Waarom zitten bh's nooit ECHT goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:50

Heb ik eigenlijk nooit last van. :')
Alleen heb ik soms 75 B en soms 75 C.
Verder pas bijna alles, met of zonder push-up. :j
kwaliteit van de Hunkenmöller is waardeloos..
Ik vind de 'jolante collectie' van Livera allemaal goede kwaliteit en zitten heerlijk. :)

ikke20

Re: Waarom zitten bh's nooit ECHT goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:05

ik ben vandaag alweer op jacht geweest nog na livera en hunkemuller nog steeds geen goede leuke bh zag net dat marlies hier in de buurt zit als ik volgende keer die kant op moet toch eens daar gaan kijken

vond die dingen van jolante helemaal niks had ineens puntborsten gekregen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:12

Ik heb ook allemaal goed passende bh's, op eentje na, die te klein is. Bh's zonder voorvulling vind ik ook niet zo dat, en push up trekt bij mij op niets! (Terwijl sommigen dat alleen maar dragen) En ik lees dat iemand hier Esprit noemde als goed merk, wel die passen bij mij dus niet zo. Zo zie je maar dat het verschilt van persoon tot persoon en dat je soms even heel goed moet zoeken voor je de perfecte bh vindt. Ik vind het belangrijk dat ze goed passen en neem er dan ook de tijd voor om er een te vinden.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:14

bij de pabo kan je mooi en leuke bh's bestellen voor een leuk prijsje.. die mensen hebben echt verstand, ik zou kiezen voor een voorgevormde bh dit omdat je tepels er niet doorheen komen en je borsten mooi rond in de bh zitten, super goede ervaringen mee.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:16

had ook altijd gezeur met bh's. Maar dat komt omdat er bijna een cupmaat verschil zitten tussen mijn borstjes :)

Ik dacht ik ga een sportbh proberen... ik was zat van die hupsende borsten...... nou ik neem NOOIT weer andere bh's. Ik zweer erbij....... nadeel, het valt op als je het koud hebt :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:19

Ik heb nog nooit een bh gehad die écht lekker zat en goed aansloot aan alle kanten :')
Ik heb 70C, maar ik zou liever een bh met 65 omvang hebben. Dan zit ie tenminste aangesloten en schuift ie niet mee als ik mijn armen eens omhoog doe ofzo. Plus dat ze dan nog wat mogen rekken in de was, nu zijn ze zo te groot na een keer dragen. Bovendien wil ik alleen voorgevormde beugelbh's, de rest vind ik vreselijk zitten en het doet weinig eer aan je borsten, om het zo maar te zeggen :+

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:00

BrittKitt schreef:
Ik heb nog nooit een bh gehad die écht lekker zat en goed aansloot aan alle kanten :')
Ik heb 70C, maar ik zou liever een bh met 65 omvang hebben. Dan zit ie tenminste aangesloten en schuift ie niet mee als ik mijn armen eens omhoog doe ofzo. Plus dat ze dan nog wat mogen rekken in de was, nu zijn ze zo te groot na een keer dragen. Bovendien wil ik alleen voorgevormde beugelbh's, de rest vind ik vreselijk zitten en het doet weinig eer aan je borsten, om het zo maar te zeggen :+

Geen wonder dat hij niet goed zit, als hij niet eens past.
Even domme vraag, waarom koop je dan niet gewoon 65D?
(even reclame maken; te krijgen bij bravissimo.com in allerlei leuke modelletjes en kleurtjes al vanaf omvang 60 cup D, niet duur wegens de goedkope Engelse pond mooie kwaliteit en prima service)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:08

Dat zal wel te groot zijn, 70C past meestal, maar soms ook net te groot, maar 70B is veel te klein. 75B is te wijd. Net als wat al eerder door een hoop mensen is aangehaald :+
Vind het wel een risico om uit het buitenland te bestellen als ik de maat nog nooit gepast heb, in Nederland is bijna geen bh te vinden met die omvang voor een normale prijs, volgens mij :=
Maar ik ga wel eens kijken, bedankt!

Neantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:10

WAUW!!!!

Meer mensen met het probleem waar ik ook aan ''leid'''

Ik & het vinden van bh's is een waaaaar drama!
Op het moment zweer ik bij Saphh, maar ik vrees dat als de collectie weer veranderd ik het kan schudden :+

Ze zeggen dat ik een rare maat heb?!
Valt geloof ik wel wat mee, maar toe maar..

Mijn nachtmerries over bh's kopen word gelukkig gedeeld...!! :+

not2miss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:07

Dames, helaas deel ook ik dit leed met jullie ;( . Dure bh's heb ik maar gewoon afgeschafd, want ik wil m'n geld ook nog aan andere dingen dan bh's kunnen uitgeven. Hunkemoller kom ik maar niet meer, kan daar nooit iets paasends vinden. H&M, daar doe ik 't maar mee. Ze zijn snel versleten, maar daar is de prijs ook naar.. En gezien 't feit dat geen enkele bh ooit 100% zit bij mij, ben ik ooit altijd blij als ik er weer 1 weg kan gooien.
Ik heb altijd wel een band die te strak zit, een cup die of te klein, of te groot is (ongeacht of je een maat groter of kleiner neemt, je blijft hannessen), een kriebeltje hier, zusje daar.. En wat ik trouwens ook heb (heb ik niemand anders nog echt over gehoord) is dat mijn rechterborst, en dan ook alleen die kant, er steeds half uithangt :+ . De andere kant blijft altijd keurig zitten.. Tamelijk genant als je de hele dag aan je bh zit te hijsen! :P

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:24

Ik heb het probleem (helaas)! :')
Maar gelukkig zijn er voor mij wel bh's te vinden die goed zitten! Alleen is het soms even wat langer zoeken, en wat meer terug sturen (naar de h&m :+ )

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:31

Leuk, bh's. Not! Haha! Nou, ze kunnen wel heel mooi zijn, vooral een mooi setje, en dan is het wel leuk, maar het passen en het vinden van een goed zittende en tegelijkertijd een mooie bh.. drama!

Ik had 75D, maar mijn laatste 2 bh's zijn een 80D, ben iets aangekomen en ook mijn borsten zijn mee gegroeid. Ik koop mijn bh's tegenwoordig altijd bij Hunkemoller. Nooit bij de H&M, die zijn veeel te klein. Livera kwam ik ook wel eens, maar tegenwoordig is dat ALLEMAAL voorgevormd dus ben d'r al een tijdje niet meer geweest.
Heb 2 bh's van een speciaalzaak, toendertijd van mijn toenmalige vriend gehad voor kerst. Heel lief en ze zaten geweldig maar toen ik afviel, waren ze veel te groot. Heb ze nog wel bewaard, maar (gelukkig) nog steeds te groot en dan zit het voor geen meter. Ook jammer dat er niet meer speciaalzaken in de stad e.d. zitten, je vindt ze maar moeilijk! En dan nog een goede ook!

Paar maanden geleden was ik in de stad omdat ik vond dat mijn bh's eigenlijk allemaal wat te krap begonnen te zitten (jaja, aangekomen :o ). Ik had zo'n voorgevormde bh van de Hunkemoller aan toen ik daar heen ging. Niet met echte vulling, maar wel met een dikkere stof dan alleen een dun (doorzichtig) stofje/kantje.
Die dame in de Hunkemoller vroeg me waarom ik eigenlijk niet gewoon een bh zonder vulling droeg en ik vertelde haar dat ik dat een paar jaar geleden altijd deed, tot het een hype werd en je bijna geen fatsoenlijke, nog mooi/sexy uitziende bh zonder vulling kon vinden.. Ze beaamde dat maar vertelde dat het nu weer een beetje terug kwam, waarop ze me 2 mooie ongevoerde/ongevulde bh's liet zien. Gepast en wow, dat zat echt lekker! Dus meteen alle 2 gekocht en inmiddels nog eentje erbij.

Misschien over een tijdje (als de financiën ernaar zijn) maar eens een speciaalzaak opzoeken voor een echt goede, ongevoerde bh!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:55

Nou vroegah toen ik 13-16 jaar was, paste het allemaal geweldig. Maar nu niet meer hoor. :n
Ik zou een 75 B moeten hebben, maar bij de een is de rug te strak bij de ander de cups te groot. Ik heb een tijdje alleen maar push up gedragen, maar nu draag ik om de een of andere reden voorgevormde cups. Gewone zien er bij mij ook niet uit, punttieten krijg je van die krengen :(

Nu, eindelijk, heb ik 1 BH die me echt helemaal 100% past. Het is een Sapph, met Mondriaan print en een heel netwerk aan bandjes 8-) Dat ding zit heerlijk, door al die bandjes nooit meer afzakkertjes en m'n tietjes zien er pronto uit :D
Al m'n andere BH's zijn bagger, inclusief After Eden en meer van dat soort merken. Blegh!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:31

Ik weet het ook niet ... ik moet ook eens naar een speciaalzaak, maar dat is zo duur.. misschien eens wat voor apart leggen en in de uitverkoop gaan. Heb me eens bij de Hunkemoller laten meten door zo'n meisje, die kwam ook met allemaal bh's aanzetten, maar niks zat goed. Ik denk dat ik rond de 75 E zit, wat enorm groot lijkt, maar best meevalt. De onderste band (onder de borsten) zit bij mij nooit lekker en sluit vaak niet mooi aan. Heb momenteel maar 1tje die echt lekker zit en die is van de Hema, dat is wel een 75D, maar de andere 75D's die daarvandaan heb zijn weer te klein (het eerste half uur zit het goed en daarna kruipen ze er langzaam uit ofzo, haha.)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:50

De enige BH's die bij mij lekker zitten zijn 65D.. Alleen die zijn dus haast niet verkrijgbaar, of je moet er 100 euro voor neerleggen.
Ik draag veel 70 C en D, maar het zit allemaal net niet zeg maar..

Héél irritant!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:23

Mijn 'probleem' is vooral dat mijn borsten nog redelijk gelift zijn. Als ik dan een normale bh aandoe, zit er aan de onderkant een loze ruimte. Zelfde bij voorgevormde cups. Dan hou je eigenlijk alleen maar push-up over. Maar als je dan eens strapless wilt voor bepaalde jurkjes, is er niets te vinden!! En push-up strapless bestaat ook al niet :(

(Voor de mensen die nu denken dat ik gezegend ben met stevige borsten en dus ook best zonder bh kan rondhuppelen: nee! :P Dat gevoel dat ze alle kanten op kunnen vliegen is niet echt fijn. Ook zijn m'n tepels altijd wel stijf, wat ook niet erg charmant is :o )

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:27

aargh, zo herkenbaar dit.
Onmogelijk, die bh's. Kan er werkelijk nooit 1 vinden die goed past & ik vind er ook nooit 1 die me niet gaat irriteren aan het einde van de dag.