft geen last meer nu hij in Myanmar woont...
supersambo schreef:hotchocolat schreef:Ik heb nog een 74/80. liggen.
Daar past ie al lang niet meer inHij is 2, ik gok bijna 95 cm lang en 13,5 kilo. Op zijn eerste verjaardag had ie al maatje 92.
supersambo schreef:Goed. plan van aanpak. Ik heb net een stel nieuwe tubes creme en badolie besteld extra vettend die ik hier in de winkel nog niet gezien. Dat gaan we eerst nog maar eens een week of 2 proberen. Wordt het niet beter dan stappen we naar de dermatoloog. En begrijp dat die me ook kan vertellen over mogelijkheden als krabpakjes en andere cremes. Ik sla dit topic op en mocht ik iets nieuws gaan proberen meld ik me. Andere tips natuurlijk altijd welkom.
.
TijnieJjJ schreef:Ik heb ook jaren lang exceem gehad en gebruikte protopic.
Dit moest je echter wel eens blijven herhalen met smeren maar het ging er wel telkens van weg.
Is op recept te verkrijgen bij je huisarts.
Citaat:Hoewel elke arts Protopic en Elidel mag voorschrijven, raadt de VMCE aan om voor een behandeling met Protopic of Elidel altijd een dermatoloog te consulteren. Het Europees Medicijnen Agentschap (EMEA) zegt hierover dat “alleen artsen met ervaring met de diagnose en behandeling van atopische dermatitis de behandeling [met Protopic of Elidel] dienen te starten.” In de nieuwe huisartsenstandaard voor de behandeling van constitutioneel eczeem staat: "Vooralsnog worden deze middelen in de huisartsenpraktijk afgeraden vanwege onduidelijkheid over hun plaats bij de behandeling van eczeem en vanwege onzekerheid over de veiligheid op lange termijn".