Een worm?!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:48

He gadsie. Dat is inderdaad een smerig idee, zo'n smerige parasiet in je! :r
Maar als hij eruit is... Laat je dan wel even weten hoe lang hij was? :+ Daar ben ik dan stiekem weer heel benieuwd naar.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:52

Jolliegirl schreef:
Wat vervelend zeg!
maar ik moet eerlijk zeggen..
Ik heb dit vroeger ook gehad, jeuk en kleine witte wormpjes..
helaas was ik een jaar of 8 ofzo, en wist neit dat ik ermee naar de dokter moest ;)
het is vanzelf weggegaan...

Ik ook toen ik nog klein was!! Nooit durven zeggen en dus ook nooit pilletjes voor gehad. Is ook vanzelf overgegaan. Maar ben jij niet stiekem bang dat ze er nog zitten? Maar dan in grotere vorm? Ik wel, ook heb ik totaal geen mogelijke symptomen ofzo. Misschien een keer stiekem de wormenkuur van mn paard lenen. :Y)
Bahbahbah.

enniee

Re: Een worm?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:05

Je gewicht is inderdaad aan de lage kant je bmi is 17..
maar het kan toch niet zo ernstig zijn dat je niet tot maandag kunt wachten? al begrijp ik je wel dat je niet wil dat er een worm in je zit :P

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:23

Leslie90 schreef:
Heb toch nog even verder gekeken, 2 jaar terug hebben artsen ontdekt dat ik Colitis ulcerosa heb, daarna nooit meer last van gehad. Info: http://www.mlds.nl/ziekten/139/colitis-ulcerosa/

Begin nu toch wel erg te twijfelen.. Als het echt Colitis is moet ik daar heel snel medicijnen voor krijgen voor het uitslaat naar andere plekken :( Alleen ik weet nu niet wat ik daarmee moet, kan dan ook die witte dingetjes niet plaatsen. vandaag was er niks te zien trouwens :Y) haha
Kan kwalijk SEH binnen rennen en een darmonderzoek eisen :P alhoewel ik daar 2 jaar terug ook midden in de nacht zat.

Ik heb ook CU, maar geen last van witte dingetjes in mijn ontlasting. ook ik kan veel eten zonder aan te komen, maar ik val niet af. Denk dus niet dat dat het is.

Heb je geen medicijnen daarvoor? Ik heb asacal liggen, voor het geval er weer een ontsteking begint..

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:09

je kan gewoon naar de apthoteek en dan pilletjes halen.

Kleine kindjes hebben vaak wormpjes. door het spelen in de zandbak of door dat ze met hun handje bij hun billetjes zitten of in hun luier.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:18

MarjonTampon schreef:
He gadsie. Dat is inderdaad een smerig idee, zo'n smerige parasiet in je! :r
Maar als hij eruit is... Laat je dan wel even weten hoe lang hij was? :+ Daar ben ik dan stiekem weer heel benieuwd naar.

ik heb hem toen opgemeten(ranzig verhaal...)4 meter.....
Nog ranziger....ik had een aantal dagen diarree,(en nog veel meer...eileideronsteking)
toen kreeg ik die tabletten van de huisarts nadat ik een sigmentje in mijn ontlasting vond..

Naar de w.c de volgende dag...helemaal blij! eindelijk geen diarree meer maar gewone poep!
Je voelt hem al aankomen....het was dus 4 meter lintworm.....die voelde als gewone poep.

Ik ben er nooit mager van geweest,wel slap,opgeblazen gevoel,bloedarmoede en eileider ontsteking....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:22

Kwam die eileider ontsteking ook door de lintworm? Hoe kan dat?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:27

nee...ik had toen iets aan mijn baarmoedermond,het was door verminderde weestand o.a door dat kreng dat het op een eileiderontsteking uitliep...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:30

Lintworm kan er in z'n totaal uitkomen ja :j
M'n oma had er een, en die hebben ze om een vork gerold ofzo samen met m'n opa _O- echt ik vraag me af waarom ze dat hebben gedaan. Iig was ie erg lang :')

Maar bij een lintworm heb je toch echt segmenten die lijken op pasta?

Aarswormen kunnen het ook zijn, dat zijn kleine wormpjes, vaak bewegen ze nog. En ze geven 's nachts erge jeuk, omdat ze dan uit je anus kruipen om rond dat gebied eitjes te leggen.

Oja, en wormen kunnen niet terug kruipen. Je 12vingerige darm is gesloten met een klepje dat maar 1 kant op kan. Alleen erin, niet eruit dus. En daarbij overleeft hij je maagzuur ook niet :')

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:54

toen ik klein was at ik ook vaker rauw vlees en heb dan ook vroeger vaker last van wormen gehad, maar daar kreeg ik pilletjes voor, gewoon bij de apotheek halen.. ;) maar file americe ofzoiets is idd niet zo goed :+ want dat at ik toen ook echt vaak :D

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:58

Focussed schreef:
Aarswormen kunnen het ook zijn, dat zijn kleine wormpjes, vaak bewegen ze nog. En ze geven 's nachts erge jeuk, omdat ze dan uit je anus kruipen om rond dat gebied eitjes te leggen.

Klinkt niet zo lekker :+ hoop dat ik dat nooit krijg :P
En een lintworm lijkt me ook niet zo plezierig, hihi. je oma en opa, smakelijk eten dan maar :Y)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:28

Gatver de gatver! Dat roept weer herinneringen op aan vroeger. Toen heb ik ook een keer wormen gehad (geen lintworm gelukkig, getverderrie die verhalen ervan wordt ik niet blij van en de TS ook niet denk ik :) )
Via de huisarts heb ik toen ook pillen gekregen (vies!!!! ze smaakte naar sinaasappelschil) eerst 1 en na 2 weken nog 1. Daarna waren ze weg en gelukkig nooit meer teruggezien. Maar het idee dat die in je zitten is echt heel heel goor!

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:00

auk schreef:
Gatver de gatver! Dat roept weer herinneringen op aan vroeger. Toen heb ik ook een keer wormen gehad (geen lintworm gelukkig, getverderrie die verhalen ervan wordt ik niet blij van en de TS ook niet denk ik :) )
Via de huisarts heb ik toen ook pillen gekregen (vies!!!! ze smaakte naar sinaasappelschil) eerst 1 en na 2 weken nog 1. Daarna waren ze weg en gelukkig nooit meer teruggezien. Maar het idee dat die in je zitten is echt heel heel goor!

hihi idd.. :P ik kreeg 1x pillen die smaakte naar frambozen :Y) en die daar voor en de andere erna vond in allemaal vies.. nooit meer mijn frambozen gehad ;(

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 23:40

Ben toch nog naar de spoedeisende hulp gegaan, vanavond na het eten kreeg ik pijnlijke steken in me buik, en ik begon sterretjes te zien en het geluid om me heen werd erg dof.

Lintworm kon het niet zijn volgens de arts. Colitis dus wel, maandag krijg ik gelijk een onderzoek aangezien mijn symptomen (afvallen), zal het wel een erge ontsteking zijn ;( erger dan 2 jaar geleden. Heb nu zetpillen gehad voor 't weekend tot het onderzoek.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:52

meid, sterkte er mee, hopelijk valt het maandag toch wat mee, ik zal voor je duimen :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:25

Leslie90 schreef:
Ben toch nog naar de spoedeisende hulp gegaan, vanavond na het eten kreeg ik pijnlijke steken in me buik, en ik begon sterretjes te zien en het geluid om me heen werd erg dof.

Lintworm kon het niet zijn volgens de arts. Colitis dus wel, maandag krijg ik gelijk een onderzoek aangezien mijn symptomen (afvallen), zal het wel een erge ontsteking zijn ;( erger dan 2 jaar geleden. Heb nu zetpillen gehad voor 't weekend tot het onderzoek.

je het toch geen ziekte van crohn?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 11:31

geerke schreef:
Leslie90 schreef:

je het toch geen ziekte van crohn?

Nee ik heb Colitis Ulcerosa. Het lijkt wel op Crohn. Dit is mijn eerste opvlamming sinds 2 jaar terug toen de artsen het ontdekte. Ik wist echt niet dat het zo erg kon zijn, voelde me echt beroerd.
Heb nu 4 zetpillen gehad, heb er al 2 ingenomen en voel gelukkig weer wat verlichting. Mag straks een doos van 28 zetpillen ophalen, en mag er voorlopig niet meer mee stoppen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:33

tja....dat zijn ook ontstekingen in de darm...het ontloopt elkaar niet veel.
Het verschil zal zijn dat Crohn chronisch is?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 11:43

Colitis Ulcerosa is ook chronisch helaas ;( Alleen een ontsteking bij Colitis Ulcerosa blijft in de darm, en bij crohn kan het ook overslaan op andere organen dacht ik. Weet het niet zeker..

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:56

Bij crohn kunnen de ontstekingen van je mond tot aan je kont zitten, en bij CU alleen je dikke darm.... Allebei niet fijn, maar je kan beter CU hebben. Bij Crohn kan je dus ook ontstekingen in je slokdarm oid krijgen... Geen pretje!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:02

geerke schreef:
tja....dat zijn ook ontstekingen in de darm...het ontloopt elkaar niet veel.
Het verschil zal zijn dat Crohn chronisch is?

Het is beide chronisch.
CU zit alleen in de dikke darm, Ziekte van Crohn door het hele spijsverteringsstelsel, dus het kan van mond tot anus zitten.
CU geeft alleen ontstoken slijmvliezen, Crohn gaat ook naar diepere weefsels, zodat er fistels en verklevingen kunnen ontstaan. Vooral dat maakt dat Crohn veel ernstiger gevolgen kan hebben. CU geeft geen verklevingen.
Maar het lijkt idd wel op elkaar.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:14

Goed dat je bent gegaan en fijn dat ze er nu iets aan gaan doen. Hopelijk helpt het snel en ben je er binnenkort weer bovenop!

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:38

Je kunt denk ik toch beter een lintworm hebben dan CU. Daar ben je dan nog eens vanaf.
Succes ermee en hopelijk knap je snel op!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:49

spatter schreef:
waha, nee, natuurlijk niet, een lintworm overleeft je maag niet
je krijgt (lint)wormen niet voor niets via eitjes binnen

Er zijn wel wormen die via de mond (vroeger) verwijderd werden. In de medische encyclopedie thuis staat daar een foto van, heb ik altijd vol walging naar zitten kijken. Ik zal stukje tekst eens opzoeken.

Overigens zijn er lintwormen bekend die wel 3 meter werden (in een menselijk lichaam).

Ik weet wel welk middel men bij de dieren gebruikt maar omdat nu op je zelf te gaan testen :=

Als ik jou was, wachten tot maandag en de HA bellen. Neem tevens dan alvast een urine en ontlasting monster mee, kunnen ze die eventueel meteen bekijken.

Focussed schreef:
Maar bij een lintworm heb je toch echt segmenten die lijken op pasta?

Kan wel, dat zijn de proglattiden, ofwel de segmenten waarin de eieren van de lintworm zich in bevinden.

Leslie90 schreef:

O bah meid :(:) Sterkte ermee!

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:07

magda_90 schreef:
Kan wel, dat zijn de proglattiden, ofwel de segmenten waarin de eieren van de lintworm zich in bevinden.

O bah meid :(:) Sterkte ermee!

Proglottiden toch? Lintwormen planten zich ongeslachtelijk voort.
Uit die proglottiden groeit dus een lekkere nieuwe lintworm.

Ik begin wel een beetje de gruwelen bij deze verhalen, jakkie!
Zelf heb ik een beetje last van m'n stoelgang de laatste tijd, straks heb ik ook wormen! :=

TS: heel veel sterkte, ik hoop dat het weer beter gaat straks!